Starter trækker ikke når motor er varm. {{forumTopicSubject}}
Så blev det min tur til at få lidt hjælp. Syntes ikke jeg kan finde noget tilsvarende probleme her eller på google.
Jeg har en Peugeot 206 1.4 hdi fra 2003
Jeg har lige været i Sverige og bilen kørte fint 350 km, da jeg slukker bilen kan jeg ikke starte den varme motor igen med nøgle. Den kan skubbes igang.
Alt fungere på bilen med strøm og det ser helt normalt ud når nøglen drejes, indtil tænding position der giver starter relæet i motorrummet en enkelt klik lyd, men trækker ikke starteren. Når bilen har stået nogle timer og kølet af, starter den helt uden problemer, ja den springer nærmest i gang som den plejer
Det samme skete da jeg kom hjem efter den lange køretur. Bilen pakeres indkørslen og slukkes. Da jeg prøver at starte den igen 1 minutter efter, kommer der et enkelt klik men starteren trækker ikke, den er helt død.
Efter at bilen har stået nogle timer, starter den helt normalt igen.
Hvad filan kan der være galt??
Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe, da jeg er lidt i vildrede....
Håber det er det rigtige forum ellers må admin flytte det.
Allan
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Du kan også pakke starteren ind i noget varmeabsorberende, eller lave et skjold, hvis den sidder tæt på manifolden, så den ikke får strålevarmen, eller hvis du er fiks på fingrene, så skil starteren ad og rens kommutatorens punkter hvor kullene slæber på, da de tit bliver fyldt med spåner og heller ikke hjælper til at starteren er særligt effektiv.
Det kan også være solenoiden der er kokset til der hvor den kortslutter strømmen videre til startmotoren i enden af solenoiden.
Men ofte så er en ombytningsstarter så billig i dag at det nærmest ikke kan svare sig at bruge tid på at skille den ad og måske være heldig med selv at renovere den, så det som sagt hedder en ny starter
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
jul 2018
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Planen må så blive at jeg prøver at sætte en ny starter på med det samme den har trods alt kørt 380.000 km så det er nok også på tide. Jeg kan se jeg kan få den til ca. 1100 kr hos Vestsjællands autodele og så lige nogle timers arbejde. Jeg ved ikke om den kan findes billigere.Jeg kan ikke lige se hvor den sidder, men mon ikke det ender med jeg skal ned under bilen og kravle rundt for at finde den
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
https://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1160146-peugeot_206_1_4_starter_skift
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.107
jul 2018
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Starter trækker ikke når motor er varm.