{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Import af bil, billigeste afgift, hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Står og skal til at importere min første bil fra Tyskland her i næste uge, også vil jeg jo selvfølgelig gerne have den så billig som muligt, kender i nogle sider/personer som gør det til en god pris?

Har fået en,men hans vurdering lagde omkring 50.000 dyrere end hvad jeg havde udregnet mig frem til inde på SKATs hjemmeside, og det syntes jeg lige er til den gode side.

og er der evt en måde man selv kan gøre det på, og undgå den lange vente tid inde hos SKAT? de snakket om der er en vente tid op til 3 måneder.

på forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af bil, billigeste afgift, hvor?
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #1   12. jul 2018 Du kan ikke regne med det man selv kan regne sig frem til på skat.dk. Det er en cirkapris og kan svinge meget.

Mig bekendt burde afgiften da ikke svinge noget videre fra sted til sted. De skal trods alt stå til ansvar for deres beregning i x antal år, så det er nok begrænset hvor "flinke" folk er i forhold til beregning. smiley

• #2   13. jul 2018 Du kan købe en afgifts udregning fra skat til 400kr der er bindende et par måneder.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2236327&ik_navn=transport

• #3   13. jul 2018 SKAT har lige vurderet min. Det tog 3-4 uger.

• #4   13. jul 2018 Da jeg fik vurderet min tog det 10 dage.

• #5   13. jul 2018 Har lige hentet en bil hvor jeg brugte afgiftportalen, de har virkelig god service.
    Jeg havde plader på min dagen efter at jeg havde hentet den.

• #6   13. jul 2018 Martin T:
    Er prisen ikke også fornuftig nok?
    Jeg forsøgte dem også med en 320d jeg allerede havde fået afgift vurderet fra skat (dog det samme i afgift som en hel dansk nysynet bil kan fåes for smiley ) og der var vi ikke mange tusser fra skat, pænår lidt mht. stand, da min var under middel, pga en skadet bagskærm mv..
    Jeg prøvede også med et par andre biler, bla. min 325ix E30 og den fik jeg en ret god vurdering på hos afgiftsportal.dk som jeg nok sku ha slået til på, men syntes det var dumt lige op til vinter at få plader på en sommerbil og lige før afgiftsforhandlingerne sidste år, det var nok lidt dumt set i bakspejlet, med den vurdering på en original 325 2dørs e30er smiley

profilbillede
  • #7   13. jul 2018 Har lige slået min bil op på skats hjemmeside og kan se at jeg har betalt omkring 3000kr mere end hvad skat har vurderet den til. Så det er jeg rimelig tilfreds med.

• #8   13. jul 2018 Ja det lyder faktisk meget lækkert mht. afgiftsportal, at man ihvertfald kan ha plader på en bil på under 48timer, fra man ser en annonce på Mobile eksempelvis hvis det blot koster en 2-5.000kr mere end det (måske) kommer til via. skat.
    Det kan jo også ske den anden vej at som med min e30er, de finder ud af den sku ha været dyrere end knap 30 i handelsværdi og så bliver Afgiftsportal så opkrævet en ekstra afgift, udover de 16.000, hvor jeg så har betalt 19, for gebyr, plader mm smiley

Kommentér på:
Import af bil, billigeste afgift, hvor?

Annonce