{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

indstilling af tandrem??? {{forumTopicSubject}}

hej BG smiley

efter tandremsskifte på min Volvo V40 1.8 køre min bil dårligt, den accelere meget langsomt, og kan kun lige køre over en bakke?

jeg har læst mig frem til at det kan være timing der er gal.

har nu skrevet til dem og afventer svar, har dog ikke meget tillid til dem mere, eftersom de under tandremsskifte fik løftet på bundkarret, og dermed ødelagde det...

hvad tror i ca det ville koste at få en mek til at tjekke om timingen er god? og evt fixe den

mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indstilling af tandrem???
  • #1   13. jul 2018 Spurgte du ikke da du skrev til dem.

• #2   13. jul 2018 tænker ikke at jeg skal betale for at få fixet en fejl som de har lavet? ville bare gerne vide hvad det ville koste hvis der var en anden mek som skulle kigge/fixe det

• #3   13. jul 2018 Hvis de har lavet en fejl, skal du da ikke betale for at få det lavet.
    Det skal du jo hvis du kører et andet sted hen.
    Og andre piller ved det, så ryger din reklamation vel..
    Grib telefonen og giv dem et kald, de er vel de nærmeste til at svare på det.

• #4   13. jul 2018 har skrevet til dem, ville bare høre hvad i tror det ville koste hos en anden mek

• #5   13. jul 2018 Vi kan ikke svare på hvad en anden mekaniker tager i timen.

jeg kan oplyse at med din motorkode så vil et helt tandremsskift tage 2,20 timer ifølge Autodata.

Så umiddelbart vil du jo ikke komme over den tid, da du jo kun vil have det tjekket.

Men selvfølgelig hvis de skal afmontere remmen igen og indstille, så kommer du måske tæt på.

• #6   13. jul 2018 Du kommer til at betale hvad et tandremsskift koster bare uden reservedele, da det hele jo skal skilles ad igen...!!

• #7   13. jul 2018 #5 Nu er det sjældent autodata passer med tide, lig du bare 1-2 timer til.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #8   13. jul 2018 I den perfekte verden der passer autodata med tiderne ;D Men nogen af deres oplyste tider er dog ret optimistiske.

Men hvis de lige har skiftet tandrem på den, og tandremmen er fejlen (Meget muligt, men de burde have opdaget det under testturen) Men hvis det er fejlen, så er det dem selv som skal æde regningen, da de ikke har udført deres arbejde korrekt i første omgang!

At bundkar er røget ved skiftet er ren uheld, det har ret sikkert været godt råddent af rust (Ses oftere end man tror)

• #9   13. jul 2018 bundkarret på en v40 er lavet af aluminium.

• Bjerggaards

#10   13. jul 2018 Troede faktisk at de også kørte med stål..
    Men det er ikke helt optimalt at de ødelagde det lige meget hvad smiley
    Men når det er en reklamation du skal igang med, så skal det ikke koste dig noget..
    Den kørte vel perfekt inden den kom ind = De har lavet en fejl, de må lave den!

• #11   13. jul 2018 tænker bare de måske siger det bare er noget jeg bilder mig ind

• Bjerggaards

#12   13. jul 2018 Hvis det er så slemt som du siger, så kan det umuligt være noget du selv bilder dig ind..

• #13   13. jul 2018 Ved ikke om det er en Renault motor som ligger i denne model, hvis det er skal man være sikker på at krumtap og knaster står som de skal ellers kan det koste et par ventiler, så kan den næsten heller ikke trække sig selv og den er meget lang tid om at starte når den er kold

• #14   14. jul 2018 den starter fint og køre sådan ok, den trækker bare ikke rigtigt, altså den kommer op i fart men langsomt, det er først ved 4000 omdr man kan mærke at bilen accelere bare lidt? inden rep. synes den tog lidt bedre fat, specielt op ad bakke

• #15   14. jul 2018 hvis den er indstillet forkert er det så farligt at køre med?

• #16   14. jul 2018 Hvilken årgang?

De skal låses i knasterne ved tandremsskifte, da indsugningsknasten ellers vil hoppe. Hvis ikke de har været obs på det, sidder den sikkert forkert.

Motoren er ikke en Renault.

• #17   14. jul 2018 #16 Det er korrekt det er ikke en renault motor. Bilen er fra 2003. Udover tandremsskifte, skiftede de også vvt hjulet/knastaske hjulet, kan der være der de har fucked op??

Jeg valgte ikke at rode med alt det her selv, for netop at undgå alt dette bølv... derfor har jeg mest lyst til at bare få en anden mek til at fixe den, hvis det ikke koster det store..

Kommentér på:
indstilling af tandrem???

Annonce