{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

Hvilken bil? {{forumTopicSubject}}

Er blevet meget forvirret over hvilken bil jeg snart skal til at købe, det skal selvfølgelig være en brugt og god bil
Søger en fed bil eller som bare kan gøres fed ved nogle lækkre fælge?? diesel helst og den skal være solid og drift sikker
Ca. De 10- 6 år gammel. Ser skulle man vidst få mest bil for pengene.
Jeg tænker en Mazda 3, passat, golf 4-5-6 eller noget BMX, polo 4 dørs eller Volvo

Hva tænker i kunne være bilen for mig?
Budget er omkring de 70.000


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken bil?
  • #2   20. jul 2018 vil kigge efter en golf eller en polo nu, og hva er holdningen til sådan en så?

  • #3   20. jul 2018 "Typisk indlæg fra en teenager med et kørekort hvor blækket ikke er tørt .

    Det er muligt dit budget er 70.000 kroner, men som ny billist skal man nok ikke hænge sig så meget i . "

    Der har vi vel alle været mere eller mindre. Nu ved du/vi jo heller ikke om manden har 100000 opsparet og derfor søger en bil netop til 70000 Kr.


    "Til 70.000 kroner får du næppe en 10 år gammel BMW Diesel , men nærmere en der er 15-18 år gammel , og så må man regne med at reparationomkostningerne vil være en væsentlig post på budgettet . "

    Det viser jo bare at du gætter, for du kan nu uden større besvær finde en fin 1 eller 3 serie til de penge som er 9-10 år gammel.


  • #4   20. jul 2018 en nyere polo 6r kan blive ret så fed, og med 1,6tdi motoren bliver du heller ikke taget i røven af dit forsikringselskab smiley

  • #5   20. jul 2018 syntes også selv en nyere polo er super fræk?? hvem har ikke vist hvilken størrelse motor man skulle gå efter, men tak du en 1.6 TDI lyder perfekt til mit behov

  • #6   20. jul 2018 men hvis jeg var dig, vil jeg lige ringe til forsikringsselskabet og høre hvad du skal give for sådan en smiley for der er nogen som skiller lige der omkring de 100 hk smiley

  • #7   20. jul 2018 tak og når forsikring er i hus, kan man så chippe den uden det bliver dyre i forsikring?

  • #8   20. jul 2018 ja så længe det ikke bliver opdaget smiley

  • #9   20. jul 2018 hva ville du tro forsikrings prisen ville være på sådan en

  • #10   20. jul 2018 det ved dit forsikringselskab, det er meget forskelligt.

    gav selv 16k for en gammel golf 4 med 125hk da jeg var 18 smiley


  • #11   21. jul 2018 puha det var dyrt ?? men nu har jeg iværtfald en ide om bilen jeg skal have??????

  • #12   21. jul 2018 ja, hvis du er heldig så er den "billig" at forsikre da den har 105hk smiley

  • #13   21. jul 2018 105 på sådan en lille bil?? det sku en gokart

  • #14   21. jul 2018 ja smiley

  • #15   21. jul 2018 Se min Mazda 3 evt.

  • #17   21. jul 2018 nu skriver du, at du gerne vil have en diesel. Men hvor stort kørselsbehov har du??

    i dag går de mindre benzin motorer med turbo væsentligt længere på literen end for år tilbage, og i dag skal du nok i alt fald op på 40.000 km om året før diesel kan svare sig.

    du skal regne med forsikring kan være en meget stor post, og jo mere motor jo større præmie. En 15.000 kr om året er ikke urealistisk for en bil med lidt motor.

    ud over de 70.000 kr til indkøb, hvad er dit årlige budget til bilen så?? Det er vigtigt og have råd til uventede reparationer når vi snakker ældre biler med lidt km på klokken


  • #19   21. jul 2018 okay jeg dropper tanken om en BMW for polo'en er bedre til mig økonomisk og håber på den bliver billig i forsikring istedet for de 16 tusind??

  • #20   21. jul 2018 Overvej om du ikke bare skal have ansvar på hvis prisforskellen er 50-100% lad os sige du sparer 6000kr årligt og din selvrisiko er 5000kr.. så kan du efter 2år spare 17.000kr og bruge på en evt skade..

  • #21   21. jul 2018 Forsikring er altid svær og spå om, men som ny bilist der kører mange km tager de sig godt betalt

    Så hvis du vil have kasko på bilen, så skal du nok regne med og lede længe for og komme under de 15.000 kr om året

    Jeg ville på poloen lave dette budget, ud fra kørsel på en 35.000 km om året

    Afskrivning 1250 kr
    Ejerafgift 250 kr
    Vedligehold 2000 kr
    Forsikring 1400 kr
    Diesel 1500 kr

    I alt 6400 kr om mdr

    Men det hele er kun rent gætværk, der er stadig ingen oplysninger om hvor langt du skal køre og andre væsenligt ting


  • #22   21. jul 2018 2000kr vedligehold om måneden.. puha godt man ikke kører VAG smiley

  • #23   21. jul 2018 Her er mine 2 beregninger i ca samme prisklasse. Ældre biler ca 17-20.000km om året.

    Bil 1 Civic VTi 70.000kr ved indkøb.. den havde jeg i 10 år(og var 10 år gammel ved køb), og nåede at køre 175.000km i den, den havde gået 221.000km da jeg købte den. 

    I den periode har jeg brugt 

    136.000kr på 14500L benzin (12km/l i snit over hele perioden) 
    221.000kr service, reservedele, forsikring, ALT 
    60.0000kr værditab 

    428.000kr TOTALT 

    3450kr/mdr 
    2,45kr/km 

    Bil 2 Civic 1,8 Sport 80.000kr ved køb.. den har jeg haft i knap 6 år (og var 6år gammel ved køb), og nåede at køre 114.000km i den, den havde gået 142.000km da jeg købte den. 

    I den periode har jeg brugt 

    110.000kr på 9900L benzin (11,5km/l i snit over hele perioden) 
    73.000kr service, reservedele, forsikring, ALT 
    30.0000kr værditab 

    213.000kr TOTALT 

    3000kr/mdr 
    1,87kr/km 


  • #24   21. jul 2018 Hvor meget gav du i forsikring på din vti mirza??

    For som jeg læser det, har du vel i gennemsnit brugt 15.000 kr om året på service og reservedele på de 10 år smiley

    Her snakker vi jo trods alt om en 8 år gammel polo med næsten 200.000 km på klokken, og mere avanceret teknologi. Turbo, egr, dpf og den slags koster jo trods alt lidt


  • #25   21. jul 2018 Gav 5-9000kr årligt i ansvarog 3000kr i vægtafgift.. så 10.000kr årligt på service og rep.. men en polo med 200k km på klokken skulle forhåbentlig være ligeså driftsikker som en knap 20år gammel civic som nåede at runde 400.000km og som blev brugt til trackday i 5 år.. en stor del af udgifterne var undervogn, udstødning, bremser osv.. ting som var urimeligt dyre som kunne være købt billigere.. og så har jeg svært ved at se at en polo skal koste dobbelt så meget om måneden.. puha så snakker vi 800k på 10 år for en lille polo..nej tak smiley

    PS mit regne stykke forudsætter at man selv kan lave sin bil.. men stadigvæk...


  • #26   21. jul 2018 Tak for svar, var som sagt bare et skøn. Ud fra vi i sin tid smed knap 1000 kr om mdr ved Seat for en 2009 Ibiza og standard service over 3 år og knap 100.000 km

    Der var nærmest ingen uforudsete udgifter med i den pris

    Så mit regnestykke på de 2000 kr om mdr er med 1000 kr om mdr til faste service og vedligehold

    De sidste 1000 kr skal så være til dæk, undervognsbehandling, vask og polering og uforudsete udgifter.

    Vores Ibiza ejerskab fra 2011-2014
    Afskrivning 1500 kr
    Forsikring og vejhjælp 500 kr
    Ejerafgift 350 kr
    Brændstof 1400 kr
    Service, dæk osv 1300 kr

    Så i alt 5150 kr eller 185.400 kr over 3 år/100.000 km

    Og der snakker vi en bil som ved køb havde gået 23.000 km og solgt ved 118.000 km. Næste service ville anslået grundet tandrem have kostet 13.000 kr ved Seat smiley


  • #27   21. jul 2018 #16 - Man kan sagtens finde 9-10 år gamle BMW Diesel fra 60-80000 Kr. Og ja selvfølgelig har de kørt nogle KM, men det må man også forvente med en brugt diesel.

    Her et eksempel:
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/116d/20-3d/3583049

    De koster nødvendigvis ikke 20000 i forsikring for en 18 årig. Kan man evt. samle indbos og ulykkes er det ikke umuligt at få kasko til 12000 Kr. om året på sådan en.


Kommentér på:
Hvilken bil?

Annonce