{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjulleje pris på en s5
  • #1   23. jul 2018 Hvad med at spørge 2-3 andre mekanikere?

    Hvis de vil have det samme for det, så er prisen nok ikke helt i skoven.


  • #2   23. jul 2018 nu ved jeg ikke hvad et leje til din bil koster, men jo, det lyder dyrt

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #3   23. jul 2018 Primo biler koster mere at fixe end fx puntoer?
    Men er du sikker på at tilbudet kun er for 1, for normalt skifter man parvis, og derved kommer der også en lidt højere pris end mange forventer ved første tanke..
    Og er der tale om for eller bag, det hele har jo lidt at sige smiley


  • #4   23. jul 2018 Det er kun for det ene, normalt ville man skifte dem parvis men så rundede det op i 14.000+ fik næsten kvalme lol mener et leje på auto doc koster 4-600kr stk.

  • #5   23. jul 2018 så regn med en 2500-3500 på et billigere værksted

  • #6   23. jul 2018 ca

  • #7   23. jul 2018 opret en sag på Autobutler??

  • #8   23. jul 2018 Man skifter da ikke normalt parvis på hjullejer?


  • #9   23. jul 2018 Jeg fik skidtet et forhjulsleje i går i min Audi A5. Købte lejet på eBay.de til 500kr og fik en jeg kendte til af skifte det for 500kr. Nu larmer den ikke mere. Det er et kendt problem på Audi at forhjulslejerne går

  • #10   24. jul 2018 #8 - Mange mennesker gør, og logikken er at når det ene går, og begge har kørt ca samme distance - så dør det andet oftest indenfor kort tid.
    Så kan man lige så godt tage dem begge når man har fat i bilen...


  • #11   24. jul 2018 Jeg ville nu bare få skiftet det ene og spare lidt penge.. Køb et SKF forhjulsleje fra eBay i Tyskland. Så får du også et leje som holder meget længere. Mit leje gik pga jeg ramte en lille forhøjning mens jeg kørte. Ellers havde det stadig virket fint.

  • #12   24. jul 2018 Sajmon.
    Jeg ved godt hvad logikken i det er... men det gør man ikke normalt længere. Det gjorde man måske engang. Det skal jeg lade være usagt. smiley

    Min historie.

    Jeg har selv lige fået skifte hjullejer i en forholdsvis ny bil. Der skiftede de dem af to omgange...
    Jeg var selv forundret og spurgte. derfor ved jeg at man normalt ikke skifter begge sider i samme omgang. ihvertfald ikke på autoriseret værksteder.??


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #13   24. jul 2018 Ultralydsmand
    Man anbefaler stadig at skifte begge på en gang, i hvert fald de steder jeg har været, men kunder vil sjældent betale for mere end det ene som er i stykker.. Så hellere undvære bilen inden for en overskuelig fremtid, end at skulle bruge de ekstra penge her og nu


  • #14   24. jul 2018 Kan også være at Audi skifter hele spindlen på en s5.

    Jeg ved at på A4 der kan spindlen være irret ret så voldsomt.


  • #15   24. jul 2018 Henrik C
    Min Audi a5 (2010) fik skiftet forhjulsleje i weekende. Spindlen var så irret at den første mekaniker opgav. Han var simpelhen for bange for at ødelægge spindlen. Så fandt jeg en anden som kunne fikse det over en dags tid. Men det kan være ret svært ja. Det noget med det ene materiale er alu og den anden er stål. Ret skidt designet


  • #16   24. jul 2018 Jaah, det er ikke så slemt at få lejet ud. Men når først man får det hele gjort rent og 25% af anlægsfladen mellem leje og spindel mangler, så kunne det godt tænkes at det ifølge Audi ikke må bruges igen. Og ny spindel skal monteres. Men ved det ikke, bare en tanke.

  • #17   24. jul 2018 Det lyder til at det er op til den enkelte makanikker om man skifter begge eller ej...

    en ting er helt sikkert. Det er ikke anbefalet fra fabrikken eller i nogen anden bog.


  • #18   24. jul 2018 Der er altså ikke nogen grund til at skifte hjullejer par vis, man skifter det som er defekt. Ja det KAN være at det andet leje ryger men chancerne er sku ikke store og det er jo ikke gratis at få skiftet. Det lyder som mer salg for værkstederne.
    Hvad angår prisen, så er det meget muligt du kan finde det til 600kr i Tyskland men køber du et org leje hos AUDI(jeg siger ikke det er bedre) så koster det bare. Der ud over kommer monteringen som hos en Aut Audi er i den meget dyre ende


  • #19   24. jul 2018 #17
    Ultralydsmanden

    Du skriver følgende...

    >>>>en ting er helt sikkert. Det er ikke anbefalet fra fabrikken eller i nogen anden bog. <<<<

    Er det så anbefalet fra fabrikken eller nogen anden bog, at man skifter begge, der må der da simpelthen noget dokumentation til. smiley


  • #20   24. jul 2018 orgh Hold nu kæft en børnehave

  • #21   24. jul 2018 Nååe.... smiley

  • #22   24. jul 2018 Nu er der også den faktor at jeg selv skruer, og aldrig har lagt en eneste krone på et værksted, så når jeg SELV har fat i bilen og skal skifte et, så skifter jeg begge på samme aksel.
    Der går lidt tid på at opfinde et værktøj, hvis det er nødvendigt - og når jeg så er færdig med den ene side, tager den anden side oftest kun 25% af tiden.

    Hellere gøre det med det samme, end at stå 3000km senere og opdage at man skulle lavet det mens man alligevel havde bilen på liften.

    2 lejer har tilbagelagt den samme afstand, med den samme belastning - og det ene går. Det gider jeg ikke engang forklare logikken bag. smiley
    Og jeg gider SLET ikke skulle skrue 2 gange på en måned...


  • #23   24. jul 2018 Men man KAN jo ikke vinde som mekaniker.

    Hvis man foreslår folk at præventivt skifte leje nummer 2, når det ene er gået - så bliver man straks beskyldt for at presse ekstra udgifter ned over hovedet på folk, og hængt ud på sociale medier som værende idiot og perlegrus fusker.

    Men nøjagtigt 11 sekunder efter at leje nummer 2 går på samme bil som lige har fået skiftet et for 600km siden, bliver mekanikeren hængt ud på sociale medier som værende fusker røv og "har bragt mine 7 kattes liv i fare ved ikke at rådgive mig ordentligt".

    FUCK de idioter som udråber sig selv til selvlærte mekanikere, efter at have set 3 youtube videoer og læst en forum tråd.
    Nogle ting skifter man præventivt - andre ting lader man dø før de bliver så meget som efterset, og hvis man er så pisse utilfreds, så lær dog at skrue selv, og opdag hvilke udfordringer man står overfor når det handler om biler der skal vedligeholdes. smiley

    Private mennesker som skal betale for en autoriseret tjeneste, er de største klaphatte på jorden i alle henseender.
    Det er ret spøjst at dem som bruger mest tid på at spare 150 kroner på en reparation til 2000 kroner, har MEGET specifikke tanker om hvad de selv skal have i timen før de overhovedet gider rejse sig fra sofaen.


  • #24   25. jul 2018 Hehe, Sajmon, det minder mig om dengang jeg lavede IT support. Private kunder kom ofte med en stak udskrifter, med forumtråde og andet de havde googlet sig til, og fortalte mig hvad der var galt med deres PC, og så skulle jeg bare fixe det som beskrevet i alle deres udskrifter. Men det var sjældent deres mange timers søgning på google rent faktisk havde bragt dem tæt på problemets kerne smiley

  • #25   25. jul 2018 godt råd ! skift begge forhjul lejer de er svage på de biler nu kan jeg ikke huske om de bliver skruet på eller presset i . Er de skruet på leje pris plus 500 pr side .Er de presset kan det betyde nye spindlere da de irre og svært at pris sætte udover 2 nye lejer og 2 nye spindlere plus arbejds løn ca 1000 pr side da det kan være noget rigtig lort hvis top boltene ikke kan komme ud og knækker , for så kan bærearmene ikke komme fri i toppen . Ja der mange faktore der spiller ind der . God fornøjelse håber du får lavet det

  • #26   22. okt 2018 Fik det ordnet hos en lokal, til Ca.2800 så endte godt. smiley

  • #27   22. okt 2018 Skulle der skiftes andet end selve lejet til den pris?

  • #28   22. okt 2018 Nej, men de 170kr af prisen, gik til fejlsøgning, da jeg gerne ville være sikker på det var venstre forhjul, og det var det.
    (Virkelig rart at slippe for lyden af en Puch Maxi, var ved at blive skør af lyden).


Kommentér på:
Hjulleje pris på en s5

Annonce