{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.504 visninger | Oprettet:

Ladetrykfejl {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Desværre oplever jeg problemer med min bil: AUDI A3 2.0 TDI årgang 2009 KM 200.000. Til info er den chippet ca 1,5 mdr siden, ved ikke hvor meget det har at sige.

Motorlampen lyser og har fået tjekket fejlen to steder hvor begge er enig om ladetrykket fejler. Den går i nødprogram nærmest hver gang der køres på motorvejen. Andre som har oplevet det samme?

Det er uvist om det er turboen, føler eller fx en slange der fejler. Hertil vil jeg så hører om hvilken fremgangsmåde er "bedst" til at løse problemet. Har dog selv tænkt at jeg kan starte med at få skiftet føler ud da det er billigst. Men samtidig vil jeg self undgå at bruge unødvendige penge.

Nogle der kan hjælpe og/eller informere mere fejlen.

Det skal siges at med vcds har vi tjekket ladetrykket under kørsel, hvor talene ikke stemmer overens.

Håber self ikke det er en ny turbo, men hvis det er. Hvor anbefales det så at købe, samt skal det være helt nyt eller ny renoveret?

Har dog besluttet mig for, at det er sidste gang jeg for chippet en bil, da jeg tænker det er en stor del af årsagen? eller ikke?

Det skal siges at glødelampen lyser hver gang den går i nødprogram.

Tak på forhånd


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ladetrykfejl
  • #1   25. jul 2018 Hvem har chippet den? Hvis det er en som ikke aner hvad han laver kan det nemt være årsagen
    Hvilke tal er det som ikke stemmer overens?


  • #2   25. jul 2018 En samarbejdspartner af Stage 3

    nu har jeg ikke den store erfaring men fik at vide det er bar tal som svinger fra det den oprindelidt skal lave, men samtidig var det ikke så slemt sagde han også.

    fx ved 1200 lavet den 1000 og andre gange svinget den mere


  • #3   25. jul 2018 Start med at tjekke indsugnings rør for utætheder og der efter tjek om aktuatoren til vnt bladene på turboen er tæt og tjek at vnt bladene på turboen køre frit

  • #4   25. jul 2018 Uha så meget ved jeg slet ikke haha. Men kan lige sige det videre til mekanikeren.

    Kan chiptuningen være årsagen? i så fald vil det hjælpe af gøre den standart?


  • #5   25. jul 2018 Glemte at nævne. Har lagt mærke til ved sjældent tilfælde smider en også røg, men ikke sort.

    Kunne være rart med en vag specialist i nærheden af hovestadensområdet. Syntes et "almindeligt" værksted har det med at sige, de her dele skal skiftes bum bum bum og i flere tilfælde hjælper det ikke. De er ikke meget til af fejlsøge konkret (egne oplevelser) som du fx siger tjek det, det og det


  • #6   25. jul 2018 Lige så snart du nævner Stage3 så eksister muligheden absolut for at de endnu engang har fucket noget op, det er nogenlunde det eneste de kan finde ud af.

    Men ellers start som 3# skriver.


  • #7   25. jul 2018 Tak for svarende.

    Må så sige det videre til mekanikeren han skal gøre det på den anviste måde, selvom jeg går ud fra han burde have styr på det.

    Anbefales det så at få den gjort standart igen?


  • #9   25. jul 2018 Er der nogen måder på, hvor man kan tjekke om chiptuningen er skyld i det.

    Istedet for at optimere den endnu end gang føler jeg mere for bare at lave den standart igen. self ikke hvis det ingen virkning har, eller skaden er sket som kunne ske. smiley


  • #10   25. jul 2018 Havde ellers også fået min gamle A3´er 1.9 tdi optimeret hos den samme. Der kørte den fejlfrit. dog begyndte den med tiden at vibrer ved hurtig acceleration, mener det var 3 gear. min nuværende gør det også smiley

  • #11   25. jul 2018 nu siger du lade trykket ikke passer ens med hvad ecu vil have. er det for højt ladetryk den laver og går i nødsystem. eller er det for lavt tryk den laver ?. vis det er for lavt tryk så tjek alle tryk slanger fra turboen til intercooler og videre til indsugning da der nemt kan være et hul. eller en flækket slange. og tjek samtidig alle vacum slanger at de er ok. De kan flække og gå hul i når de bliver gamle. Det kan også være turboen der er slidt eller sodet til i de variabel vinger. eller wastgaten der er bleven dårlig. og vis det er for højt tryk. så tjek også turbo og wastgaten er i orden. for fejlen kan nemt være der. vis ikke det er en map sensor fejl. som det sjælden er. og vis turboen har fejl kan den ryge blå/sort. da den brænde olie af igennem den. og den kan også ryge mere en normal vis en trykslange er flækket . så der er lidt at få tjekket ud. men tvivler på det er pga af den er bleven chippet. Det bare vis du har noget der er slidt så finder du hurtigere ud af det da det går hurtigere til tit. men selv uden den blev chippet. vil de fejl der er kommen. stadig komme bare måske en månede eller 2 senere.

  • #12   25. jul 2018 Nogle gange er den for høj, men generelt ligger den lavere end hvad den skal. Forsøger lige at finde fejlkoden og tabellen frem over kører turen.

    Krydser da fingre for det så er en slange der er skyld i fejlen


  • #13   25. jul 2018 Så det jeg umiddelbart kan læse mig frem til her og diverse andre sider. Er følerne sjældent fejler?

  • #14   25. jul 2018 Det bare og tag det for en ende af og tjek alt ud. og når I tjekker for utæt trykslanger så få en til at sidde i bilen og giv lidt gas mens i mærker rundt om alle slanger. så kan I nemlig nemmer mærke vis en er utæt. vis i ikke kan visuelt se det.

  • #15   25. jul 2018 Super. Tusinde tak for svarende alle sammen smiley
    Har dog afleveret bilen som skal tjekkes imorgen tidligt, da jeg er på arbejde.
    foretrækker dog altid at være til stede når bilerne skal undersøges, hvilket er ærgerligt lige denne gang. Men siger det dog videre til mekanikeren hvad jeg har af bud på hvad det kan være.


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.311
    #16   25. jul 2018 det kan være vacumblokken , det er en meget overset fejl , den bliver som regel først skiftet når alt andet er byttet til nyt smiley

    har haft overtaget et par af den slags projekter på jobbet smiley


  • #17   25. jul 2018 Noteret.

    Vil ønske jeg selv havde mulighed for at gennemgå fejlen.

    Kan se du er fra sjælland. Noget du kan hjælpe med?


  • #19   25. jul 2018 Hvis den både laver og høj ladetryk og for lavt. Så kunne det godt lyde som en turbo.

    Men det kan jo godt været noget lort for din mekaniker og fejlsøge på. Hvis stage3 har fucket det op igen igen


  • #21   25. jul 2018 Måske burde jeg så gøre den standart hvis mekanikeren ikke kan finde fejlen imorgen? Og prøve igen hvis den stadig driller

    Bud på hvad det kan koste at nulstille bilen? Vil dog stadig have at egr er slået fra


  • #22   26. jul 2018 Mit bud er at actuator-armen reagerer for langsomt (hænger)
    eller at katalysatoren er tilstoppet.


  • #23   26. jul 2018 Hvad for en fejl smider VCDS når du har tester på?

  • #24   26. jul 2018 Blev ringet op og min mekaniker kan ikke finde fejlen smiley han siger jeg skal sende den til Audi for fejlsøgning smiley

    Fejlkoder var noget med boost preasure regulation failure


  • #25   26. jul 2018 Slet ingen på Sjælland med erfaring som kan hjælpe

  • #26   26. jul 2018 Zoheb, VCDS burde da smide en fejlkode når den gør det. For min bil har nogenlunde samme fejl som din og den smider en fejlkode op til flere gange om dagen hvis jeg ellers ryder den smiley

  • #27   26. jul 2018 Gør den også. Har ikke selv vcds og glemte at tage billede af den da jeg tilsluttet

  • #28   26. jul 2018 Kig på din actuator-mekanisme inden Audi vil skifte hele turboen

  • #29   26. jul 2018 Og hvordan gør man det

  • #30   26. jul 2018 Opdatering

    Har nu et billede af fejlkode dog fra mekanikerens tester


    profilbillede
  • #31   26. jul 2018 Er hos en anden mekaniker og han siger det er stort arbejde at tjekke acutator.

    Var inden forbi Audi og han sagde det er næsten lige til så forstår ikk

    Ham her mekanikeren mener også at det er kun pga egr er slået pga når jeg fik den chippet


  • #32   26. jul 2018 Fordi Egr er lukket og han har haft fejlen flere gange på andre biler.

    Så det jeg skal gøre er at henvende mig til personen jeg har chippet hos og sige han skal åbne egr


  • #33   26. jul 2018 Nu har jeg så spurgt stedet hvor jeg har chippet bilen. Og ja han siger det er ikke pga det. Men fordi måske egr har været næsten sodet til inden. Og nu ikke kan tage trykket. Giver dig ikke mening i mit hoved da jeg har slået den fra? Flere dele kan være sodet til mener han, turbo, indsugningsrør osv osv

    Hertil anbefaler han så at prøve en Hydrive, nogen som kan dele erfaringer?

    Bliver snart rundt tosset. Er der slet slet ingen på Sjælland som kan hjælpe og fejlsøge ordenligt?? Træt af mekaniker da alle har 10 forskellige meninger!..


  • #34   27. jul 2018 Din P0299 kode kan desværre være mange ting. Katalysator stoppet (bare skru den løs og se om fejlen stadig er der) utæt tryksystem (slanger) utæt vacum system eller defekt n75 ventil, tilstoppet egr ventil, actuator defekt, actuatorarm der hænger (pga tilstoppet turbo)

    Du kan prøve at møje en dåse belladd ell. turborense-skum ned i røret der går op til egr, mens bilen står med let forhøjet omdrejninger. Det er da et forsøg værd.


  • #36   27. jul 2018 Ikke godt at høre smiley

    For lavet Hydrive senere i dag så må jeg håbe det hjælper. Er det ikke bedre end bell add? For i hvertfald renset flere dele.

    Ligeledes er der chance for, som ham den sidste mekaniker mente, at det vil hjælpe at gøre bilen standart? fik fortalt hvis egr åbner igen kan fejlen løses. Dog vil ham der har chippet billen have 1000 kr for det smiley


  • #37   27. jul 2018 Uden held har jeg ringet til flere værksteder. Enten har de først tid efter flere uger eller os har de ikke "vaccum testeren" eller andet.

    Ser ud til det måske bliver Audi smiley

    Kom nu folkens, ingen på sjælland som kan give en hånd?


  • #38   27. jul 2018 Zoheb, min laver også for lidt ladetryk fordi der ikke kan suges hård nok i aktuatoren til turboen. Men min fejl hedder så ikke P et ellet andet men noget med 17xxx

  • #39   27. jul 2018 Det hele virker simpelthen så overskueligt nu. Alle har sine egne meninger. Det kan jo være 10 forskellige ting.

    Derfor vil det være super med en der har styr på det som kan undersøge bilen og self ikke tager AUDI priser!


  • #40   27. jul 2018 Zoheb, det kan være mange ting. Har haft min ladetryksfejl i over 12 måneder og det er først for nyligt at vi har fundet ud af hvad det er. Endda skiftet turbo, N75, N18 samt vacuum slanger mm.

  • #41   27. jul 2018 Se der kan du se. Vil ikke ofre unødvendige penge fordi en eller anden siger det KAN være det, men alligevel ikke 100% sikker.

    Skiftet du så aktuatoren?


  • #42   28. jul 2018 Har lige lånt den her af en ven men kan ikke få den til at virke? Første gang jeg bruger en tester selv

    Den siger interface status = -99


  • #43   28. jul 2018 Har skiftet USB stik til en anden og nu går den videre men siger

    No Response from controller


  • #44   30. jul 2018 Zoheb, så gør du et eller andet forkert. Den skal sidde i OBDII stikket og der skal være tænding på bilen før at testeren overhovedet kan få fat i noget. Og så skal du ind under motor...

  • #45   30. jul 2018 Ja det også sådan jeg har prøvet. Tror det fordi det en gammel version og kun kan læse op til 2005 smiley

  • #46   1. aug 2018 Opdatering:

    Har været forbi endnu en mekaniker som har fejlsøge bilen. Wastegaten fejler mener han da der kan suges vaccum igennem og ikke stopper. Nok pga membranen er færdig

    Ligeledes mener han at jeg også skal skifte turbo da jeg kan risikere fejlen igen efter et par dage da fejlen kan genopstå da turboen også kan fejle.

    Nogle der kender til det?


  • #47   1. aug 2018 Vil ikke skifte turbo hvis det KUN wastegaten som fejler

  • #48   1. aug 2018 Kan aktuatoren fås løs til din turbo? For så skift den og få tjekket/renset vnt bladene i turboen for sod, da det kan være årsagen til at membranen blev overbelastet..

  • #49   1. aug 2018 Ja det kan den godt.

    Er det muligt man kan "tjekke" en turbo hvor godt den står? Hvis den alligevel er "færdig" skifter jeg begge. Men hvis ikke vil jeg Self kun skifte wastegate

    Skal turboen afmonteres for rensning/ tjek af vnt bladende


  • #50   5. aug 2018 ?

  • #51   6. aug 2018 Hurtig bud på skift af actuator inkl arbejdsløn, reservedele og grundjustering? Uden regning

    Skal bruge det til sammenligning hurtigt

    Har fået tilbud på 2800


  • #52   6. aug 2018 Det bare og tjekket at wastgaten kan bevæge sig frit. den går ned på en arm og den arm går ind til de variabel vinger. og den/de kan gro total fast. nogen gange kan man løsne det ved at give det noget rust løsner/ovn rens/turbo rens. men andre gange sidder den total fast. hvor intet kan rense den. og så det bedre at få renoveret turboen eller få en hel ny. så få tjekket alt når din mekaniker vil skiftet den wastgate. og hvad prisen er kan jeg ikke sige da det kan svinge en del hvor svær det er at komme til.

  • #53   6. aug 2018 For at vide det ikke er muligt at sprøjte noget rust fjerner, da vingerne sidder indvendigt i turboen

    Men der bliver lavet visuelt kontrol af af turbo og tester. (hvad omfatter det egentligt) ??

    Skal siges det er en WV mekaniker som står for udskiftning så regner med at han har styr på det


  • #54   6. aug 2018 havde som det første prøvet at føre den tilbage til standard(dvs til program før chiptuning). Stage 3 burde gøre det gratis, hvis du mener fejlen er kommet som et resultat inddirekte el direkte af deres program...

    Kørte den også dårligt før Chip? Hvor lang tid efter din chiptuning kom fejlen?


  • #55   6. aug 2018 Har snakket med dem og de gør det gratis ja. Men har ikke valgt selv at gøre det endnu, da flere mener at problemet ikke skyldes optimeringen. Den kørte fejlfrit og efter ca 2 uger hvor jeg købte bilen fik jeg den chippet hvor den også kørte fejlfrit. Problemet opstod nu her efter ca 1,5 måned.

  • #56   6. aug 2018 vis det er er armen/akslen til de variabel vinger. så kan det tit løsner ved at bevæge akslen/armen mens man giver rust opløser. har gjort det en del gange hvor det virket. og vis de variabel vinger er rusten sodet fast. Kan man løse egr røret. og sprøjte Ove rens eller turbo rens den vej ind. og se om det løsner det. men det har aldrig virket for mig. så det er enten turboen der skal af og renset eller bleven renoveret .

  • #57   6. aug 2018 I orden siger det lige videre og ser hvad han siger til det.

    krydser ihvertfald fingre for det er der fejlen ligger og den bliver køreklar i dag. OG ikke opstår igen!


  • #58   6. aug 2018 Opdatering:

    Har nu fået skiftet aktuatoren og det hele spiller igen. Den kører skønt som før.

    Tak for hjælpen alle sammen. smiley


  • #59   7. aug 2018 Super det var også mit bedste bud på en løsning.

Kommentér på:
Ladetrykfejl

Annonce