{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.837 visninger | Oprettet:

David A
David A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Lakskade på næsten ny bil. {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer,

Jeg er havnet i den situation at den Kia Rio, jeg leaser, har fået en lakskade. I mandags, hvor jeg var oppe og vaske bilen, ser jeg at der er kommet en lakskade, hvor malingen er skaldet af.

Skaden er oppe på selve taget af bilen.

Er der nogen, der har erfaringen med dette emne? Her tænker jeg på om Kia vil tage den på deres regning? Eller om det er noget jeg selv skal betale? Har selvfølgelig kasko på bilen, men er det noget de dækker (har selvf. selvrisiko).

Det værst tænkelige senarie er selvfølgelig at forsikringen ikke dækker , og at jeg kommer til at betale for en ormlakering af hele bilen. Kan det gå så vidt?

Og viser det sig at jeg selv skal betale - er det en hel omlakering eller kan man nøjes med at fikse det sted, hvor lakken er skaldet af?

Puha, det var en masse spørgsmål! smiley Men takker på forhånd for jeres svar. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lakskade på næsten ny bil.
  • #1   26. jul 2018 Er der nogen, der har erfaringen med dette emne? Her tænker jeg på om Kia vil tage den på deres regning? Eller om det er noget jeg selv skal betale? Har selvfølgelig kasko på bilen, men er det noget de dækker (har selvf. selvrisiko).
    Kia æder den kun hvis det er en garantisag (produktionsfejl eller lign,)

Det værst tænkelige senarie er selvfølgelig at forsikringen ikke dækker , og at jeg kommer til at betale for en ormlakering af hele bilen. Kan det gå så vidt?
    Nej, en dellakering af taget vil nok være tilstrækkeligt når skaden er lokal her

Og viser det sig at jeg selv skal betale - er det en hel omlakering eller kan man nøjes med at fikse det sted, hvor lakken er skaldet af?
    Hele taget skal omlakeres, før det bliver godt

Men men uden billeder er det svært at vurdere noget helst - hvorfor kører du ikke bare ned til Kia med det samme?

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #2   26. jul 2018 Det er et stenslag, og det er på egen regning. Hele taget skal omlakeres. det koster vel det samme som din selvrisiko.

• #4   26. jul 2018 Mon ikke næsten alle i dag har friskade på kaskoen, det har jeg ihvertfald så de første skader ikke påvirker ens pris og bonus? smiley
    Det har jeg ihvertfald og det koster ikke ekstra, lavede en mindre frontskade på min til 48.000 smiley

• David A
    David A Tilmeldt:
    jun 2018

#5   26. jul 2018 Tak for jeres svar. smiley

Har været hos Kia og snakket med værkføreren. Som han sagde så er det med overvejende sandsynlighed en lille fugleklat, der har siddet og ætset. Men har fået en tid i august, hvor bilen skal ind til dem.

Værkføreren snakkede noget om at der skal bruges et specielt kamera, formoder det er fordi dette kamera kan se om det er en lakskade (fugleklat) eller en fabrikationsfejl?

Mht. forsikring, så har jeg en selvrisiko på 5.000 kr., men har tegnet friskade, hvor der er en selvrisiko på 1.000 kr. Jeg er dog ikke videre skarp i at forstå alt det, der står i en police. Så hvis det er mig selv, der kommer til at stå med regningen, så håber jeg at forsikringen dækker - og gerne således så jeg slipper med de 1.000 kr. i selvrisiko.

• #6   26. jul 2018 Kasper J
    Hvor er du forsikret.?
    For friskadedækning dækker ikke alle slags skader.

Der hvor jeg er dækket, dækker friskade hærværk, glas, indbrud og kortslutning/brand.

• #7   26. jul 2018 Tjenestemændene, betalte stadig selvrisiko på 2600-2800 ish men kan lave en skade til uden det påvirker pris eller bonus smiley

• David A
    David A Tilmeldt:
    jun 2018

#8   26. jul 2018 #6 Har den forsikret hos Gjensidige.

Som jeg kan forstå policen så dækker den ved stenslag, men ikke ved ætsning (fugleklat). Jeg har dog skrevet til forsikringen og forhørt mig, hvordan jeg står.

Er dog lidt mere tryg for som en anden bruger skrev, så er det ikke hele bilen der skal omlakeres, men "bare" taget.

• #9   26. jul 2018 Ja det er kun taget, der var noget støv i vores lak på taget af vores Toyota og der malede de også kun taget (fra forrude til der hvor tagspoileren starter) og det kan overhovedet ikke ses smiley

• #10   26. jul 2018 Kasper

Friskade dækker ikke vaskehals ridser.

Jeg er selv hos TJM som de hedder i dag, og er også ansat hos dem.

Her er hvad friskade dækker:

Friskade og Glas
    Undgå at betale selvrisiko, hvis skaden skyldes brand, tyveri, nedstyrtende genstande eller seriehærværk – dvs. hvor flere biler bliver raseret på samme tid. Du skal heller ikke betale selvrisiko ved glasskader, hvis glasskaden kan repareres.

Din selvrisiko er enten 2030kr eller 3350kr

• David A
    David A Tilmeldt:
    jun 2018

#11   26. jul 2018 #10 Hvis det nu er en fugleklat der har ætset lakken, er det så kaskoforsikringen der dækker? Her mener jeg ikke friskade. Har lige set min police og jeg har en selvrisiko på 5.000 kr. og friskade på 900 kr.

• David A
    David A Tilmeldt:
    jun 2018

#12   26. jul 2018 Her er et billede af skaden.

profilbillede
  • #13   26. jul 2018 nedstyrtende genstande

He He det er en fugleklat vel også smiley

Mvh. Gert

• David A
    David A Tilmeldt:
    jun 2018

#14   26. jul 2018 Der står mig bekendt intet om fugleklatter i Gjensidiges betingelser.
    https://www.gjensidige.dk/privat/forsikring/bilforsikring/mere-om-bilforsikring/_attachment/150492?_download=true&_ts=1629a06bb00

Har læst et par andre selskabers betingelser og her var der ét selskab, der skrev at de ikke dækker lakskabder som følge af fugleklatter.

• #15   26. jul 2018 Om det er 1000,- eller 5000,- kan da komme ud på et det er da små beløber.

• #16   26. jul 2018 Jeg troede folk med nyere biler vasker deres bil oftere .. så havde fugleklatten ikke ætset det .. smiley .
    Københavns autolak på tjørnevang i Brøndby Strand. Han er god . spørg efter Steen . Han gør det billigt

• David A
    David A Tilmeldt:
    jun 2018

#17   26. jul 2018 #15 Jamen hvis 5000 kr. i din terminilogi er det samme som 1000 kr. er du velkommen til at smide de 4k - du kan få mit konto nr. smiley

#16 Fugleklatten har ikke siddet der specielt lang tid - måske 14 dage. Men altså lang tid nok til at gøre skade.

• #19   26. jul 2018 Fugleklatter er ikke omfattet af kasko. Man kan vel kalde det, manglende vedligeholdelse.

14 dage er meget lang tid med en fugleklat.

• #20   26. jul 2018 Vasker normalt kun min når Peugeot vasker den for mig ved service besøg :i smiley

• #22   26. jul 2018 Der ryger altid mange km på, ej kører ikke så meget for tiden da jeg arbejder meget og har under 3 km til arbejde smiley Men har intet problem med at nå de 25.000 km før et år ved service smiley

• #23   26. jul 2018 Kan man egentlig ikke polere det væk? Måske ikke helt men bare lige sådan at man ikke lægger mærke til det?

Kommentér på:
Lakskade på næsten ny bil.

Annonce