{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.344 visninger | Oprettet:

Christian J
Christian J
Tilmeldt:
2. aug 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69

Brugt mikrobil {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter en brugt mikrobil på benzin. Den skal primært bruges til vinter og regnvejrskørsel. Budgettet er 30-45000.
Jeg kan se at jeg kan få faceliftet 107/C1/Aygo fra 2012 og frem for en 35k eller en up!/Mii/CityGo for 45k.

Hvor får jeg mest for pengene når det er holdbarhed og total økonomi der vægter mest? Og hvad har i af andre forslag? Alto og i10 er dog udelukket.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt mikrobil
  • #2   8. aug 2018 Tja, UP! og stort set alle de nyeste mikrobiler kører skam fint. Dog med holdbarheden, så kan man nok ikke komme uden om første genrations AYGO/CI og 107. De kan godt tåle tæsk.

    Dog er det fandme noget af en blikdåse at køre i smiley Men de holder!
    En nyere up er som en Audi i forhold til den, men tvivler på man kan få en til 40.000 kr.


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #3   8. aug 2018 Hvordan er anden generations 107 i forhold til den første? Taler om dem der kom med facelift i 2012 og ikke dem der kom senere sammen med 108eren.

  • #4   8. aug 2018 De er MEGET bedre med gearskiftet. smiley Den første model minder meget om det man kalder for et hunde ben gear, eller måske er det bare mig.

  • #5   8. aug 2018 Det eneste rigtige, og hvad der kan holde til at blive brugt KIA PICANTO

  • #6   8. aug 2018 Har lige stået i samme situation da jeg havde lovet den langhårede en bil.
    Ville egentligt have haft en Citigo, men blev en 2013 Aygo.
    Man sidder med mine 1,90 bedre i Aygoen og fandt både motor friskere og køreegenskaber som mere mig.

    Det er en fin bette bil og efter en let polering ser den næsten ud som ny.


    profilbillede
  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #7   8. aug 2018 Hvad er sådan de store forskelle mellem 107, C1 og Aygo, ud over logo og placering af LED forlygter? Hvilken en har i øvrigt det bedste anlæg? Ved godt det ikke er godt i de biler men tænker de nyere er bedre end de spilledåser der sad i den gamle 107

  • #8   8. aug 2018 Tror ikke der en forskel på dem. De er ihvertfald ens i kabinen og udstyr. Motoren er også det samme. 1-liter eller 1,4 diesel

  • #9   8. aug 2018 Der er stort set ingen forskel på nogen af de 3 første "generationer". Så du kan med fordel blot vælge den der har kørt kortest og fået en enkel undervognsbehandling.

    Aygo'en er super solid, og koster nul og nix at holde kørende.
    De aller første havde vandpumpe problem og en for lille kobling, men de er alle blevet fixet.

    Man kommer ikke uden om at Up'en er en "bedre" bil og noget mere støjsvag. Selvom Aygo'en klare det ganske ok. Hvis man vil kan man jo evt bruge 5000kr på at lydisolere den, så er den lige så støjsvag.
    Men Aygo'en er langt bedre afstemt vægt/effekt mæssig. Up'en er og føles ulidelig langsom. Aygo'en er faktisk OK kvik hvis man sidder alene i bilen. Det var vigtig for mig smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=inADoZOjQcc

    Jeg havde valgt Aygo'en. Jeg havde min i 10 / 250.000km.


  • #10   8. aug 2018 Jeg havde en 107 fra 2010 i et år og samlet kørte jeg 10.000 km
    Det lidt en af træls bil, ingen udstyr, ingen trækkraft til en overhaling eller overskud på motorvej, samt støjer i kabinen.
    Billig at have og langt på literen 18-19 km/l ved blandet kørsel, ellers generelt træls bil !
    Du får en noget bedre bil i en Up, mere overskud, mindre støj og bedre køreegenskaber.


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #11   9. aug 2018 Jeg går netop også efter modeller nyere end 2012 fordi de ser ud til at have mere udstyr end de første 107eren.

    Alt i alt ser Up! ud til at være en bedre bil når man kigger på spec og udstyr, men hvordan er pålideligheden? Er der nogen kendte problemer?


  • #12   9. aug 2018 Syntes du skal ud prøve en af hver, nogen kan li moren andre datteren.
    Havde samme budget ca. men stødte ikke lige på en UP/Citigo der kunne matche pris/km./årgang på den vi købte.
    Om der er mere bil i den ene eller anden er jo en objektiv vurdering, de findes alle med forskellige udstyrs variationer så hvor der er mest for pengene er også individuelt jo.

    Personligt fandt jeg at Aygo'ens 68 HK virkede både friskere og nemmere at arbejde med i forhold til både 60 og 75 HK i en VAG. Med alle de VAG biler vi har haft stod en sådan absolut øverst på listen, men fandt en 60 HK så bovlam at jeg ikke kunne holde den ud i længden.

    Men hvor om altid er så skal du evt. overveje om ikke du skulle kigge på en helt ny.
    Både det ene og andet sted er der ret godt kampagne modeller lige nu, renten er lav og har man ellers fornuftige forhold og planlægger have bilen i mere end 4 år ... Ja så havde jeg nok valgt en ny.


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #13   9. aug 2018 Jeg står foran en flytning her om 2-3 år hvor planen er at rykke tættere på byen. Derfor er det ikke sikkert at jeg får mulighed/har behov for at beholde bilen til den tid. Så det bliver lidt en midlertidig løsning. Så ny bil ser jeg ikke som en mulighed. Leasing har jeg også overvejet men over den tid bliver det hurtigt 15-20k dyrere ene at købe en billig brugt, som jeg jo så oven i købet kan sælge igen. Der er jo så selvfølgelig risikoen for at den smider gearkassen eller tandremmen, men det håber jeg ikke sker.

  • #14   9. aug 2018 Jeg havde valgt at droppe micron og kigget på en polo eller Fabia med en 1.9tdi. Fornuftig størrelse og god brændstof økonomi. Også ved motorvejs kørsel. Ja de koster ca. 10-15 gange så meget i ejerafgift men det er det værd.


  • #15   9. aug 2018 Hvis det bare skal være billigt så snup en 106, C1 eller Aygo. De er meget driftsikre og billige at holde kørende. Hvis du smider lidt mere, så får du en VW up! som er en noget bedre bil. Den kører sjovere og er noget bedre bygget, specielt i kabinen. Jeg har næsten lige solgt min 3-dørs til 46.000 fra 2012 med 130.000 km, så det kan sagtens lade sig gøre for dit budget.. jeg ville klart gå med en VW up!

  • #16   9. aug 2018 Up'en har langt fra mere overskud. Den er åndsvagt bovlam og skal have endnu flere tæsk for at komme nogen steder. Tag ud og prøv begge biler på samme dag, så mærker man godt de 150kg ekstra den skal slæbe rundt på.

  • #17   10. aug 2018 Johnny J
    Nu køber man vel ikke sådan en type bil for at få noget der kommer først ud af starthullerne. Enig, den skal have nogle omdrejninger for at flytte sig, men det skal de andre i klassen også. Man kommer ikke udenom at Up'en er en bedre bil merpris eller ej. Den vandt nærmest alle test da den kom frem i 2012 og det er vel ikke uden grund tænker jeg.


  • #18   10. aug 2018 Nu var mit svar til ang dette citat:

    "Du får en noget bedre bil i en Up, mere overskud, mindre støj og bedre køreegenskaber. "

    Og nej, det ved jeg godt. Men netop en af de ting der gjorde at jeg kunne acceptere at køre i Aygo'en var at den var acceptabelt kvik. Up'en er ulidelig bovlam.


Kommentér på:
Brugt mikrobil

Annonce