{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.774 visninger | Oprettet:

Køb af BMW 535d F11 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal have ny bil. Jeg har aldrig ejet en BMW før og jeg kigger på en lidt speciel udstyret perlemorshvid BMW 535d fra 2014 med 169.000 km på klokken med fuld service fra BMW center som jeg er faldet totalt for.

Er der noget jeg bør tjekke igennem på bilen inden køb?
Der var noget med nogle flaps i indsugning, er der kommet styr på dem?
Den køre som en BMW, fuldstændig fantastisk og fejlfrit, men det betyder ikke man lige skal sikre sig hvis der skulle være børnesygdomme.

Nogle gode råd??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af BMW 535d F11
  • #1   12. aug 2018 go for it,

Bare husk og få skiftet olie i gearkassen og bagtøjet hver 70-100k.
    For bmw gør det ikke, da de påstår der er "lifetime" olie på.

Har selv en e61 der har gået 370k.. og der er stadig ikke rust eller noget.
    Det er kun bagtøjet og gearkassen hvor man kan mærke, at olien aldrig har været skiftet. 370k er trods alt meget for den samme olie.

• #2   12. aug 2018 Fik selv lidt blandede svar, da jeg spurgte i forbindelse med vi kiggede på en F11 530d. Nogle mener, det er helt galt, så snart de har kørt over 100.000 km, hvor andre fortæller om deres egne biler, der har kørt på den anden side af 300.000 km uden problemer. Mødte selv en F11 520d den anden dag, der lige havde rundet 430.000 km.
    Vores kørselsbehov har ændret sig lidt, så er ikke sikker på det skal være diesel næste gang. Ville dog ikke selv have problemer med at købe en 530/535, der havde kørt op mod de 200.00 km - så go for it smiley

• #3   12. aug 2018 Go for it smiley
    Der er ikke nogle store No go's. Alle biler har nogle svage sider.

På F11 er et svagt punkt luftpuderne i bag. De skal nok gå inden 200.000KM, hvis ikke de er skiftet. Sørg for at skifte gearolien/filter.
    Med 170.000KM på klokken vil der sikkert komme diverse slid dele som bøsninger der skal skiftes.
    Motormæssigt er den ret solid. 535D motoren har ikke de vilde problemer som tidligere. Dele som kan gå i stykker EGR køler, Turbo, turbo rør.
    Evt. skift kædestremmer for at være på den sikre side.

• #4   12. aug 2018 Ja okay, det lyder til det er en solid bil, der er intet der knirker eller knager i undervognen. Bilen vil jeg lease i 12 måneder, gearkasseolie ville være en god ide, men ikke rentabelt for mig når jeg ikke har den i længere tid. Dækkene skal også skiftes imens jeg har leasing på den, og de er ikke billige kan jeg se.
    Tak for hjælpen, jeg vil prøve mig med den, det lyder ikke til det kan gå helt galt!

• #5   12. aug 2018 Hvis du leaser den plejer man da ikke have udgifter til reparationer, det plejer leasingselskaberne at tage sig af smiley

• #6   12. aug 2018 Det er en operational leasing du tænker på. Den leasing jeg laver er en finansiel leasing, der står jeg selv for udgifter og service smiley

• #7   12. aug 2018 please skift nu den gearolie, så ham der skal have bilen efter dig ikke skal købe en ny gearkasse.

Det er sådan en som mig der står med lorten bagefter, pga tidligere ejer ikke har fx. skiftet olie.

det er både gearkasse og differentialet der skal skiftes olie på hver 100k

diff. koster vitterligt kun 300kr i materialer, at skifte olie på. (i øvrigt ekstremt nemt og gøre selv)
    Gearkassen koster ca 2500kr med ny orginal olie og filter/bundkar (det er lidt sværere og skifte selv)

• #8   12. aug 2018 Nu bryder jeg mig ikke om at sende en lort videre til andre, den type er jeg ikke ville jeg mene. Den skal have lavet service om 7000 km hos BMW på Amager, så vil jeg følge dit råd og spørge dem hvornår det skal skiftes olie i gearkassen, fordi du har helt ret i at der er ikke noget som skal forsømmes, men omvendt vil jeg heller ikke give den unødig service hvis den ikke har nået interival på ny olie i gearkassen, måske er det også blevet skiftet da den fik lavet service ved 148.000 km sidste, det kan de jo se.
    Den kører jo variabel service, og de har sagt de kan udlæse det igennem nøglen.

• #9   12. aug 2018 Bmw siger til dig, at det er "lifetime" olie, og de vil ikke skifte den for dig.
    Det kan jeg lige så godt sige med det samme.

Det er et stort problem med deres "lifetime" oile, for intet olie er "lifetime"

bare søg på google: "bmw lifetime gearbox oil"

• #10   12. aug 2018 Når okay, det lyder ikke særlig godt, det lyder som en hel VAG historie jeg havde med min DSG7 jeg fik problemer med for en del år siden. Så er det slet ikke den jeg skal have kan jeg godt se, hvis den rammer de km hvor alt væske og olie skal skiftes i bilen, så blir det nogle overdrevet dyre 12 md for mig at køre i bilen. Jeg må vidst heller finde en anden model med nogle færre km på klokken hvor der kun kræves almindelig velligehold for en 12 md periode.

• #11   12. aug 2018 nu er det kun gearkasse olien der skal skiftes (og diff).
    Det er ikke verdens ende.

alt andet på bilen er normalt vedligehold.

Kommentér på:
Køb af BMW 535d F11

Annonce