2.035 visninger
|
Oprettet:
Trailerkørekort eller ej? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Kræver det trailerkørekort at køre med en trailer fra IKEA? Jeg har desuden aldrig kørt med trailer før og har aldrig monteret en. Er det noget man bare lige kan kaste sig ud i eller skal man lade vær med det????????
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 698
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.235
sep 2017
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 5
sep 2017
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 5
Jeg skal køre i en Volkswagen polo
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Svar: 4
På din registreringsattest af bilen står der hvor meget den må trække på krogen, med og uden bremser på traileren.
Trailer har sine egne nummerplader, så kræver ingen særlig plader.
Hvis du bare skal kører lige ud, så behøver du ingen træning, bare hop ud i det.
Husk at hold fartgrænserne
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Svar: 4
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.497
Jeg kan forestille mig du vil opleve det samme når du kommer fra "små" biler og dit vogntog så bliver over dobbelt så langt, så ingen chancer og kør forsigtigt og vær sikker på der er plads før du kører
Husk den maksimale hastighed på motorvej er 80 og landevej 70 men jeg kører som regel 80 på landevej og 90 på motorvej så det passer med lastbilerne
Angående at montere trailer er det ret lige til, udløs "låsen" (lille padel eller lign der er på de fleste trailere) løft i håndtaget på traileren og løft den op på kuglen af bilen, sørg for den låser og at pilen står i det grønne felt hvis der er et, derudover er det meget vigtigt at du prøver at løfte traileren af så du er sikker på den ikke sidder løst
Strømstikket kan kun vende en vej så det er med at finde "tappen" og hullet og blot trykke dem sammen (7 pol) og sæt ind og drej ved et 13 pol stik. Husk at tjekke at lyset virker inden du kører
Springwiren (hvis deres trailere har en) skal monteres i et hul eller øje der sidder nær trailertrækket på bilen og er ret vigtigt i tilfælde af traileren skulle hoppe af under kørsel
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.444
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.042
Hmmmmm.............
Trailerkørekort eller ej?