{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Bmw 5 serie fra 2010 og op? {{forumTopicSubject}}

Hey BG.
tiden er inde til at jeg skal købe en ny bil, har kigget på 5 serien lige siden den kom ud og nu kan de fås til ''små penge''
har os kigget på f30 og været ude og prøve men synes kabinen føles billig iforhold til 5 serien.

mit spørgsmål er hvilken motor kan i anbefale i den ? jeg køre cirka 25000 om året plus minus.

og hvad med forsikring til sådan en som 24 årig er det dyrere end fx bmw 3 serie som jeg har haft


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw 5 serie fra 2010 og op?
  • #1   29. aug 2018 530D. Eller 535D hvis du har råd smiley

  • #2   29. aug 2018 har ikke skrevet noget om hvor meget det må koste, men bare hvilken motor der er bedst i modellen.
    ja 3.0d i bmw kan man vist aldrig gå forkert med?

    men har set på fx 523i 3.0 og bmw 528i 3.0 fordi er sku bange for at skal ud at bruge så mange penge på diesel når de snakker om at de vil bandlyse dem osv.

    nogen der har nogle erfaringer med dem?


  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #3   29. aug 2018 530d 258 hk fra 2012

  • #4   29. aug 2018 De kommer ikke til at bandlyse diesel i laaaaang tid smiley

  • #5   29. aug 2018 Jeg kan ikke se hvad du skal med en Diesel til 25000 KM om året. Trækker man ferie/fri fra, så lander du måske på 85-90 Km om dagen.

    Diesel bliver IKKE bandlyst lige foreløbig, men værdimæssigt tror jeg du er bedre stille med en 528i.


  • #6   29. aug 2018 ja, jeg tænker også at diesel måske er det forkerte valg for mig.
    men folk anbefaler virkelig 530d bare generelt 3.0d, men hører ikke så meget om 3.0 benzinerne, tror du en 523i 3.0 bliver for sløv til sådan en stor bil?


  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #7   29. aug 2018 25000 om året er fint til en diesel. jeg kører 70 km om dagen i min 3,0d og har aldrig haft problemer

  • #8   29. aug 2018 Jeg havde valgt 535i med den lækre 6-cylindrede benzinmotor, med 300HK. Jeg har dog ikke prøvet den i 5-serien, kun i 3- og 4-serien, og der fungerer den rigtigt godt.

    Jeg ville gå udenom den 4-cylindrede 2.0 turbo, som vist ligger i nogle 528i. Jeg havde den i min Z4 sDrive28i, og blev aldrig glad for det motorvalg.


  • #9   30. aug 2018 Carsten ja de kører godt har prøvet den i 335i, dog ved jeg ikke helt med det der turbo om det holder og om jeg vil blive glad for det.

    Og ja 528i i 2.0 kunne jeg ikke finde på at vælge har før gjort den fejl at købe lille motor i stor bil, så det bliver række seks, men er i tvivl om det bliver Benz eller diesel

    Må lige ude at prøve dem inkl. Den 535i du nævnte er spændt på hvordan den føles!


  • #10   30. aug 2018 #5 "Jeg kan ikke se hvad du skal med en Diesel til 25000 KM om året."
    Det har da ikke nødvendigvis noget med km eller økonomi at gøre om man skal vælge diesel. Man kan også vælge det ud fra køreglæde - der er bare så meget mere "spark" (moment) ved relativt lave omdr. i en turbodiesel - og det er min grund til at køre diesel smiley


  • #11   30. aug 2018 Jeg har stadig til gode at prøve en diesel med køreglæde. Jeg synes at det er langt sjovere at når motoren vil tage nogle omdrejninger. Men det er jo individuelt hvad man foretrækker.

  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #12   30. aug 2018 Jeg har prøvet både 535i og 530d og kan sige at 530d kører meget bedre. Men prøv dem og hold væk fra 4 cylindre

  • #13   30. aug 2018 Altså hvis pengene er der til en 535i så er valget jo simpelt.. Det kører bare og jeg ville ikke være nervøs for turboen på en N55 motor. De gik netop fra twinturbo på N54 til twinscroll på N55´eren hvilket gav mere holdbarhed men måske ikke så spændende for de som vil tune på dem.

    Såfremt det er en N55 ville jeg sige "KØB!. Jeg kører dog selv med N54 med 150T KM fra bagen(Haft fra ny), og den slår ikke en skid forkert. Er plejet med Castrol O-30 hele livet og kører bare.


Kommentér på:
Bmw 5 serie fra 2010 og op?

Annonce