{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.034 visninger | Oprettet:

Johnny A
Johnny A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Køb af Brugt bil hos en forhandler {{forumTopicSubject}}

Hej herinde
Jeg er helt ny herinde, så håber jeg har lagt spørgsmålet det rigtige sted.

Nå men jeg har lige købt en brugt bil hos en forhandler, og der er skrevet en slutseddel på den, men kunne først afhentes en uge senere, da der var en del der skulle laves på den før den kunne synes, og så ringer forhandleren og siger at bilen nu er klar, med undtagelse af en esp og motor lampe, som på mystiskvis lige virkede til syn, men begyndte at lyse igen efter syn og han ikke lige kunne finde fejlen, så det måtte jeg leve med, for det havde jo ingen betydning, hmm smiley og i næsten samme sætning siger han så også at slutseddelen lige skal laves om, for han havde lige glemt at tilføje, at jeg skulle betale 1600 Kr for nummerplader, hmm, her mener jeg så, at efter ny lov, så skal de være med i oplyste salgs pris ???

Men spørgsmålet er så hvordan jeg lige skal forholde mig i denne situation, når jeg skal hente bilen og betale for den, håber på lidt gode råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Brugt bil hos en forhandler
  • #1   31. aug 2018 Troller du eller er du dybt seriøs???
    For du burde bestemt ikke være et sekund i tvivl om at du aldrig, som i ALDRIG skal handle bil med den forhandler.
    Man køber da ikke en nysynet bil med sådanne fejl, og da slet ikke af en forhandler som ikke kan finde fejlen.

• #2   31. aug 2018 Jeg vil ikke ha en bil der lyser motorlampe.. Jeg ville heller ikke betale 1600 kr for de nummerplader. Slutsedlen er skrevet og underskrevet? Okay slut det er hans problem. Enten laver han bilen ellers må han tage den retur

• #3   31. aug 2018 Jeg ville aldrig købe bilen med ESP/motorlampen tændt, jeg ville lave en aftale med forhandleren om at jeg lige ville køre over til en anden mekaniker og betale de sølle 200-500 kr fra egen lomme for at få bilen testet og fejlen fundet, dernæst ville jeg få forhandleren til at udbedre fejlen før jeg køber bilen.

Den underskrevne slutseddel er den gældende slutseddel, han kan ikke bare lave den om efterfølgende hvis i begge har underskrevet den, i tilfælde af at han fastholder at i skal lave en ny slutseddel ville jeg true med at annullere handlen, så er jeg ret sikker på at forhandleren ville glemme alt om de 1600 kr.

• #4   31. aug 2018 Det er ikke seriøst. Der findes ikke mennesker i verden der kan finde på at stille et sådan spørgsmål om en bil de er ved at købe med de fejl.

Og hvorfor? Fordi at folk der er så dumme at stille sådanne spørgsmål ikke har IQ til at skaffe penge til en bil med mindre de har vundet på et skrabelod.

• Johnny A
    Johnny A Tilmeldt:
    aug 2018

#5   31. aug 2018 Det er sørme helt seriøst
    Nej det burde jeg ikke ha gjort, og problemet er bare at jeg jo har skrevet under på en slutseddel og betalt et dep
    , og han lovede at udbedre alle fejl inden levering, så han løber helt sikkert fra sin aftale

• #6   31. aug 2018 Du har vel stadig reklamationsret og garanti på bilen? kør bilen til en anden mekaniker, få tjekket hvad fejlen er og få forhandleren til at udbedre det.

• #7   31. aug 2018 Tag et billede af den slutseddel - så vil jeg overveje at tro på dig.

• Johnny A
    Johnny A Tilmeldt:
    aug 2018

#8   31. aug 2018 Thomas M
    Det kan jeg da godt, men ved ikke helt om jeg må, for det er vel lidt ligesom at hænge en forhandler ud og det må man jo ikke. Men ellers kan jeg sende den til dig i en PB.

PS. slutseddelen er en meget skrabet model, for der står kun lige hvad der skal stå på den

• #9   31. aug 2018 Smid den bare op her.. Du kan jo sløre navnet eller dække det..

• Johnny A
    Johnny A Tilmeldt:
    aug 2018

#11   31. aug 2018 Rigtig mange tak for svar alle sammen

Opdatering i sagen følger senere smiley

Køre over og snakker med ham i dag og så må vi jo se hvad der sker, for jeg vil hverken ha lavet slutseddelen om, eller betale de 1600 Kr for nummerplader, så han bliver sku nok noget sur og vil muligvis ikke udlevere bilen smiley

• Johnny A
    Johnny A Tilmeldt:
    aug 2018

#13   31. aug 2018 MorsDreng

Ja det kan jeg da godt se at jeg nok får, og gid jeg havde set det link inden jeg købte hos ham.
    Men nu har jeg printet alt hvad jeg har kunne finde om diverse jura for brugte biler, og dem tager jeg med, så hvis han begynder på diverse undskyldninger, så får han dem i hoved, om det så hjælper eller ej, ja det finder jeg jo så udad smiley

• Johnny A
    Johnny A Tilmeldt:
    aug 2018

#15   31. aug 2018 3500 Kr

• #17   31. aug 2018 Den der uden garanti og reklamationsret. Det holder ikke. Det kan han ikke i et salg til en privat... Det lugter langt væk af svindel...

• #18   31. aug 2018 prøv at kontakt fdm og se om de ikke vil hjælpe dig i sådan en sag. Det er sikker noget for dem.

• #19   31. aug 2018 Noget nyt.:)?

• Johnny A
    Johnny A Tilmeldt:
    aug 2018

#21   2. sep 2018 Så er der lige en opdatering på sagen og det er en kort version af hvad der skete.

Jeg tager over til forhandleren I fredags som aftalt, sammen med min ex sted moders nye mand, og da vi kommer ind på kontoret starter han med at brokke sig over at jeg har taget en med og spøger om hvad han skal der, men da jeg så forklare at det faktisk er ham der skal betale for bilen, da jeg har lånt dem af ham, så falder forhandleren lidt til ro, lige end til jeg fortæller at jeg ikke vil betale de 1600 kr. for de nummerplader, da de jo skal være en del af den opslået salgspris ifølge lov gældende fra 1 april 2018, og at jeg heller ikke vil godtage at der står uden reklamationsret på slutseddelen, så går han helt amok og siger at han jo er medlem af Dansk Bilbrancheråd, så det ved han da alt om, hvortil jeg svare, at det ved jeg da godt at han er, og jeg har da også ringet og snakket med din advokat derinde, så går han helt i sort og spørger hvad fanden jeg bilder mig ind, og hvad advokaten hedder, og det fortæller jeg ham så, og ringer så til advokaten for at få det bekræftet, og så spørger han samtidigt lige advokaten om det kan være rigtigt at reklamationsretten også gælder for biler under 10 000 kr. for det havde han da hørt fra flere andre forhandlere at den ikke gjorde, og hvor jeg så kunne høre advokaten i telefonen forklare ham at det gør den da selvfølgelig, og efter lidt anden snak med advokaten, lægger forhandleren så røret på og siger så at advokaten sagde noget andet til ham, (løgner) men nu siger han så at han ikke gider at handle med mig alligevel og at han slet ikke ville diskutere det mere med mig, SLUT, og så annullere han handlen på stedet, med den begrundelse at jeg havde ringet til hans advokat og at jeg havde sat mig for godt ind i love og regler, herefter går han direkte ind og afmelder pladerne og jeg fik så en kvittering på at de var afmeldt, på det tidspunkt er han helt oppe i det røde felt og bliver meget ubehagelig og virker meget truende, og fuldstændig umulig at snakke med, og hvor hans makker måtte dæmpe ham lidt ned. Men han gik da med til at betale 1900 af de 3500 tilbage, da pladerne jo er mine og registret i mit navn, og så ville jeg få dem udleveret når jeg kom med den nye registreringsattest på bilen.
    Men det kan jeg nu godt leve med, for at slippe væk fra den svindler af en forhandler.

Men det mest mystiske ved det hele, var at jeg lige ville vise bilen til ham jeg havde med, men bilen var slet ikke på pladsen da vi kom derover, til trods for at jeg jo rent faktisk skulle ha hentet bilen den dag, og jeg spurgte da også hvor den var, men det ville han ikke svare på og vente sig om og gik..
    Jeg er total rystet over den behandling jeg har fået, og det er også derfor der lige er gået lidt tid før jeg fik skrevet om det herinde, skulle lige sunde mig lidt.

• Johnny A
    Johnny A Tilmeldt:
    aug 2018

#23   2. sep 2018 MorsDreng

Ja det ville jeg også meget gerne, jeg ville også meget gerne skrive al vredens ting om ham på diverse medier, meeen problemet er bare at de er udlændinge og vi bor i samme by, og så har han jo både mit navn og adresse, så jeg stoler sku ikke rigtigt på hvad han kunne finde på at gøre efter den oplevelse jeg havde med dem sidst. Så tror bare jeg vil prøve at glemme det hele, desværre.

• Johnny A
    Johnny A Tilmeldt:
    aug 2018

#24   2. sep 2018 Til sidst vil jeg gerne takke for alle de svar jeg har fået herinde smiley smiley

Indlægget med billede af slutseddelen er slettet, da den ikke er relevant mere, da sagen er slut herfra smiley

• #25   2. sep 2018 Er selv udlænding.. Men alligevel acceptere jeg ikke så noget svindel. Er glad for du fik problemet løst og håber du finder dig en bedre forhandler du kan handle med..

• #27   2. sep 2018 Man skal ALDRIG skære alle over en kam......

MorsDreng !

• #30   2. sep 2018 Det handler ikke om ikke at handle bil med XXX eller YYY det handler om købe af en eller nogen man stoler på.
    I forvejen har brugtvogns forhandlere et rigtigt skidt ry .... og det er sgu ikke uden grund desværre.
    Man bør sætte sig lidt ind i tingene selv inden man handler, og ikke sætte den underskrift på noget tvivlsomt.

• #32   4. sep 2018 No deal!

• #33   4. sep 2018 Slutsedlen er skrevet, den eneste der kan kræve den annulleret er dig, da der efter aftalen er indgået er kommet graverende fejl på bilen.
    Du skal ikke betale en krone mere end aftalt når bilen er synet igen, for den burde ikke kunne synes Med nogen lamper der er aktive.
    Er du i tvivl om noget som helst, så ring til FDM

• #34   4. sep 2018 smiley

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #35   5. sep 2018 Helt igennem kedelig oplevelse - håber at du finder en anden bil der er OK, det er faktisk muligt at finde derude hos folk der er ærlige også for 10000, så op på hesten igen! smiley

Der er INGEN seriøse forhandlere der kan sælge en bil til 10000kr (eller 20000 for den sags skyld) og så have i sinde at overholde reklamationsretten, JA retten er på din side som køber, men hvis en forhandler har en bil til salg til 10000 kan du godt være sikker på at han ikke har tænkt sig at hjælpe dig hvis der opstår problemer.

JA retten er på din side, men er det et slagsmål du gider at tage? Jeg gad ikke..

Seriøse forhandlere sælger biler i den prisklasse engros på cvr eller auktion da de godt ved at de ikke kan overholde reklamationsret og samtidigt tjene penge.

Find en bil til salg hos en privat der virker ærlig, der er faktisk masser derude! smiley

• Freddie J
    Freddie J Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 11
    #36   6. sep 2018 Drop den handel.
    Jeg mener at du har retten på din side, håber ikke at du har underskrevet en ny slutseddel.
    Ved det at der er så mange fejl og der er "glemt" noget i slutsedlen, må den betragtes som ugyldig.
    Tag evt. FDM med ind over sagen.

Kommentér på:
Køb af Brugt bil hos en forhandler

Annonce