Bil til forældre, 70+ {{forumTopicSubject}}
Mine forældre - primært min mor på 70 - mangler et nyt køretøj. Budget 30-35000,-
Kravene er flg. i tilfældig rækkefølge:
God indstigningshøjde
Benzinmotor
Automatgear
Min. 5 siddepladser med 3-punktsele
Fra 2001 og opad
Hit me..!!
NB: hører gerne for og imod en Galaxy 2,8 aut. fra 2002, med små 300.000 på klokken, rimelig velholdt.
Jeg er klar over den drikker benzin som en kamel drikker vand, og er lidt krydret i ejerafgift.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.086
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.494
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Men har kørt en del i 1,9 tdi sharan, det er rummelige familiebiler. Men de kører altså ikke super godt efter min mening. Derudover har de en lidt dum front, som kan være svær og se. Og så er det altså en stor bil og skulle parkere og køre rundt i byen med
Hvis ikke der er behov for 5 voksne, to grand danois og en barnevogn. Kunne i måske kigge på nogle af følgende modeller
Hyundai matrix
Renault modus
Fiat panda (ved ikke om der er 5 seler)
Citroën xsara Picasso
Suzuki liana
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.093
apr 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 32 Svar: 370
Det kommer ikke til at ske, hvis jeg skal hjælpe med at handle.
Og ... selvom min far er 75, har han en veludviklet modstand mod franske biler.
apr 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 32 Svar: 370
Min far har en Sharan 1.8T, og umiddelbart har hun ingen problemer med at manøvrere rundt i den.
Så vidt jeg kan læse mig frem, er 2.8 motoren fra VW, selvom der står Ford på bilen, og så er jeg ikke voldsomt bekymret.
Jeg fiskede primært efter om der var nogle med praktiske erfaringer ift. en af de tre søsterbiler, med den drivline.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.533
Lyder som en ligesom umulig opgave som vinde i Lotto.
En 16 år gammel Galaxy 2,8 aut kan vist blive et uhyggeligt dyrt bekendtskab i værksteds regninger. At købe en sådan indenfor budgettet på 30-35000 kræver nok man månedligt ligger et par 1000 kr. til side til uforudset.
I klassen med 5 trepunkts seler er VW Sharan, Touran ... Kia Carnival, Citroen C4 Picasso ... Alt sammen gamle kasser der kan koste indkøbs prisen X 2 på en værksteds regning ret hurtigt.
Så det eneste der bare er lidt fornuft i er et kompromis, og det eneste der ikke er decideret livsfarligt for uforudsete udgifter er faktisk den Berlingo der foreslås.
Mine egne forældre på 70+ fik jeg prakket en Honda Jazz på, fornuftig bil med relativ høj komfortabel indstigning og acceptabel plads. Den kører til gengæld glimrende og har absolut ikke fejlet det fjerneste.
feb 2006
Følger: 113 Følgere: 111 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.949
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.533
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
De var begge 1,9 tdi modeller, og motor og gear gik okay sammenlignet med de mange km på klokken. De var godt rustne, og derudover var bøsninger og undervogn ved og være slidt
En 2,8 vil jeg mærke om motor og gear går som det skal. Det er lidt et sats med så gammel en bil, men kan du selv skrue kan du jo få brugt motor og gearkasse fra ophug eller Tyskland
Men undervogn, rust osv vil jeg være meget opmærksom på. Og der er ikke et særligt stort udvalg, kan finde en til salg, og den er til de seneste 3 syn kasseret. Den skal dog også af ny ejer laves klar til og gå igennem syn før den kan køres i
Det er bestemt ikke en racer, og den er tung. Derudover er en 2,8 model med automat nok ekstra næsetung og køre
Måske i skal finde en 1,8t til hende også
Har i mod på og begynde på noget import, vil jeg tro i kan finde en fin en af de 3 ens biler i udlandet
Og husk og vær opmærksom på om i køber en camper eller med fuld afgift
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 578
Og den bil model er ved at være rigtig gammel, og træt mange steder. Ihvertfald dem jeg har set..
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.514
Bil til forældre, 70+