{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

hjælp ang moms regler! {{forumTopicSubject}}

tænker på og starte min egen butik med bil sterio, men har nogle spørgsmål.

1. vis jeg køber vare i tyskland kan jeg så trække en tyske moms fra når jeg køber det ?

2. er der nogle bestemte regler med og købe fra ulandet og sælge vidre.

3. kan man inden man er moms reg se indkøbs priserne på ting man vil købe i dk for og se om det kan betale sig ?

4. har i andre gode råd og ting jeg skal vide


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ang moms regler!
  • #1   21. nov 2006 1. Du trækker ikke momsen fra "on-the-fly, men du indberetter den betalte moms, som du så får udbetalt! Så ja, du kan "trække" de 16% moms fra!

    2. Ja, der er MANGE regler! Især hvis du vil importere fra ikke-eu-lande! Kan anbefale dig at tage et møde med dit lokale skattecenter! De har en masse relevante brouchurer, som indeholder mange væsentlige, og nødvendige informationer! Mødet er gratis!

    3. Hvis du køber fra en anden forhandler, der angiver sine priser med moms, kan du regne bagud, for at se hvilken pris du vil komme til at betale! Det er ligetil! Hvis du derimod importere fra andre lande, især ikke-eu-lande, er det ikke kun moms du skal forholde dig til, for at finde ud af hvad en given vare vil koste dig!

    4. Der er både gratis ihverksætter-møder, møder på skattekonroret, i A-kasser, og andre steder hvor man frit kan få "opstarts-bistand"! Så mit råd er at du tager nogle møder de forskellige steder, og siger ja til alt det materiale de kan tilbyde dig! Og derefter læser det igennem, og henvender dig igen med specifikke spørgsmål, for dem er der mange af i opstartsfasen!



  • #2   21. nov 2006 okay tak for hjælpen alle sammen tror jeg skal undersøge en masse nu smiley

  • #3   21. nov 2006 Ja jeg var også på et iværksætter kursus efter jeg var blevet momsregistreret, på "Erhvervenes Hus" i Randers.
    Det var et ganske sjovt og lærerigt kursus som kostede små 300kr smiley
    Når du indberetter moms så er der et felt hvor der står moms af køb i eu lande.(eller IKKE eulande, kan ik lige huske det).
    Men tjek evt. lidt op på det på www.skat.dk der kan man finde så mange konkrete ting hvis man vil bruge lidt tid på at sætte sig ind i det smiley


  • #4   21. nov 2006 Men hvis jeg må komme med et input ang din virksomhed, så vil jeg sige at markedet i DEN GRAD er mættet med autostereo-forhandlere! IMO et "dødt" sted at slå sig på, medmindre du mener at du kan tilbyde noget helt specielt, som ingen andre kan!
    Man skal ikke kun starte en virksomhed fordi det er sjovt, men også fordi at man kan se at der generelt kan være brug for den ydelse man kan tilbyde! Og dermed at der er et potentielt marked! Havde du været et "kendt" ansigt i autostereo-branchen i forvejen, ville det kunne evt kunne betale sig, men som ny-opstartet ukendt, har man ikke meget at skulle have sagt!
    Og hvis du udelukkende vil starte op, for at spare penge på produkter til dig selv, skal jeg hilse fra SKAT og sige at der skal være et logisk niveau mellem "indgående, og udgående" moms, så spekuler ikke i det!

    Og jeg siger det bestemt ikke for at ødelægge dine planer, for det kan kun anbefales at komme igang! Men man skal bare lige have en finger på pulsen...


  • #5   21. nov 2006 hvad er moms hæ hæ


  • #6   21. nov 2006 har en stor ide med det smiley og tror jeg kan komme med noget vi ikke har set så meget. det håber jeg da smiley

    gør det ikke for min egen skyld men mest fordi og synes det sjovt og vil gerne hjælpe folk smiley


  • #7   21. nov 2006 HM: For det første: Før venligst samtalen i et normalt leje, hvis du vil have mulighed for at korrespondere med mig!
    Det jeg blot siger er, at man ikke får produktet billigere ved køb, grundet at man er moms-registreret! Mange tror, at så snart man har et CVR-nr, kan man gå ind til en forhandler og købe et produkt uden moms, og dermed betale mindre! Og dette er ikke tilfældet, hvilket jeg påpehet!


  • #8   21. nov 2006 huha glemmer aldrig da jeg var selvstændig... Huha det var skrækkeligt, men så fedt at jeg gør det igen... senere.. Men held og lykke herfra. smiley

  • #9   21. nov 2006 Michael: Det er skam også en god idé! Men skal jeg anbefale dig noget, vil jeg anbefale at du lave en masse installationer for folk, (næsten gratis), og dermed får nogle til at "promovere dig"! Så vil folk være meget mere interesserede i de produkter du evt måtte kunne tilbyde!
    Deter det jeg selv har hjort med CarPCs, og det giver bestemt pote i sidste ende, at man er fagligt interesseret, fremfor blot at være forhandler!


  • #10   21. nov 2006 Nå...I'm out...held og lykke med firmaet...

Kommentér på:
hjælp ang moms regler!

Annonce