{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Passat siger sjove lyde {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har købt mig en VW Passat 2.0 TDI FRA 09.

Dagen efter jeg fik bilen hjem, så lagde jeg mærke til en underlig lyd fra motoren. Fik den på værksted for service og de siger det ikke betyder noget. Men lyden er godt nok irriterende ??.

Så skete der det i dag at jeg skal sætte min telefon op til anlægget via bluetooth, så jeg trykker kun nøglen ind uden at starte bilen. Så ligger jeg mærke til lyden igen, selvom motoren ikke køre. Så det er åbenbart ikke motoren der laver den lyd.

Her er et link: https://youtu.be/n2x1MxPzE7o

Nogen ideer til hvad det kan være?

Tak for hjælpen på forhånd.

Mvh. Peter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat siger sjove lyde
  • #1   18. sep 2018 Det er dit klima anlæg der klikker. Du kan du reset eller nulstille dit klima. Søg på youtube efter video

• #2   18. sep 2018 http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=67095#p579032

Kig på linket, du skal med al sandsynlighed have hele instrumentbordet ud for at skifte nogle (eller alle) stepmotorene.

De kan grundjusteres, men det hjælper sjældent. Du kan se setpunkt og procesvariabel på stepmotorene et sted i VCDS programmet, men jeg ved ikke hvor.

Stopper lyden hvis du slukker for blæseren?

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    sep 2018

#3   18. sep 2018 Hej igen.

Jeg prøvet det første forslag med at reset Ed at trykke på AC og manden med pilen i hoved, det gjord ikke det store.

Den larmer selv når jeg har trykket på off knappen på aircondition. Er det så stadig motorene?

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    sep 2018

#4   18. sep 2018 Testet lige følgende:

Den larmer når auto knappen og dem med luft op er tændt.

Hvis jeg slukker auto og fjerner luft op, så larmer den stadig.

Men hvis luft ned og/eller luft i hoved er tændt, så larmer den ikke.

Giver det mening.

profilbillede
  • #5   18. sep 2018 Så er det nok kun nogle af stepmotorene den er gal med. Du kan oprette dig på vagcars.dk og finde en kyndig person med en VCDS tester, så kan han nok fortælle dig hvilke motorer der skal udskiftes.

Alternativt kan du også køre ind til VW og lade dem klare arbejdet, men det bliver nok ret dyrt.

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    sep 2018

#6   21. sep 2018 Tusind tak for hjælpen.

Tænker jeg lade vær med at trykke manden med pilen og så slipper jeg for lyden smiley

Kommentér på:
Passat siger sjove lyde

Annonce