2.587 visninger
|
Oprettet:
Helårsdæk {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Har nogle af jer erfaringer med helårsdæk som Michelin crossclimate eller Goodyear vector 4 g2? De skal sidde på en opel astra k.
Gider bare næsten ikke smide penge efter et ekstra sæt (og besværet ved to sæt) fælge plus tpms ventiler, da det løber op i små 10.000 i 16"
Jeg ligger og kører ca. 25000 km om året, så det skal selvfølgelig være forsvarligt med helårsdæk.
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.232
Det er trods alt din sikkerhed på spil, så ved dæk og vejgreb skal der ikke spares.
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 102
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 622
kender kun Goodyear og de virker som rimelige gode dæk, har kun kørt et par gange med de dæk, en makkers bil, han kører så maks. 3000 km om året..
jeg har vinter og sommerdæk til alle mine biler, ja ok ikke alle da en del kun kommer ud i fint vejr. men begge Landcruisere har da vinter og sommerdæk.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
Læs evt FDM test af helårsdæk, på vores bil nr 2 ville jeg ikke betænke mig for at monter et Helårsdæk.....
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 125 Annoncer: 23 Emner: 39 Svar: 302
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
jun 2004
Følger: 28 Følgere: 23 Emner: 43 Svar: 319
Lyder til der er delte meninger, men kan fornemme helårsdæk måske ikke er helt så ringe igen. Må undersøge emnet lidt nærmere.
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Nogen som er mere orienteret til vinter og nogen til sommer..
Med det klima vi har herhjemme, så er det mere sommer man skal kigge efter, og der er det crossclimate+ som vinder 4/5 test, og den sidste er de nr 2.. Dog skulle vecter4 gen2 være lidt bedre i sne, men på tørvej lidt dårligere end cross, så det er lidt hvordan man forudser vinteren.. Tror ikke du går galt med crossclimate, har også haft monteret en god del af dem, og kunder har været glade
Jeg har altid været modstander af helårsdæk, da de har været lort hele året, men forskellen er skrumpet meget ind!
Ps hvis du kigger på test fra England eller Tyskland, så minder deres klima jo en del om DK, så hvis de virker der, så virker de ret sikkert også herhjemme
jun 2004
Følger: 28 Følgere: 23 Emner: 43 Svar: 319
Jeg har besluttet mig for at købe crossclimate fra Michelin, så må jeg jo tage den med ro hvis der lige pludselig kommer en stor dynge sne.
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Jeg kører generelt min bil ret hårdt (nogle vil sikkert sige meget), under forskellige forhold, og jeg har ikke rigtigt noget at klage over.
Jeg fik dækkene foræret, og tænkte egentlig bare at jeg ville slide dem ned og skifte til sommerdæk, så jeg har været ret hårde ved dem, men jeg overvejer faktisk om næste sæt også skal være helårs. Jeg skifter nemlig ikke til vinterdæk om vinteren, men kører normalt på sommerdæk året rundt.
Har dog ikke prøvet dem i sne...
sep 2011
I NY hvor min onkel boede fik de af og til meget sne, men tror aldrig jeg har set folk med vinterdæk på derover
Bilerne er selvfølgelig også AWD næsten alle sammen og det hjælper nok også lidt
Blogger
Jeg bor ca. 45 minutter fra San Francisco, lidt mere indlands, hvor der er varmere. Vi får aldrig sne i lokalområdet, men vi bor 3-4 timers kørsel fra rigtig gode skisportssteder (Lake Tahoe).
Der er ikke krav om vinterdæk, men hvis man kører til Lake Tahoe er der kontrol af snekæder på vej op. Det er lovpligtig i det område. Man kan købe vinterdæk, men helårsdæk er mere normalt.
sep 2011
Har aldrig stået på ski i USA, men bør nok overveje at tage på skiferie vest på, hader de arrogante fransk mænd alligevel og alt er federe i USA
Blogger
Lake Tahoe er et fedt sted, byen har jo også været vært for vinter OL. Jeg har dog kun været der om sommeren. Jeg har mange bekendte der tager derop fredag eftermiddag, og kommer hjem søndag om vinteren. Der er en Skandinavisk klub der ejer en hytte deroppe
sep 2011
Helårsdæk