{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Hvad ville du gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Har lige et spørgsmål som jeg håber I lige vil tage stilling til!

For nogen tid sid byttede jeg en gammel bil lige over med en anden gammel bil, begge biler er over 35år gamle og ligger i værdi ca 10-15kg. Der er selvfølgelig en del småfix på begge biler.

Nu kommer ham jeg byttede så med og siger (Han prøver at sælge bilen) at en mulig køber har haft bilen på lift og fundet en lang revne i et panel i bag, en revne der er ca 15-20cm lang. Han vil herefter have at "vi finder ud af noget". Revnen ser ud til at have været der i lang tid, men i de 8mdr jeg har haft bilen har jeg ikke opdaget den.

Det er en person jeg kender, og har ingen interesse i at blive uvenner med ham!

Personligt var det ikke noget jeg selv ville komme rendende med bagefter, og mener at når det er biler i denne prisklasse og årgang så kan der dukke ting op som skal repareres. Så jeg syntes selv han skal få skaden udbedret. Jeg ville simpelthen bare gøre området rent, få det svejset op og så ikke tænke mere på det!

Hvad ville I gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville du gøre?
  • #2   28. nov 2006 Han er selv gået med til at bytte jo, hvis man mener at bilen har haft fejlen fra dengang du havde den, kunne han jo bare have tjekket efter inden han byttede.

Jeg ville ikke sige at du har nogen grund til at kompensere nogen steder her.

Men når det er din ven er det jo noget andet, og det komme jo an på hvor nær en ven han er.

• #4   28. nov 2006 Bilerne er bare blevet byttet, men jeg har personligt selv fortalt alt hvad jeg vidste der var galt med bilen! Netop for at undgå sådan noget her, havde så bare ikke lige opdaget den revne!

• #6   28. nov 2006 OttZeN [Århus]
    Enig, har godt nok selv handlet en del med både venner og familie. Men vi har altid haft den opfattelse at ved de gamle biler her tager man hvad der følger med! Der dukker næsten altid noget op!

Jeg må indrømme at jeg selv mener han må reparere fejlen, men har det lidt skidt med at han sådan kommer rendende. Hvis jeg nu siger ja til at lave dette her, hvad kommer han så med næste gang?

• #7   28. nov 2006 Du siger IKKE ja, for i en handel med gamle biler, må folk altså være parat til at acceptere fejl og mangler - specielt når bilerne er SÅ gamle.

Han er en rigtigt dårlig ven når han kommer rendende bagefter og tuder til dig, og hvis han opløser jeres venskab på det grundlag, er han ikke efter min mening en ven, hvis bekendtskab er værd at bygge noget som helst på.

Summa summarum : Det er hans eget problem med den revne - du skal bare finde en så parlamentarisk måde at sige det på som muligt... Mere kan du ikke gøre...

• #8   28. nov 2006 Glæder mig at langt størstedelen er enige med mig...

Martin N:
    Du deler min opfattelse, rart at se!

Rektum C:
    Jeg mener ikke at skaden er væsentlig, og tror den ville kunne repareres relativt let! Jeg tror ikke engang at panelet skal skiftes (Hvis det skulle koster et nyt maks 500kr), og han vil relativt let kunne få en svejse-kyndig til at fikse skaden.

• #9   28. nov 2006 Rektum C
    syntes lige du skal kikke i købeloven
    igen og kik under køb og salg imellem private.
    der gæller købeloven ikke omkring garanti og restgæld........
    hvorfor tror du at man skal sikkre sig at biler er i en forsvarlig stand og uden gæld.inden man køber af privat.

• #10   28. nov 2006 Som Kim K siger så gælder der ikke de samme regler for privat handel som for at handle bil hos et firma.

Derfor bruger jeg altid slutsedlen fra bilbasen hvor der også er det punkt med at bilen købes som beset.

Man kan da ikke komme bagefter og kræve at den slags skal laves. Selvfølgelig er det surt hvis i lige har byttet og han så finder ud af det. Så virker det lidt som om du har villet skjule det for ham selvom det ikke har været din hensigt.

Biler i den prisklasse skal man kun have hvis man er klar på de fejl der kommer og gerne selv kan reperere dem.

• #11   28. nov 2006 Jeg takker for alle svarene, og er glad for at folk deler min holdning.

Rektum C:
    Kan godt følge dig, og må indrømme at hvis det havde været en nyere bil til +60.000kr så havde jeg nok også handlet anderledes, men her er der tale om en meget gammel bil, til en meget lav pris! Plus at den omtalte "skade" er meget begrænset!

Flere holdninger og svar er naturligvis velkomne!!

Kommentér på:
Hvad ville du gøre?

Annonce