Første bil {{forumTopicSubject}}
Hej BG jeg skal så småt til at gå i dybden med at kigge lidt mere grundigt på bil end bare "kigge" så jeg skal til at have læst op på noget forsikring, afgift osv. når det så er sagt søger jeg et par gode råd.
1. Hvor meget forsikring (kasko selvrisko osv.) er nødvendigt
2. Benzin eller Diesel
3. Hvilken/hvilke biler skal man kigge på, og fordele/ulemper ved bilen
Der skal lige siges jeg er igang med udd. som tømrer d. 12 nov. starter jeg i skolepraktik, og kan når som helst få en lærerplads. Jeg har et sted mellem 30-35km til skole mener jeg.
Bilen jeg søger skal helst ligge i den billige ende mht. afgift, og skal ligge imellem de 10000-27000 i købspris. Går overhovedet ikke op i mærke, model, 3d eller 5d
En lille kort liste over de biler jeg selv har haft kigget på med tiden
Fiat Punto
Peugeot 206/207
Suzuki swift
Skoda Fabia
Hyundai Getz
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Forsikring er op til dig selv, men biler i den prisklasse kan det sjældent betale sig at købe kasko forsikring, da du nok skal regne med at den koster 5-10.000kr mere end ansvar forsikringen. Ulempen ved ansvar er, at hvis du kører ind i en anden, og din bil ikke kan laves, så får du intet af forsikringen, hvor imod at hvis du har kasko, så giver forsikringen hvad de mener bilen er værd
Selv risiko ville jeg ikke sætte alt for højt, da det er et beløb du skal betale, hvis du laver en skade, og det er lige meget om du har ansvar eller kasko (Den skal ikke betales hvis modparten har skylden, og har modparten skylden, så bliver din bil lavet, også selv om den har ansvar på)
Jeg ville selv undgå diesel, da jeg ikke kan fordrage traktor juice, og med dine km kan det næsten ikke betale sig
Et rigtig godt råd er at du søger i forum herinde, der er rigtig mange opslag om netop dette
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 58
Jeg vil lede lidt her på bg omkring benzin/diesel emnet.
Men du kan på de fleste forsikringsselskaber gå ind og lave en beregning at din forsikringspris, både hvor du kan justere på selvriskoen, og km.
Selv risiko er som sagt bedst at have så lav som muligt, men forsikringsprisen stiger også ved dette
Og du skal holde dig fra Gti, sport og turbo, hvis de først ser dette, så bliver de rigtig glade for at tage dine penge
Benzin vs diesel er der mange som påstår 30.000km om året før at diesel kan betale sig, så jeg havde kigget på benzin..
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
Om du skal have ansvar eller kasko kommer an på din økonomiske situtation og om du har råd til at "miste" bilens værdi i værste tilfælde
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
jul 2013
#4 Aygo, c1, i10 osv. er Nogo jeg er en ret stor fyr på 195 cm, og har været ude og sidde i en i10 det var ikke godt. så skal lige takket op.
#5 Kender en der har den Corsa du snakker om, og har kun hørt godt om den så den kommer på listen også. Fiestaen vil jeg da også lige tage et kig på.
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 144
jul 2013
Men er der nogen særligt man skal være opmærksom på når man tager ud og kigger på Fabia, punto, Getz osv. f.eks. rust, støddæmper osv.
aug 2004
Det er altid en god ide at få den på lift inden køb hvis det er mulig, så kan man selv se om bunden er rådden osv.
Og nej, der er ikke meget "street credit" i at køre fabia. Men der står vw og audi på mange af delene på den Jeg valgte fabiaen fordi den skal jo bare fra A til B på en SU indkomst og den er MEGA billig i dele (når man kommer fra BMW )
jul 2013
Præcis, nu kender jeg mange som hele tiden siger det her amen den må også sket se fed ud, og jeg skal have en golf 4 osv. for mig har det ingen betydning har først lige fået kortet her for et par måneder siden, og pt. kører jeg ikke ret meget da mother ikke vil låne hendes ud så jeg skal først til at lære at kører bil når jeg selv får en.
aug 2004
jul 2013
jul 2013
mekanisk lås i døren defekt (dørlås)
for nylig er der komnet periodiske problemet med fjernbetjent centrallås
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
jul 2013
Kan ikke tro at det er mere end max en ny lås, og nyt batteri
jul 2013
Har også fået afvide af en at det er nemt og skifte selv.
jul 2013
https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side&_nfls=false
jul 2013
jul 2013
har hørt nogen der siger man må op til en uge efter købet og andre der siger man ikke må
Samme hvis du gør det hos nr plade forhandler, så spørger de hvor den skal forsikret, og så opretter de den der.
Så er der plader på, og den er omregisteret, så skulle der ikke være noget ulovligt i at du kørte i den, medmindre du er fuld, skæv, blind, eller mangler kørekortet
Ps. Hvis der skulle gå en uge, så ville rigtig mange have problemer med at købe og sælge brugte biler
Nej, det sker fra man har godkendt det, og det er også der dine regninger begynder
jul 2013
jul 2013
De opretter den i systemet, det de ringer om, det er for at få de små detaljer på plads, som km om året, og om hvilken dækning du vil have på bilen, selvrisiko, glasskadesikring, osv osv osv og ikke mindst prisen
Så hvis den er godkendt, så er bilen din, og alt står i dit navn
jul 2013
Første bil