{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

1.9 tdi trækker ikke {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu skiftet mit gamle topstykke ud med et renoveret. pakningerne er selvfølgelig også blevet skiftet og spændt korrekt.

Bilen kørte perfekt før.

Jeg har kørt en uge i bilen og den har blandet flere Liter motor olie i vandet, og når du blander det med kølervæske det bliver det nærmest til fedt.

Den trækker af helvedes til.. og den er timet korrekt.

Har i nogen ideer på hvor fanden problemet kan ligge? jeg kan høre at turboen lader og den ryger ikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.9 tdi trækker ikke
  • #1   29. okt 2018 som jeg selv tidligere så er enten din olie køler utæt . eller så er den top du har sat på flækket indvendig eller din nye toppakning er gået til igen. så tjek din olie køler ud at den er ok. og vis den er det. så skal dit topstykke af igen.Det kan også være din blok der er flækket det har jeg set før på dem også. Det kan du se når du har toppen af igen.

  • #2   29. okt 2018 blokken w3 ikke flækket. og topstykket er trykprøvet.. hvordan kan jeg teste olie køleren?

  • #3   29. okt 2018 tag de to slanger af den. og sæt de to slanger sammen. og se om der kommer olie ud af vand siden af olie køleren. men inden du skiftet topstykke blandet den olie der ?

  • #4   29. okt 2018 og vis den olie køler er i orden. så er du nød til at tage toppen af og se hvad der er galt. for så kan olie kun komme fra en defekt toppakning eller flækket top eller blok. men inden du skiftet den top blandet den olie der? eller var der kun tryk i vandet

  • #5   29. okt 2018 prøvet på min den gamle passat tdi hvor olie køleren gik til. og hele vand systemet bliv blandet med olie som din. Det var et helvet at få alt olien ud af kølervand systemet. måtte tage termostaten ud. og køre vand blandet med opvaske taps og vaske maskine sæbe igennem den mange gange.og fik næsten gjort det helt rent igen. men tror jeg gjorde systemet rent over 10 gange.

  • #6   29. okt 2018 er toppen planslibet har lige samlet en 1,9 tdi hvor cylinderservice anbefaldet og sprøjte pakningslim på toppakningen for og undgå utætheder

  • #7   29. okt 2018 har aldrig brugt pakning lim på en toppakning/topstykke til en 1.9 tdi. og har aldrig haft nogen problemer bag efter. har skiftet en hel del af de topstykker på de typer. plus jeg her først på året samlet en motor til min passat tdi. den nye jeg købte først på året med defekt motor. men regner med vis han har fået det tryk prøvet så har han vel også fået planet det. eller giver det ingen mening med mindre det var helt lige.

  • #8   29. okt 2018 men vil det kunne give dårlig træk kraft?

  • #9   30. okt 2018 Ja hvis ikke du har fået indstillet rem ordenligt via tester, mister de 1.9ere en del. Den skal gerne stå på 0.0.

  • #10   30. okt 2018 Ja du tænker i forhold til pumpen?

  • #11   30. okt 2018 Ja de mister meget effekt på det.

Kommentér på:
1.9 tdi trækker ikke

Annonce