802 visninger
|
Oprettet:
Kalder alle BMW kyndige {{forumTopicSubject}}
Godaften d'herrer og quinder.
Jeg overvejer at erhverve mig en BMW 520d aut. gear F10 2011, som jo har fået afskrevet en del af værdien.
Jeg har ikke den grundigste erfaring med biler, men kender da lidt til forhåndsregler.
Hvad vil du mene, jeg skal være særlig opmærksom på når den har slået 190.000 på klokken? Ud fra div. forumer, beskrives en vigtig ting, dens N47 chain time i automatgearkassen.
Nogle dårlige erfaringer? Gerne giv alt den ris og ros den kan få
Tusinde tak på forhånd
Simon
okt 2006
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 1.098
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.086
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.901
A hvad?
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.516
N47 motoren er notorisk kendt for kæde problemer. Den første udfordring er for langt mellem service, de interval BMW foreskriver gør ikke situationen bedre.
Dernæst er kæden desværre lidt underdimensioneret, så mange anbefaler at skifte kæden før det går galt. evt ved 190.000 km.
gearkasserne et solide nok, men ZF som leverer gearkassen foreskriver olieskift på denne pr. 90.000 km. - men BMW foreskriver ALDRIG skift af olien, så derfor kan den selvfølgelig også gå til
men brug din sunde fornuft, kig service mm igennem, og tjek om de store reparationer har været der eller ej. Det er ikke bare opspind som alle andre oplever, det er et generelt problem. n47 motoren er bare den værste af disse
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.516
Faktum er bare at diesel ganske vidst er lidt billigere og køre en smule længere pr ltr. Men afgift er dyrere, der er problemer med dyser, turbo, EGR, partikelfilter mm.
Kalder alle BMW kyndige