{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Golf 3 eller ej? Fordele/Ulemper {{forumTopicSubject}}

Godmorgen Bilgalleri smiley

Jeg går og tænker på om jeg skal købe en Golf 3 da Corollaen nok bliver solgt inden længe. Jeg har dog hørt at sådan en Golf godt kan lide at være på værksted. Der er typisk mange problemer med den, men det er jo vel en bil så hvor stor kan forskellen være?

Jeg har omkr. 35-40 kilo og gøre godt med til bil. Golfen prioterer jeg som nr.1 men andre bud?

Lyder sådan en godt (1,8 Cl) med udst. hele vejen og en bananmanifold?

Ellers andre fordele el. ulemper ved den?

Mange tak sov godt.¨

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 3 eller ej? Fordele/Ulemper
  • #1   5. dec 2006 Jan S
    Hvis jeg køber en Golf bliver der ikke lavet det store ved den "kun" lidt udst. of manifold og sån. Men Ja MANGE har den bil og det passer nok meget godt med at de ruster være en forgængeren men hva faen? Skal bare køre i den til der er råd til en G4 GTI Turbo hehe smiley

Hvad synes du evt. om en Alfa 155 2,0 T.S? Synes også den er herre lækker men skal lige se om pengepungen rækker til sådan en?

• #2   5. dec 2006 Problemet er at Corollaen ikke kommer igennem syn hvis ikke jeg bruger omkr. 10 kilo på den hvilket jeg ikke gider. G4'eren bliver nok købt til sommeren vinter 2007. Dvs. om et år. I det lille år der venter vil jeg gerne køre noget som ikke koster det hvide ud af øjnene men tilgengæld dækker mine behov. Det gør alfaen meget. Nej de lyder godt med bare et andet forrør. Men er squ meget i tvivl og jeg har penge nok til sådan en vogn os. Men mange reperationer gør mig en smule kold. Det er nu heller ikke fordi jeg smadrer den kører ordenligt smiley

• #3   5. dec 2006 Hey min far har lige fået en G3'er
    fra 92 vidst nok rimlelig pæn osv til 32.900,-
    Der er ingen billederne endnu www.rg-biler.dk

• #4   5. dec 2006 nnnå der er heller ingen info på siden endnu

• #5   5. dec 2006 Sonny den ser fin ud men lidt "rask" til farmand hehe. Tillykke med den da.

• #6   5. dec 2006 hey det er ikke den på hjemmesiden
    Den "nye" han har fået erbordoux og med golf 4 lygter osv

• #7   5. dec 2006 Sonny Nårh ok smiley

• #8   5. dec 2006 du kan komme ud og se på den ?
    Englandsvej 274 RG Biler

• #9   5. dec 2006 Min har ikke fejllet noget jeg ikke selv har kunnet fikse endnu.. det er en 1,8 joker..
    Man kan da savne lidt motorkraft.. men den er pålidelig... Rust, self kan det forekomme, de er jo lavet tilbage til 92.. mener de er bedst fra 94 og frem...

• #10   5. dec 2006 http://www.whatcar.co.uk/news-special-report.aspx?NA=222866# << de mest pålidelige biler.... det er jo ikke for sjov at man kører honda smiley
    personligt ville jeg aldrig købe en golf, der kører for mange af dem og der er også mange af dem som har fået lidt for mange tæsk.. specielt vr6'erne...

• #11   5. dec 2006 Den liste er da ikke meget værd...
    Det er over bilmærker, ikke over de forskellige modeller..

Som man siger "Er du dummer end du aner, så kør japaner";) he he.. just joking..

• #12   5. dec 2006 hvis du nu kiggede lidt mer på siden ville du se at man kan kigge på de forskellige bil mærker hvor der er lidt mere uddybelse:

VOLKSWAGEN 17th
    2005 position 15th
    Claims per 100 vehicles 33.1
    Average age 4.7 years
    Average mileage 52,472
    Average repair cost £273
    Average repair time2.4 hours

Problem areas
    About 38% of '95-'00 Sharans needed work, which was the highest claim rate of any VW, although there was no single problem with the MPV that stood out from the others.

Overall, more than 34% of Volkwagens needed work, and the suspension proved to be the main culprit. This particular area accounted for 41% of repair work to '97-'05 Passats, 35% of '92-'97 Golfs and 31% of '94-'00 Polos. Engine problems afflicted 25% of '92-'97 Golfs that had repairs.

On average, labour rates are £52 an hour, and you can reasonably expect a VW to be in the workshop for three hours.

Best model Polo ('94-'00)
    Worst model Sharan ('95-'00)

men du kan jo også prøve en spørge en falck mand, han må jo vide hvilke biler der mest ar brug for hjælp fra falck...

"Er du dummer end du aner, så kør japaner" << det har jo sådan set ikke noget at gøre med hvor dum man er, så længe man kan finde ud af at køre en bil... og hvis bilen ikke skal på værksted så behøves man jo ikke være så fandens klog på biler... såeh måske det lidt forkerte ordsporg du har valgt smiley

• #13   5. dec 2006 den er sq en god bil. Virkelig stabil, har ikke haft problemer med min, har haft den i 1 år og har kørt 30000 km. motoren og elektronikken kører perfekt ingen ting galt. Min er en 95'er og ruster sq ikke mere end så mange andre mærker fra samme tid

• #14   5. dec 2006 Er du klogere end du aner, så køb en japaner - det er sådan den er.

Ikke sagt, at en Golf er en dårlig bil (den er bare IKKE min kop the), men den ruster meget, kabinen er dræbende kedelig, og medmindre det er en GTI/TDI så er der ikke meget skud i maskinrummet. Kvaliteten er heller ikke, som du er vant til fra din Corolla, uanset hvad andre siger - spørg selv en Falck-mand, eller læs lidt statistikker.

Men har du set dig blind på sådan en, så er det vel sådan en du skal have =)

• #15   5. dec 2006 giver kasper 100% ret smiley
    jeg kender en falck mand... og han siger bl.a. at toyota er en af dem de ser mindst.... og det er jo ikke fordi der ikke køre mange toyota'er på vejene... smiley

• #16   5. dec 2006 Hmm tak for de fine svar gutter. Men har også kigget på en Alfa 155 2.0 t.s. da jeg er blevet ret varm på sådan en men er det en bil i kunne anbefale i stedet for Golfen, ved nu godt at forskellen er stor. Men jeg er nu mere typen der kan lide hk og nm. Tilgengæld ser den herre godt ud.

Kommentér på:
Golf 3 eller ej? Fordele/Ulemper

Annonce