{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ekskl moms. halv privat halv erhverv?
  • #1   15. nov 2018 Nej selv halvt privat = moms.
    Med delvist erhverv på en gøjeplade bil kan du spare en del i misundelses afgift.

• #2   15. nov 2018 dvs jeg skal få sælger til at betale moms ved salg, for at få den på halv privat / erhverv?

• #3   15. nov 2018 Det står kringlet
    https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234519&ik_navn=subtree
    Enten er bilen på gule plader = uden moms eller med = paprgøjeplader.
    Køber du en uden moms der skal kunne anvendes privat skal der svares moms.
    Kører du meget sjældent privat kan man betale for enkeltstående dage.

Det er lidt et kringlet emne, måske andre kan forklare det bedre og fyldestgørende.

Har kørt delvist erhverv i flere år, er glad for store 4 hjulstrækkere
    Er dog sidste år hoppet på en Land Cruiser registreret som auto camper.

• #4   15. nov 2018 Du køber bilen ex moms og betaler momsen. Du lader være med at trække momsen ud igen og så kan du indregistrere den som halv privat. Bilen er herefter “ momsdød” dvs. momsen ikke kan trækkes fra igen på den bil. Overvejet at købe bilen privat istedet for?

• #5   15. nov 2018 køber jeg bilen privat skal jeg stadigvæk betale sælger moms oveni prisen som bilen står til?

bilen står til 30.000 kr ekskl. moms.

• #6   15. nov 2018 Altså som erhversdrivende betaler du altid moms for alt hvad du køber, det er da så nemt. om det er en vinkelsliber i harald nyborg eller en bil.
    Beløbet inkl moms betales og senere laver du så moms regnskab, hvor du enter får moms tilbage (købt mere end solgt) eller skal betale moms (solgt mere en købt)

Køber du en bil, betaler du hele beløbet inkl. moms. skal du bruge bilen privat, helt eller halvt. så lader du være med at skrive bilen i dit moms regnskab. (eller opfører den, men uden at trække momsen)

• #7   15. nov 2018 Du har selvfølgelig ikke moms fradrag for noget du bruger privat. Uanset om det er en bil eller andet.

Du skal betale 37500kr incl moms når du køber bilen og kan så ikke trække moms beløbet på 7500kr fra.

• #8   15. nov 2018 Okay. Så er jeg med. Tusind tak for hjælpen! Skal som sagt bruge bilen til erhverv og privat kørsel. Hvad med afgift? Hvad vil den lyde på, på en transporter t5 130 tdi fra 08 ?

• #9   15. nov 2018 Har anden bil samtidig med?
    Hvis nej så køb den privat og udbetal kørsel eller leje til dig selv.

Slå nummerpladen og tjek det.

• #10   16. nov 2018 Martin: hvis den skal være 100 % privat, så er den samlede årlige afgift over 20.000 kroner.

• #11   16. nov 2018 Den skal jo ikke være 100% privat når han bruger den i sit eget firma. Hvor han selvfølgelig stiller som krav at bilen skal være en gulplade bil.

• #12   16. nov 2018 Personligt ville jeg ikke gide at bøvle med 50/50, medmindre at jeg vitterligt brugte bilen 50% privat og 50% erhverv. Ellers er der en masse med formodningsregler, kørebog og alt muligt andet. Selvom man kører 50/50, så er en T5'er stadig voldsomt dyr i vægtafgift.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #13   16. nov 2018 Læs på www.tax.dk den er ret simplicitert (menneskesprog) og nemmere at finde noget i du kunne være i tvivl om også slås på skat.dk bagefter

• #14   16. nov 2018 Ja hvis den registreret i firma ja.
    Det er så op til dig selv at tage det valg.

Kommentér på:
ekskl moms. halv privat halv erhverv?

Annonce