{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Volvo Amazon {{forumTopicSubject}}

Hej (-: håber I kan hjælpe mig (-: mangler lidt råd mm om min Amazon (-:

Søger (måtte/ tæppe) til min bund inde i bilen, tænker at sådan et som det originale var.

Ligeledes (tæppe/ måtte ) til mit bagerum.

Er dog lidt i Tvil ang. Orginal eller stof, hvad har I af erfaringer, tænker på et område at den gerne må stå så orginal som muligt. Men vil gerne høre for og imod (-:

2) vil gerne have malet mit motor rum engang (-; nogen som har prøvet at tage motor ud af en Amazon ? Svært / let ??

Og kan man godt selv gå i krig med at male sin motor??

På forhånd tak (-:

Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo Amazon
  • #1   16. nov 2018 http://www.cvp-webshop.dk/volvo-amazon-p120-p130-p220/20-body/13-mats

    her er bundmåtter og bagagerums måtter og de har stort set alt til classic volvo

    og tage motoren ud er slet ikke noget problem i forhold til nye biler
    hvis du tager gearkassen med ud så start med at tage gearstangen af inde i bilen


  • #2   16. nov 2018 oprindeligt er der vist kun den nederste gummi måtte i amazonen. det sæt rene linker til er af ganske ok kvalitet, hvis du vil have måtter i. jeg har dem selv i min.

    motoren er intet problem at tage ud.
    http://www.cvp-webshop.dk/volvo-amazon-p120-p130-p220/02-engine-b18/6-cylinder-block-etc/motormaling-rod-1-liter.html

    jeg malede min med dette. motor afrenses godt og malingen pensles på.
    god arbejdslyst.


  • #3   16. nov 2018 se evt. min . ud med motor (nem nok masser af plads ) afrens grundig og så mal pensel/ spray . måtter har Gadbjerg autodele .

  • #4   16. nov 2018 Det er lang tid siden jeg var bilforhandler, men jeg husker at Volvo Amazone havde lysegrå gummimåtter i kabinen. Måske var måtten i bagage rummet også lysegrå gummi.
    Jeg ville tage motoren ud, hvis motorrummet skal males. Når motoren er det ingen sag at male motoren også. Jeg husker at motoren var rød med umalet ventildæksel.
    Jeg var ikke Volvo forhandler, men tog jævnligt Amazoner i bytte på andre biler. De blev næsten altid solgt ret hurtigt. Mens jeg havde dem kørte jeg tit og ofte, det var gode biler.


  • #5   16. nov 2018 #4
    Det er det stadig, en af de få biler fra den tid der stadig kan køre hver dag uden problemer smiley

    Og enig med 1 og 2 ang classic volvo parts smiley
    Og så er der ikke rigtig noget der er ret svært at lave selv på sådan en..


  • #6   16. nov 2018 Er noget i tvivl om men skal gøre den så orginal som mulig( tænker på måtterne inde i bilen) eller få nogle af de flotte stof måtter ind ?? /-: ved godt at det kun er mig som kender svaret, /-: og det samme gælder i bagerummet /-:


  • #7   17. nov 2018 Originalitet er altid godt på en veteranbil. Nogle forsikringer lægger meget vægt på bevarelsen af det originale, ligesom nogle af os entusiaster går op i detaljerne omkring originalitet. Man må dog gerne forbedre i min optik. Kan du finde nogle flotte stofmåtter til bunden, synes jeg det er okay. Du kan jo altid gemme gummimåtten til, hvis du får brug for den.


Kommentér på:
Volvo Amazon

Annonce