{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo V40 2003, vil det være godt køb?
  • #2   25. nov 2018 Bare vær sikker på VVT ikke snakker.

• #3   25. nov 2018 Mine forældre har kørt Volvo så længe jeg kan huske, og der har generelt aldrig været noget ud over service. Som min far siger, de sparer på værkstedet og bruger pengene på benzin. Særligt de første de havde blev solgt med rigtig mange km på klokken, men som årene er gået har de fået råd til og købe nyere og bedre biler

De har været igennem 240-740-940-s70-v70

Dog kan alt jo gå i stykker, og det er en ældre bil du kigger på. Så få tjekket at alt virker som det skal

Har du ikke brug for stort bagagerum, er s modellerne generelt en del billigere.

Volvo har desværre trods snusfornuftige biler, aldrig haft samme status som en BMW, Audi eller Mercedes. Det er dog som om, at med de nyeste V90 er der nogle journalister der er ved og få øjnene op for Volvo og deres fortræffeligheder

Jeg deler dog nok lidt min fars holdning, at en Volvo skal være med 5 cylindre smiley

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #4   25. nov 2018 Om det vil være et godt eller skidt køb er der ikke nogen der kan udtale sig om. Du kan få en, der bare kører i evigheder uden problemer og så kan du risikere at den brækker sig på vejen hjem fra sælgeren

Gå den evt. lige igennem for rust og læg dig ind under den for at se at den ikke er rustet væk i bunden smiley

• #5   25. nov 2018 Du skal være meget efter den mht rust de kan være ret slemme.

Og det er jo altså ikke en svensk volvo. Den er bygget på samme platform og med samme dele som ford focus og mazda 3, men med deres eget design.

Faktisk er der så meget ford i den at der står fomoco (ford motor compagny) på de forreste tårne i motorrummet smiley

• #6   25. nov 2018 #5 Ikke en 2003'er. Det er den der kom i 1996, og opdateret i 2001. Den har intet Ford i sig, men har Volvos 4 cylindrede B4184S(x) motor, og M56 gearkasse. Platformen deler den med Mitsubishi Carisma.

Den model du tænker på, er S40/V50 fra 2004 -> smiley

• #7   25. nov 2018 Det har du ret i, mente det var i 02 det skiller.
    Men er det den gsmle, så skal den godt nok være fin til den pris. De er ved at være nok, stålormen er slem ved den model.

• #8   25. nov 2018 Den har fået PAVA-behandling hvert andet år siden 2007, og senest sidste år 2017, så burde vel ikke være helt rådden, men skal da tjekkes. Og har en udfyldt servicebog. Men tak for gode input, jeg må overveje det.
    Mvh. Søren

• #9   25. nov 2018 Det er en fin bil, men den er 10000 kr. for dyr(min mening).
    I det prisleje bør det være muligt at finde noget nyere.

En arbejdskollega har samme model, det er en evighedsmaskine mekanisk, men hans har været dyr i rust rep gennem tiden.

• #10   25. nov 2018 Tak Simon S. jeg vil nødigt købe den for dyr. Men vil også nødigt købe mk. 2, som er lavet af Ford, det skulle vist bestemt ikke være en evighedsmaskine;-)...

• #11   25. nov 2018 Jeg vil nu mene den ford baserede er bedre end den carisma-baserede smiley
    Vil du have en rigtig volvo, så find en v70. Det kan du også sagtens til den pris.

• #12   25. nov 2018 2004 og frem fås med en fin 2,4 liters Volvomotor, med enten 140 eller 170 HK, samt T5 med 225 HK. De mindre benzinmotorer (Ford motorer) er på 1,6, 1,8 og 2,0. 1,8 er mest udbredt, og har store problemer med for højt olieforbrug pga. olieskraberinge der kokser til. Har skiftet stempelringe og olieskraberinge på sådan en for nylig pga. netop det

Kommentér på:
Volvo V40 2003, vil det være godt køb?

Annonce