{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

For kort afstand på motorvej! {{forumTopicSubject}}

jeg oplever konstant når jeg kører på motorvejen at folk med det samme ligger sig ude i midtersporet og ydersporet.... fint nok.... men når jeg vil overhale og trækker ud i ydersporet, kommer der altid en eller anden Brian som mener at dette spor tilhører ham og minimums hastigheden er 200km/t....

Det er ret uhyggeligt og faktisk møgirreterende at have hans lorte xenon lygter 5 cm fra mit bakpsejl inden jeg når at flå min egen helt ind i rabatten igen.

Hvad kan man gøre i sådan i situation??
blokere bremsen, så Brian ryger op i mit anhængertræk?
råbe og skabe sig åndsvage med langemand ud af vinduet?
ringe til politet som sikkert er ligeglade???
eller måske bare lave en andordning så man kommer til at tage sin bagkofanger når nogen ligger for tæt??

Håber i kommer med nogle tips og jeres egne erfaringer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For kort afstand på motorvej!
  • #1   16. dec 2006 hmm hvis en spasser ligger sig lige bag mig så sænker jeg enten farten for rigtig at provokere ham, lader ham komme forbi, og så følge efter ham (hvis hans ikk er for hurtig c",)
    Eller også trykker jeg lige på bremsen så det lyser og bilen giver et lille ryk:D


  • #2   16. dec 2006 Man må da ikke trække ud foran en der kommer hurtiger......

  • #3   16. dec 2006 Jeg vil da godt indrømme at jeg kører lidt tæt på hvis nogen trækker ud foran mig hvis jeg kommer lidt stærkt

  • #4   16. dec 2006 hmm bremser jo ikke, lader bare bremselyset tænde så han bliver forskrækket...
    Tænker nu ogsp mere på når det er at jeg kører på normal vej hvor en eller anden hjernedød gnalling skal ligge i min kofanger i stedet for bare at overhale


  • #5   16. dec 2006 hader også folk der køre for langsom i en overhalingsbane

  • #6   16. dec 2006 nu skal det siges at jeg kører i en nissan micra som ikke er verdens hurtigeste vogn og en overhaling kan godt tage et stykke tid, men derfor har jeg ligeså meget ret til at køre på motorvejen som alle andre har.

    synes bare det er nederen at man skal udsættes for den slags chikane bare fordi folk har tralvt og skal køre racerløb


  • #7   16. dec 2006 burning

    Det er jo et spørgsmål om min bil sænker farten fra 120 til 119 et øjeblik, er pæn meget sikker på at det ikke gør han holder oppe i min nakke.


  • #8   16. dec 2006 så prøv at køre 100 og overhale en lastbil der kører 90. det er sgu noget der skaber stemning

  • #9   16. dec 2006 burning

    ja men vi har stadig ret til at accelere og overhale.
    Kan ikke gøre for en hensynsløs gnalling ikke kan justere hans højre fod så den finder en anden stilling end bundgas!


  • #10   16. dec 2006 burning:
    Host host man skal holde til højre ikke i midtersporet.. hvis der ikke er lastbiler eller trailer så kør derind...


  • #11   16. dec 2006 tja, men hvis de ikke ved det så må de jo lade være med at ligge så tæt på.

    Alternativet er at det øjeblik jeg så er nødt til at lave en katastrofeopbremsning får jeg en bil i nakken.


  • #13   16. dec 2006 burning : Bare rolig jeg plejer at flytte mig så snart muligheden viser sig.. Jeg gider simpelhent ikke hisse mig op over det.

  • #14   16. dec 2006 burning

    selvom vi lå derude med 140 i timen, er der alligevel af og til en egotripper der kommer med 200 for han skal bare frem i livet uden at tage hensyn til omgivelserne


  • #15   16. dec 2006 hak bremsen så gør han ihvertfald ikke det stunt igen....

  • #16   16. dec 2006 burning

    den er der af den grund at lastbiler skal kunne overhales..
    Grænsen er på max 130, så der er ingen krav om at man skal blæse forbi med 200


  • #17   16. dec 2006 burning

    føler bare det bliver pæn meget mit problem hvis jeg får en bil i nakken fordi der ikke bliver holdt afstand.
    De kommer ikke en skid hurtigere end hvis de slap speederen lidt før og så holdt sig på afstand indtil der var plads igen.


  • #18   16. dec 2006 burning

    trækker heller ikke ud foran dem fuld overlegent.
    Men ligger jeg bag en lastbil tjekker spejlene og trækker ud, så er de der pæn hurtigt hvis de kørere så stærkt.


  • #19   16. dec 2006 burning

    Hvis man er midt i en overhaling kan man ikke bare trække ind igen, og synes ikke det er for meget, hvis dem der kommer stærkt så sænker farten og holder afstanden indtil jeg er kommet ind igen.
    De får ikke noget ud af at lægge sig helt oppe i min nakke. Kan ikke trække ind før jeg har overhalet alligevel


  • #20   16. dec 2006 Klok bremsen, lad ham jorde dig, du har en fin sag da du bremsede for en løs hund på vejen, så står han med skylden, du får fikset bagenden og han får en lærestreg.. BASTA...

  • #21   16. dec 2006 da jeg havde min mazda 323 så smækkede jeg bare tågelys på og det er dobbelt og var pænt skarpt og det gav altid afstand......... samme med min subaru......... gider ikke jorde afsted fordi han skal hente 2 min ved at køre 200 og sætte andres liv på spil............

  • #22   16. dec 2006 Johnni K

    hvis man blokker og ham bagved kommer med 200, så skal du nok beregne at en del mere end bagenden skal skiftes, plus evt nogle kropsdele


  • #23   16. dec 2006 Jonni K: hvad er chancen for fru jensens rottweiler midt på e45.............

  • #24   16. dec 2006 I mener at han skal bremse og få en bil op i røven.

    Ja hvis du mangler en ny bagende på den bil og vil lege med dit eget liv. Så gør det da.


  • #25   16. dec 2006 Men nok mo det..
    som min kørelære sagde til mig dengang.

    "forvent at alle omkring dig kører som idioter"

    smiley
    OG med det, godnat derude.


  • #26   16. dec 2006 Må indrømme at hvis jeg er igang med en overhaling så trækker jeg let håndbremsen så jeg ender side om side med ham jeg overhaler... og der bliver jeg liggende i ca 30 sekunder... så får den lidt pedal og så ind til siden... når han kommer forbi så får han det lange lys i nakken! Sorry ved godt det ikke er så skide smart, men det er bestemt hvad jeg mener er fair når man kan køre med hovedet så meget under armen

  • #27   16. dec 2006 bremser nu heller ikke... lader farten falde med håndbremsen så man holder konstant fart som ham inde i inderbanen smiley

  • #28   16. dec 2006 nu sagde du jo at idioten kørte helt oppe i røven af dig, så går ud fra i har samme fart, og hvis du kører ud foran en der kører 200 skal du vist have skiftet et par dele i hjernen..

  • #29   16. dec 2006 Burning.. hvis man ikke må trække ud foran en der kommer med 200 så er det altså det samme som at sige at det er fint han kører 200 ???

    Morten P - når de ligger helt oppe i røven på dig er du smart og har vendt din bageste sprinkler dysse så den sprøjter bagud (hvis du har sådan en) og fyldt den op med et eller andet klamt smiley


  • #30   16. dec 2006 ja har læst at du ikke holder med dem der kører 200... men du lyder heller ikke som om du holder med ham der laver en overhaling med 110/130 et sted hvor man ikke må køre hurtigere ? og under alle omstændigheder må de andre IKKE køre hurtigere.. så de må bare holde afstand og få hovedet flyttet fra under armen til op på halsen igen...

    det klart man skal sørge for at være til så lidt ulempe som muligt.. og jeg hader også fru jensen henne fra hjørnet som altid overhaler lastbiler med 92 km timen og trækker ud hvor der er allermindst plads, men det hjælper mig jo ikke at skubbe hende ind i indersporet igen vel ? jeg må jo bare lade være med at hægte migselv på hendes anhænger træk men bare holde afstand til hun er kommet a banen igen


  • #31   16. dec 2006 Plejer altid at lure hvor hurtigt de nærmer sig bagfra. Især hvis man kører i Tyskland, der kan man hurtigt blive overrasket.

  • #32   16. dec 2006 Uden tvivl er der nogle tåber som ikke kan finde ud af at orientere sig i spejle mm. før de trækker ud til overhaling.

    Og uden tvivl er der nogle lige så store tåber som kører rundt, og som ikke kan finde ud af hvad de fine skilte med MAX tilladte hastigheder betyder.

    Dernæst afhænger alt det i skændes om, af situationen:

    Situation 1: Langsomkørende trækker ud, foran hurtigere bagfra kommende bil, uden orientering. Her er det den bil som trækker ud som laver fejlen. At afstanden mellem bilerne bliver kort pga hastighedsforskel er uundgåelig - det er dog stadig bagfra kommendes pligt at holde, eller genoprette respektafstand til der er fri bane.

    Situation 2: En langsomt kørende bil foretager overhaling mens hurtigere bagfra kommende gnaver sig helt op i røven af forankørende. Her laver bagfra kommende fejlen - han burde have bremst ned så han havde passende respektafstand til der var fri bane igen.

    Hvis forankørende blokerer bremserne, med en gyldig grund, vil det altid være bagfra kommende som står tilbage og skal betale skaderne på forankørende, da han jo tydeligvis ikke har haft tid til at bremse - enten pga for høj fart eller for kort respektafstand...

    Og til sidst: bremselyset kan uden problemer aktiveres uden at bilen bremser nævneværdigt....


    Godnat til jer drenge!


  • #33   16. dec 2006 Atrix man må ikke køre hurtigere end 110/130km/t rigtigt, men man skal kigge sig i spejlene og over skulderen før man skifter vognbane, og kommer der en med 200km/t så er man sq godt dum hvis man trækker ud og ikke venter 10sek.

    Desuden SKAL man holde så langt til højre så muligt, burde div. brian'er også lære, rimelig mange der synes de ikke behøver trække ind hvis de ligger 130-140km/t selv om der er fri i indersporet.


  • #34   16. dec 2006 hvis din bil blokker bare fordi du rører bremsen skal du forhåbentlig ik til syn imorgen vel ?
    for det andet er det en dum ide at trække ud foran hurtig kørende
    og for det tredje er det dumt at race asted uden hensyn... det hele er jo forkert..
    og det var så vist det.. godnat


  • #35   16. dec 2006 Jeg er generalt træt af dem der kører ud og overhæler, og så bliver de ude når man kommer med 140-160 (130zone) og de så selv kører 110-120.

    Det giver mig spat, og der kan jeg squ godt finde på at give langt lys og kører tæt, kan ikke klare folk der ikke kører ind efter de har overhælet når de kører langsomt.

    Jeg bliver bestemt heller ikke selv sur vis jeg får et langtlys bagfra, så flytter jeg mig så hurtig som muligt (nogle kører jo over klipgrænsen)


  • #36   16. dec 2006 folk kører vel i overhalingsbanen for at komme frem af så nogle ekstra km/t ville ikke gøre noget det er sku meget mere irreterende med de snegle som kører 110km/t på en 130km/t strækning som lige skal ud og overhale 3-4 lastbiler uden at sætte hastigheden op for det skaber kø

    og alle de fjolser som kører ud foran en for lige at komme 10sec hurtigerer frem ( taler af erfaring har lige fået smadret min front pga såden en spasser i hans firmabil som han ikke selv betaler forsikring til så det kan jo være ligemeget for ham om den bliver smadret)

    ( DET ER JO IKKE HAM DER SKAL BETALE )


  • #37   16. dec 2006 Okay ikke for noget men hvis vi skal være reglret så hedder dig sig at som bagfrakommende skal du holde tilbage uanset hvordan man trækker ud. Så længe den forankørende har orienteret sig og ikke er til fare eller gene for medtrafikkanterne.

  • #38   16. dec 2006 Man kan jo heller ikke forvente hvis der kommer en med 300 km/t vel?

  • #39   17. dec 2006 For det første kommer jeg næsten aldrig i min privat bil på motorvejen og hvis jeg gør skynder jeg mig at trække ind hvis jeg ser en komme hurtig op bagfra men normalt holder jeg mig inde ved lasbilerne da jeg max køre 5 km før jeg køre ind og finder en stillle landevej hvor jeg kan køre med en 80-100 stykker uden problemer

  • #40   23. sep 2008 Det der menes er jo nok lidt det samme som jeg oplevede idag på motorvejen.. Jeg ligger ud i venstre bane og er ved at overhale en hel stribe lastbiler bla. (som ligger så tæt at jeg ikke kan trække ind imellem dem) Jeg kører 130 km/t. efter speedometeret (122 på gps), man må køre 110 km/t. på denne strækning..
    Da jeg ligger derude, nærmer der sig en bil som tilsidst kører så tæt på at jeg ikke kunne se hans forlygter i bakspejlet = virkelig tæt..
    Jeg lod ham være lidt, så han kunne nå at få holdt afstand.. Det gjorde han så ikke.. Så tændt jeg blinklyset til venstre, og blev ved med at blinke til venstre til jeg havde passeret alle lastbiler/biler, og der igen var plads til at kunne trække ind i højre vognbane.. Men det virkede at blinke, for han begyndte at holde afstand.. Det er også en fin måde at fortælle: Jeg bliver altså liggende herude da jeg er i gang med en overhaling..


    Den med at ligge i midtersporet... Hvordan katten gør man det på en 2 sporet motorvej?? Nu er det jo ikke alle steder at der er 3 sporet eller 4 sporet motorvej..


Kommentér på:
For kort afstand på motorvej!

Annonce