{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Er det en stærk motor? {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG!
Jeg har købt mig en rigtig fin Audi A3 1,6 fra 2002.
Motoren i den har gået ca 378.xxx kilometer, men den tidligere ejer som min storebror kender, og som jeg også kender lidt nu har passet og plejet bilen og været til service med den hver gang.
Bilen køre fuldstændig "rent", altså der er ingen mislyde, nogle mærkelige rystelser eller lignende og i tomgang køre den bare!
Grundet spørgsmålet er at jeg har overvejet at skifte motor, men først når det nødvendigt. Så ville høre om denne motor er en stærk motor og hvis man køre pænt i den som jeg gør, om den så stadig kan holde et par 50.000 eller 100.000 kilometer endnu, med plejning og service?

Billeder kommer snart af den!
Tager billeder med mit Nikon D7000. Har bla. taget billeder for min storebror Jimmy Nørgaard Jensen (min storebror).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det en stærk motor?
  • #1   6. jan 2019 Rusten æder de A3'ere op længe før motoren står af, så det bør være der din bekymring skal ligge.

  • #2   6. jan 2019 Der ikke rigtigt noget rust smiley

  • #3   6. jan 2019 Der er altid rust i en 17 år gammel bil.

  • #4   6. jan 2019 Ja selvfølgelig er der det, men der intet gennemtæret osv smiley

  • #5   6. jan 2019 Mit bedste svar er måske.
    Det en fin motor og de kan normalt godt holde men om den gør det ved man ikke. Det et sats man tager med end bil med de km.


  • #6   6. jan 2019 Har en i familien der har en Passat 1,6 som har kørt 650,000 km og køre stadig, den bruger ikke mere olie end vw foreskriver den må bruge pr 1000 km de har haft den fra ny i 2001 og de har skifte olie for være 10,000 km vilket også jeg gøre smiley så er den passet på vil jeg sige der en del tilbage i nu smiley

  • #7   7. jan 2019 Hvis du holder den standard, sørger for og kun give den omdrejninger når den er varm, skifter olie, filter og andet efter forskrifterne skal den nok holde en del år endnu

    Begynder du og ændre på motoren, kører den op i omdrejninger på kold motor ja så kan den hurtigt give op

    Så du bestemmer til dels selv hvor længe der skal gå før du skal have ny motor. Måske du så til den tid skal finde en 1,8t og ændre bilen til sådan en, og betale ny afgift smiley


  • #8   7. jan 2019 Den er svær at slå ihjel den motor. Der var engang hvor VAG kunne fremstille pålidelige motorer! Jeg har haft en golf 4 med tilsvarende motor. Jeg kørte over 200.000 km i den på ca. 3½ år. Da jeg solgte den havde den 470.000 km på klokken. Og jeg var ikke ligefrem flittig til at servicere. Nogen gange kunne der godt gå 30-40.000 km inden den fik ny olie.
    (Ja, jeg gjorde hvad jeg kunne for at slå den ihjel, men det lykkedes ikke :P)


Kommentér på:
Er det en stærk motor?

Annonce