V-power diesel {{forumTopicSubject}}
Er det egentlig bevist, om Shell V-power diesel har en gavnlig effekt?
Hvis man altid tanker det, vil det så mon have en positiv effekt i det lange løb, eller kan man lige så godt tanke det billige diesel fra OK tanken eller lignende?
mar 2007
Følger: 192 Følgere: 90 Biler: 7 Emner: 13 Svar: 128
okt 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 10
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
det er kun lavet for at sælge til en højere pris
jul 2006
Følger: 23 Følgere: 15 Biler: 12 Emner: 45 Svar: 291
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
tror du ikke de tester deres produkter
og hvor skulle det komme fra det er lukket systemer de opbevare det i
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
og dit postulat omkring fyldt eller halv tom tank er jo helt væk tror du ikke der er filter systemer der forhindrer den slags
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
Der er ingen som helst forskel når vi snakker ganske alm diesel, det kommer samme sted fra og er lige rent, forskellen ligger i de aditiver der bliver puttet i feks Shell Fuelsave,
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
https://www.dccenergi.dk/erhverv/diesel/produkt-og-sikkerhedsdatablade.aspx
jan 2009
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 30
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Der måske noget additiv i men et mirakel middel er det ikke.
Der er nøjagtigt samme brændværdi i den diesel der er i dk.
Og alt efter hvor du køber det, stammer det fortrinsvis fra Norge eller dk.
Og nej GLT er ikke det samme som V-power, GLT er Gas To Liquid brændstof, altså gas som er modificeret til og være flydende ved atmosfære tryk.
Har desuden en cetan index på 70, hvor V-power/Almindelig diesel har cetan index på lidt mere end 40.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
mar 2017
Følger: 2 Følgere: 278 Biler: 1 Emner: 116 Svar: 198
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Har du nogensinde haft noget med forsyningens kæden og gøre?
Jeg har personligt leveret benzin og diesel til Q8 terminalen i Århus, Uno-x i Frederikshavn, Statoil i Kalundborg, Statoil i Esbjerg og EOT i Åbenrå med skib.
På mystiskvis kom alt det fra esso/Statoils raffinaderi i Slagen i Oslo fjorden.
Der findes ikke dårligt diesel olie, det skal opfylde de krav der i EU.
Og tro mig ingen olie leverandør sender olie ud der ikke er på spec, da det vil koste dem penge.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
Og jeg har et familie medlem der arbejder i branchen....
Det samme med Castrol olie købt i Thansen, det er rent faktisk solsikkeolie da det er billigere
Edit: Ironi kan forkomme i overstående(så du også kan gennemskue det)
Du kan godt selv se det kan du ikke, har du prøvet at kigge i databladene eller gætter/troller du som du plejer.
Hvorfor skulle der være mere snavs i det som lavpris selskaberne får, det er tit og ofte samme biler som lever til de forskellige selskaber, det tankes samme sted, og skal overholde de samme krav.
jul 2006
Følger: 23 Følgere: 15 Biler: 12 Emner: 45 Svar: 291
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Så MÅ du jo være ekspert, jeg bukker mig i støvet.
Eller med så dumme indlæg skulle man jo nok hellere kalde dig Easy eller hvad faen en af dine mange stupide profiler har heddet.
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
Det påstår Shell i hvert fald. Jeg prøvede at bruge det nogle gange i træk for at se om der var en forskel.
Jeg oplevede ikke nogen forskel, hverken i brændstoføkonomi, motorgang eller andet.
Min bil kørte på det tidspunkt 50kmx2 om dagen, motoren var sikkert ganske ren i forvejen.
Det kunne være spændende, hvis en diesel, der kun kørte korte ture testede det grundigt på målbare parametre og ikke blot efter folks fornemmelse.
Vil man have en bedre motorgang, så prøv at tilsætte 2-3 dl totaktsolie til 50 L diesel. Jeg troede det var gas første gang jeg hørte det, men min clio 1,5 dCi havde mærkbart færre vibrationer i tomgang.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
Du er nød til at sætte dig bare en smule ind i hvordan produktionen forgår, og sætte dig en smule ind i hvordan det oplagers og transporteres. Det kan høre du springer over, og absolut intet ved det fjerneste om, lige som alt andet du klogere dig på her inde.
Men det er vel forhåbentligt bare et spørgsmål om tid før endnu en af dine profiler bliver lukket....
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 166
Og der er stor forskel på den diesel du tanker ved ok, og shells vpower.
Men ja selve grundpruduktet er det samme.
Men jeg ved at ok ikke har en addetivpakke der er ligeså gennemtestet, som den shell bruger.
OK bruger så lidt som muligt, da den almindelige uvidende dansker ikke kan mærke forskel.
Hvorimod shell har en hel afdeling kun til udvikling af addetiver
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
https://www.youtube.com/watch?v=cyXz7KaXfao&t=726s
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Du er virkelig voksen som easy altid er, kom nu med noget fakta i stedet for barnligt person angreb.
Jeg er IKKE trucker, men maskinmester, måske du skulle få et læse kursus, og det kunne måske osse rydde din misforståelse op, i forhold til din manglende viden om brændstof og tankstationer.
Diesel olie eller brændstof generelt tests og analysere, både ved lastning og losning fra afskiber og modtager.
Netop for at sikre at EN standarden til brændstoffet overholdes.
Så nej der er ikke nogen forskel på diesel olie i dk.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
Hvorfor bliver du ved med at stalke det her forum, hvad får du ud af det. Nu har du været en pestilens det sidste godt og vel halve år, typisk aner du intet som helst om det du svare på, ofte er det rent Google "viden" du har fundet der typisk falder fra hinanden lige så snart nogen piller lidt i det, og så reager du som en to årig der har tabt sin sut.....
Aldrig har jeg oplevet nogen som har haft så mange profiler på så kort tid
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.190
En u-dokumenteret fis i en hornløgte som KKK's mileage plus og mv.
MVH Kp
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Det jo din oplevelse, har du noget data fra din bil som beviser, at dyser støjer mindre og motorgang er bedre?
Der er jo noget placebo eller tro flytter bjerge effekt i at man tror det man tanker er bedre.
Dieselen vi har i dk fra de forskellige leverandører har jo stort set den samme brændværdi og cetan index, og består af samme kulstof/hydrogen sammen sætning.
Hvilket betyder at den effekt/mængde heste man kan få ud af en liter diesel, er den samme.
Så at få mere ud af diesel olien, tja det kan jeg osse klare ved og tilsætte additiv som hæver cetan indexet.
Det vil resultere i en bedre/mere varm forbrænding og en bedre virkningsgrad, som marginalt vil give en bedre brændstof økonomi.
Hvilket igen vil opveje hvis der er en smule mangler ved bilens indsprøjtnings system, som igen vil betyde mindre sod.
Man kan så spørge om Shell har gjort noget magisk.
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 166
Men du får et brændstof med nogle bedre addetiver i
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Samt at en subjektiv opfattelse fordi man gerne vil berettige at købe v power, overbeviser sig selvom at bilen køre bedre osv.
Ligesom bilen lyder og føles mere hurtigt med et åben filter og brøl potte fra thansen.
Det er jo farvet at det kun er Shell som lovpriser v power og ikke noget uvildig lab.
Så igen min pointe er, at du lige så godt kunne smide en Belladd eller lindemanns i tanken.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
men folk vil kneppes
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 82
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
Der er ingen forskel i cetan index og brændværdi på V-power og almindelig diesel, så det er en mere mindre fysisk umulighed og få flere HK i af en motor.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.533
Da jeg pendlede for år tilbage kørte jeg ca. 80 km længere på en tankfuld fra Shell sammenlignet med OK.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.942
V-power diesel