{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Jonas B
Jonas B
Tilmeldt:
21. jan 2019
Følger: 9 Emner: 4 Svar: 18

Ford Mondeo 2.0 TDCI 2004 {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.
Jeg har købt en brugt Mondeo fra 11/2004 (som skal være backup bil) der har kørt 430.000 men hvor motor og gearkasse er udskiftet og har kørt 200.000.
Den har fuld servicebog og blev synet i Onsdags.
Er der nogle kloge Ford gutter herinde der kan komme med deres tanker omkring hvad jeg skal være obs på?
Har ikke haft Diesel før og ej heller Ford, så jeg håber ikke jeg kører kort smiley

God aften ????

Mvh Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Mondeo 2.0 TDCI 2004
  • #1   21. jan 2019 Vel ikke rigtig noget hvis den kører som den skal? Udover selvfølgelig at fortsætte med at holde den med service smiley

  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 9 Emner: 4 Svar: 18
    #2   22. jan 2019 Det kan du tro smiley
    Det kunne bare godt være der var nogle ting jeg skulle være opmærksom på og som derved kunne minimere eventuelle omkostninger, ved at ta' tingene i opløbet smiley


  • #3   22. jan 2019 De har da noget typiske fejl/svagheder hvis det er det du tænker på, af dem jeg har haft med vores og ellers hørt om er lidt her:

    De er slemme til at sode EGR og indsugning til. (Pil af og rens og bloker helst for EGR, -dem efter facelift med et el stik på den tænder motorlampen hvis du kun blokerer den mekanisk, de gamle gør ikke)
    Trykslangen fra intercooler til EGR flækker. (Stærkere silikone slange fås på eBay)
    Der sidder en lille termostat ved oliekøleren der sætter sig fast i åben stilling så bilen ikke kan holde drifttemp.
    Plast tandhjulene til sædejustering op/ned går til (nyt i messing fås på eBay).
    Dem efter facelift er med elektronisk aktuator på turboen som brænder af.

    Hvis du har behov for at læse fejlkoder så vil jeg på det varmeste anbefale programmet FORScan, som både fås som app til mobil (vidst nok ca 40kr) og gratis til PC, -elm327 OBD scanner fås billigt på eBay..


Kommentér på:
Ford Mondeo 2.0 TDCI 2004

Annonce