{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mon den koster i rep??
  • #2   25. jan 2019 Den bliver dyr. Nok +10.000kr. Måske mere afhænger af hvad man finder inden bag ved

  • #3   25. jan 2019 Uden forsikring...... Kassen....


  • #4   25. jan 2019 Det en nye bagskærm + evt noget bagved. Så ja ikke under 10.000 vil jeg tro. Og kommer osse an på hvad bil det er, men ligner en Skoda?

  • #5   25. jan 2019 10 kg spartel.. smiley

  • Louise  K
    Louise K Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   25. jan 2019 En Audi A4..

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #7   25. jan 2019 Det er en a4, er det ik?
    Men det er ikke en billig rep, du skal ikke forvente at 10.000kr kommer til at gøre det.
    Du står nok og skal have lakeret halvdelen af siden, så alene der ryger der mange tusinde kroner, og så er der en god del plade arbejde, muligvis skade som ikke kan ses før bilen rigtig kommer op..


  • #8   25. jan 2019 Jeg tror at du er tættere på 20.000 end på 10.000 kroner. Der er meget pladearbejde og meget malerarbejde, og det er dyrt.

    Derudover ser det også ud som om at kofangeren er revnet.

    En af mine kollegaer skal have ny bagklap og bagkofanger på sin Mazda CX3, det koster 25.000 inkl. maling. Og begge dele er "pil gammel af, sæt ny på", ikke noget med at rette de gamle dele ud.


  • #9   25. jan 2019 Jeg må give Simon ret.
    Det ligner nemt 20-30000kr det der.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #10   25. jan 2019 Den øverste del kan nok trækkes ud, og den nederste del af skærmen skal have svejset en stump i, og det er forudsat at der ikke er sket noget bag ved.
    Så er det nok op i mod de 10.000kr hvis det ikke er Audi der skal lave det


  • #11   25. jan 2019 Det kommer lidt an på hvor du kører bilen hen

    Kører du til en af de store autoriserede Audi pladeværksteder, så er vi faktisk måske i en prisklasse der gør bilen totalskades

    Kører du til et mindre pladeværksted og lader dem bruge brugte dele, kan det måske lade sig gøre og få bilen ud og køre igen

    Der kan nemt være mere galt inde bagved, og selv de mindste plasticdele koster nemt nogle penge.


  • Louise  K
    Louise K Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   25. jan 2019 Der hvor skaden er sket sidder sammen med delen over dørene.. så tænker hele stykket skal udskiftes??

  • #13   25. jan 2019 https://www.ebay.de/itm/Audi-A4-8E-8E9-Avant-Kombi-Bj-2005-2009-Kotflugel-Hinten-Links-Seitenteil-Orig/192094555570?hash=item2cb9ba4db2:g:X9YAAOSw5cNYlgGx:rk:34:pf:0

    Du køber denne her og finder en eller anden jugo med en svejser, som kan strikke den sammen for 3-4k. Bagefter skal du bruge en maler, som maler den i orange til 2k.

    Men ja, kører du til Audi, skal de nok ruinere dig


  • #14   25. jan 2019 René HC:
    Vi SKAL også gøre forsikringsskader op i nye originale stumper til taksering på de uafhængige værksteder.
    Først når den er vurderet om den kan genopbygges i følge told reglerne, så begynder taksator at bede om at finde en brugt bagskærm med lak i samme farve ?? smiley


  • #15   25. jan 2019 Selvom jeg bor i det mørke Jylland, så får du sku aldrig en maler til og male den skærm til 2000kr.
    Der skal nok være materialer for 1000kr sort, plus malerens løn.

    Og jeg tvivler på en pladesmed med bare lidt respekt for sig selv vil nøjes med og rette og svejse lidt i skærmkanten.

    Skal det laves med regning bagskærm og kofanger er der hurtigt for 10000kr.
    Oven i det skal ligges stumper og arbejdsløn til og lave/afmontere/montere lygte og kofanger, evt sideruden.
    Selv på et lille værksted får man sku ikke lavet det for mindre end 20000kr.


  • #16   25. jan 2019 Kent

    Du kommer ikke så ofte ud. I Kbh kan man uden problemer finde malere, som koster 2000 pr område.
    Og enhver pladesmed kan skære denne skærm af ved den vandrette bøjning og svejse et nyt stykke på et par timer. Lidt spartling og slibning, så er den klar til lak. Jeg har selv lavet den slags arbejde på mange biler og kender mange, som kan lave det nemt og hurtigt.

    Kun idioter ville afmontere sideruden. Og lygten afmonteres på 1 min...

    Så dine jydepriser kan du pakke sammen


  • #17   25. jan 2019 Se her, det behøver faktisk ikke være så svært, dyrt, og om sig gribende som folket siger smiley
    https://youtu.be/JJaxLwST65Q


  • #19   25. jan 2019 Kent R.
    Faktisk vil det være en forringelse af bilen at skære bagskærm af og svejse en ny på.
    Vil langt hellere rette den op og bevare fabrikssvejsninger og samlingerne hvor den er behandlet fra fabrikken.
    Mvh pladesmeden.


  • #21   25. jan 2019 Jeg ville ihvertfald ikke ønske og sætte et stykke i i bunden så det da først at lortet begynder og ruste.

    Og hvis man kan finde en maler som gider male noget til 2 kg, så fred være med det, men mon ikke også finish og kvalitet bliver der efter.


  • #23   26. jan 2019 Det kan godt være det en gammel bil, derfor skal reparationen stadig være i orden hvis det laves af forsikringen.

    Man kan self altid lave alt muligt fusk selv.
    Og sikkert osse til en billig penge.
    Men mon ikke det bedre bare og lade det være og køre bilen ihjel i stedet.


  • #25   26. jan 2019 Hvis den er 25-30.000 værd, så må den rent faktisk laves for 25.000kr hvis han ikke vil have de 25-30.000 udbetalt til at købe en tilsvarende bil uden skade.
    Det kaldes "bagatelgrænsen" men er ikke noget taksator snakker for højt om, da det gavner dit værksted mere end det gavner forsikringen at gi dig 25.000kr i hånden, så de får din bil (indkasserer afgiften evt?!) og sælger den til skrot for et sted mellem 5-10.000kr og aldrig høre mere til den, end hvis de betaler dit værksted for at skifte og male skærm og kofanger for 20-25.000kr og så er der bøvl med farveforskelle, uoriginal kofanger der ikke passer ordentligt, at CD changeren inde bagved pludselig ikke virker og ikke er med i de 25.000kr, ruden går til under afmontering mv..


  • #26   26. jan 2019 #18

    6-7.000 for maling alene?? For en bagskærm? smiley
    Seriøst, hvilken planet er du fra? Med denne pris, ville en helomlakering koste over 70.000 smiley


  • #27   26. jan 2019 Hvis du nu kigger på skaden bilen har, skal der osse males en bagkofanger.

    Skal man så lave lakeringen så det ikke kan ses, vil det nok kræve at man fader over på bagklap og bagdør.

    Skal tingene laves rigtigt, så det ser ordentlig ud, så løber det hurtigt op.


  • #29   26. jan 2019 Det er en oldegammel A4 fra starten af 00'erne. Ingen normale mennesker er villige til at betale for omlakering af hele bagkofangeren på denne bil pga den minimal ridse. Den kan pletlakeres, af proffer, uden at det kan ses for en plov... Stop jeres amatør-drama.

    Til trådstarteren: hvis du kan komme til Kbh, skriv en PB til mig, så skal jeg nok give dig tlf til en gut, som kan MED GLÆDE lave den for 10.000,-


  • #30   26. jan 2019 I amatører er jo helt væk.

    Jeg laver selv den slags skader på to dage. Et par timer til udretning / svejsning, et par timer til spartling / slibning / klargøring til lakering og så kender man vel en autolakerer, som lakerer den fra dag til dag til pris, som ikke engang I NÆRHEDEN af hvad I slynger ud...

    Kæft, drama queens...


  • #31   26. jan 2019 Ja det hjælper jo altid og kalde folk grimme ting.

    Men det da sikkert du kan finde en eller anden meget dygtigt mand i Kbh, der kan lave det.
    Jeg vil så påstå igen at finishen bliver der efter.

    Hvad du mener tror og syntes, fordi bilen er gammel er jo sagen uvedkommende.
    Faktum er at skal forsikringen indblandes, og alting skal laves ordentlig og med regning.
    Så kræver det lidt mere end bare lige et par timer hist og pist.

    I følge lovgivningen må du jo ikke stilles dårligere end før, altså skal bilen laves så den er lige så god som den var inden skaden, uagtet om bilen er 1 år eller 10 år.


  • #32   26. jan 2019 Vi tager altid en vurdering af, om reparationen er økonomisk forsvarlig. Og her er bilens alder og generel stand, er de to vigtigste kriterier. Man reparerer ikke en bil, som er 20.000 værd for 20.000. Man foreslår andre muligheder, så reparationen kommer ned i prismæssig fornuftig leje.

    Var bilen en million værd, kunne man sagtens lave en reparation til 100.000. Man bruger tænkeren. Det gør du ikke. At sige, at bilens værdi er uvedkommende for hvor dyre reparationer man skal foretage, er decideret retarderet.

    Og faktum er, at forsikringen ER sagen uvedkommende. Hvis skaden gik over forsikringen, ville der slet ikke opstå den slags spørgsmål, da taksatoren nok skulle løse det problem ret hurtigt... Medmindre trådstarteren er en nyuddannet taksator i forklædning.


  • #33   26. jan 2019 Ja det super flot, de ting du skriver viser jo bare at du ikke har øje på hvad trådstarter spørg om.

    Nemlig en pris på at lave bilen.
    Og det er da helt sikkert muligt og lave bilen udenom forsikringen til en 10-15 kg, men jeg tvivler på trådstarter har så stor en selvrisiko, og derfor vil det være hul i hovedet ikke og anmelde skaden.

    Så vi tilbage ved mit skriv.
    Skal forsikringen ind over, bliver prisen regnet ud fra at alle delene er nye, og man ikke bare skifter en halv skærm og lidt bla bla.
    Og ja så overstiger reparationen sikkert bilens værdi og den bliver erklæret død.

    Det sidste er at så længe du ikke har set bilen, og tjekket hvor meget der egentlig er trykket og ødelagt, så aner du jo intet om hvor mange stumper der skal i, og heller ikke om dine utroligt fantastiske priser holder vand nogen steder, jeg tænker de ikke gør, når du kunne overse at der var skade på kofanger.

    Den eneste der er retarderet er nu nok dig, det ville være voksent og holde diskussionen på et nogenlunde sobert niveau, hvis du ellers evner det.


  • #34   26. jan 2019 "Skal forsikringen ind over, bliver prisen regnet ud fra at alle delene er nye"

    Du aner ikke, hvad du snakker om, amatør smiley
    Var du ikke engang i det mindste tvivl om du skulle skrive denne sætning, inden du skrev? smiley

    Og du siger, at jeg ikke har tjekket bilen... Har DU? smiley

    Og skaden på kofangeren blev nævnt allerede i #8... smiley


  • #35   27. jan 2019 #34: Den er nu god nok.
    En skade opgøres altid i nye originale dele for at finde ud af om told reglerne træder i kraft.
    Gør de ikke det og bilen ønskes genopbygget, ja så begynder taksator at trække fra og gi spotlakering og varme kofangeren og finde brugt/uoriginalt.


  • #36   27. jan 2019 #35
    Det er spørgsmål om afgiftsfri genopbygning, du er ude i. Så snart forsikringsselskabet afgør reparation, bliver der udregnet både brugte dele, uoriginale dele, skåret i skærme og endda brugt dele af forringet kvalitet. Og reparationspris bliver også sat derefter.
    Jeg har satme svejst og rettet mange flækkede fælge for forsikringsselskaber...


  • #37   27. jan 2019 #35
    Jeg arbejder med taksering til dagligt og det starter med at blive udregnet i nye originale dele.
    Derefter, som jeg også skrev tidligere, så trækker taksar alt det mønt han kan ud af skaden I form af uoriginale/brugte dele mv.


  • #38   27. jan 2019 #37

    Jamen, umiddelbart er der ikke noget, vi to er uenige i så?


  • #39   27. jan 2019 Det bare lidt sådan I dit foregående svar smiley

  • #40   27. jan 2019 Startudregning er jo sådan set kun for at nå frem til om bilen overhovedet skal laves eller ej. Min pointe var, at slutprisen på en reparation kan sagtens bestå af brugte dele, flere tons spartel og halve løsninger. Det er vi umiddelbart ikke uenige om smiley

  • #41   27. jan 2019 Hmm ja man kan undres over at folk tror at fordi man råber højest og kalder folk grimme ting, så får man ret.
    Men det høre jo nok med til og være retarderet, som ord sproget siger, tyv tror hver mand stjæler.

    Og hvis dit værksted laver reparationer hvor buler osv bliver spartlet ud, så jeg godt nok glad for jeg bor så langt væk fra Kbh som jeg gør.
    Ville sku ikke engang betro dig med og reparerer min plæneklipper.


  • #42   27. jan 2019 Kent

    "hvis dit værksted laver reparationer hvor buler osv bliver spartlet ud"

    Hvordan tror du, at buler magen til trådstarternes bliver til en glat overflade, hvis man vælger ikke at svejse en ny bagskærm på? smiley
    Du tror, at man bare kan banke den ud og lakere, uden at skulle spartle?? smiley


  • #43   27. jan 2019 Tja nu henviser jeg til din udtalelse om tonsvis af spartel, men det jo self osse nemt og glemme eller misforstå.

  • #44   27. jan 2019 What?? Min udtalelse om fremgangsmåde ved prisudregning af forsikringsskader misforstår du således, at det bliver pludselig MIG, der ikke gør arbejdet ordenligt? Jamen, det er jo ikke mig, der udregner priser? Det gør taksatorer. Og det er ikke værksteder, der bestemmer, hvordan forsikringsskader skal fikses - det gør taksatorer. Selvom jeg ville have monteret en ny fælg - hvis taksatorer siger, at den gamle skal omlakeres, så gør man bare det. Hvad skal JEG gøre ved det?! smiley

    Og du skrev "hvis dit værksted laver reparationer hvor buler osv bliver spartlet ud...". Vidste du ikke, at buler bliver først rettet ud så meget som muligt og så bliver de spartlet ud?? smiley


  • #46   27. jan 2019 Åhh ja, min pointe var, at du åbenbart er meget vant til og reparerer buler med tonsvis af spartel.
    Kva dit indlæg i #40.

    Det jo meget sigende at alle andre end dig mener en rep koster 20kg.
    Samt at en forsikringsskade altid opgøres i nye dele og ikke som halve eller hele løsninger som du selv mener.

    Det er mine øjne meget sigende at alle indlæg fra dig enten er person angreb eller forklaring på hvor dårligt man kan løse sådan en opgave.

    Og jo jeg ved skam godt man spartler mindre ujævnheder, men igen ikke med flere kg spartel, men det siger jo nok mest om hvor lav en standard du ønsker og lave bil efter.


  • #47   27. jan 2019 Kent, har DU nogensinde lavet pladearbejde på en bil? Er det din speciale?

  • #48   27. jan 2019 Har du ?
    Er det dit speciale?


  • #49   27. jan 2019 Jesus Christensen... Hvor gammel er du?!
    Har du slet ikke læst, hvad jeg skrev tidligere?? Jeg har bl.a. skrevet, at jeg lavet skader magen til denne Audi. Så ja, det har jeg.

    Og når DU siger, at det koster så og så meget at lave den bil - UDEN AT NOGENSINDE HAVE LAVET PLADEARBEJDE... Hvor alvorligt skal man tage dig på skala fra 1 til 10? smiley


  • #50   27. jan 2019 Min speciale i over 10 år har været at bl.a. at konvertere højrestyrede biler til venstrestyrede - som en af de få i DK... Så skal vi ikke bare blive enige om, at jeg har prøvet at lave biler før? smiley

    Sådan ser en af de biler, som jeg haft under kniven efter jeg har svejst en ny torpedoplade på...

    https://www.bilgalleri.dk/galleri/storbilledevisning/158590-mitsubishi_galant_vr_4_twin_turbo?n=2803736

    Amatør smiley


  • #51   27. jan 2019 Ja nu der jo osse mange perlegrus mekaniker som mener de er expert mekanikere.

    Og at dømme ud fra dit meget råbende og person fornærmende skriveri, så tvivler jeg på du har et svendebrev som pladesmed.
    Og der jo stor forskel og have lavet sådan nogen skader, også at have lavet dem fagligt korrekt.
    Så på en skala fra 1 til 10 hvad skal man så ligge i dig?

    Men ja jeg har lavet pladearbejde og forsikringsskader, godt nok ved og være en del år siden.
    Og så vidt jeg kan se, så du vidst den eneste som stædigt holder fast i at forsikringen vil lave sådan en skade til få 1000 kr.


  • #52   27. jan 2019 HVOR skrev jeg at forsikringen vil lave sådan en skade til få 1000?

  • #53   27. jan 2019 Og HVOR står der, at trådstarteren spørger om hvilken pris vil et forsikringsselskab reparere bilen for?

  • #54   27. jan 2019 Tja det jo så mit udgangs punkt, bla osse derfor jeg skrev at ingen ville få lavet en skade til mindst 10-15 uden og indblande forsikringen, da selvrisikoen forhåbentlig ikke er mere end 5.
    Men det har du måske overset?


  • #55   27. jan 2019 Så når jeg skriver, at jeg kan finde en gut, som kan lave det billigt, går du automatisk ud fra, at jeg mener en gut fra forsikringen? smiley

    Og du ud fra, at trådstarteren har kasko på denne gammel Audi?

    Og er du godt klar over, at denne bil bliver erklæret for totaltskadet, hvis man indblander forsikringen?

    Og tror du selv på, at trådstarteren spørger til hvad det ville koste forsikringsselskabet at reparere denne bil? smiley


  • #56   27. jan 2019 Så dit udgangspunkt er, at trådstarteren af en uvis årsag ville vide, hvor meget et forsikringsselskab skal punge ud for at lave den skade?? smiley

    Du er sgu genial...


  • #57   27. jan 2019 Nej jeg går ikke ud fra noget som helst i forhold til dig, jeg forholder mig til hvad jeg selv har skrevet, hvilket igen er udgangspunkt i forsikringen.
    Hvilket jo er blevet pointeret igen og igen fra min side, hvilket du har valgt og ignorere.

    Om trådstarter har kasko på, er jo svært og sige, hvis ikke så var det jo nemmere og bare lade skaden være, og køre bilen ihjel.

    Men jeg tvivler på de fleste mennesker vil betale rep af en skade i den størrelse, især hvis man har behov for at spørge her på bg efter råd.

    Men igen vi bliver aldrig enige, men for fredens skyld giver jeg dig ret, du har bevist så rigeligt at du er meget vidende og dygtig i alle henseender.
    Og jeg priser mig stadig lykkelig for at min egen bil ikke skal laves af dig.


  • #58   27. jan 2019 Hvorfor går du ud fra, at trådstarteren er interesseret i at vide, hvor meget et forsikringsselskab ville betale til et værksted for at lave skaden? Du mener ikke, at det er en anelse ligegyldig viden? smiley

  • #59   27. jan 2019 Ja nu kommer det her nok som en overraskelse for dig.
    Men mange mennesker har faktisk en forsikring, og rent faktisk osse en kasko, som man faktisk kan bruge i tilfælde som det her.

    Og med tanken på en Audi A4 B6 avant står til salg for mellem 25 til +50kg så der en ret god chance for de har det.

    Men igen jeg har overgivet mig, du har vundet.
    Så skaden kan laves for 5000-7000kr.


  • #61   27. jan 2019 Kage, please, et sidste spørgsmål... Jeg lover dig at stoppe så snart han har svaret smiley

    Kent... Hvad forskel gør det for trådstarteren, om skaden bliver takseret til 10, 20 eller 30k, hvis hun alligevel har kasko og får den lavet igennem forsikringen?


  • #62   28. jan 2019 Ja det må et alt vidende orakel og verdensmester i alt jo kunne forklare, så vi andre osse kan se lyset?

  • #63   28. jan 2019 Milde moses...

    Det er jo DIG, der mener, at hun må være interesseret i at vide, hvad et forsikringsselskab skal betale for at lave den skade...?
    Skal jeg kunne forklare dig, hvorfor DU mener det, så du kan se lyset?? Skal JEG kunne forklare, hvad der sker i hovedet på dig?? Jamen, det bliver du ikke glad for at høre smiley


  • #64   28. jan 2019 I bund og grund er det hele jo kun gisninger, og kun Trådstarter ved hvordan det hele hænger sammen

    Men nogle har jo eksempelvis dobbelt selvrisiko ved ung fører, så kan den jo pludselig være 6000-10000 kr

    Er der også trin tab, så kommer dette oveni.

    I de fleste tilfælde kan man dog som jeg forstå det lade forsikring stå for taksering og så kan man få prisen efterfølgende for selve arbejdet, og vælge og betale selvrisiko eller regningen hvis denne er mindre. Men kan tage fejl

    Måske er min fantasi endvidere lidt lille, men hvordan kan denne skade egenlig påføres af føreren. Ligner jo egentlig en form for påkørsel som jeg ser det


  • #65   28. jan 2019 Ligner en bakkemanøvre, som gik ikke helt efter planen smiley

    Og nej, du tager ikke fejl...


  • #66   28. jan 2019 Igen er det nok bare mig, men hvis man som fører af Audien er bakket ind i noget. Ville baglygten så ikke også være smadret??

    Kan man bakke ind i noget med "siden" af bilen på den måde

    Jeg synes nemlig det ligner mere end der er bakket ind i den smiley

    Eller måske en trailer der er slået omkring i en bakkemanøvre


  • Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 18
    #67   29. jan 2019 Der er for 25-30.000kr på regning

  • #68   30. jan 2019 Der er KÆMPE forskel på hvad "hvad koster det at få lavet igennem forsikringen på aut. værksted"

    "Og hvor billigt kan det laves hvis jeg kan leve med ringere finish"

    Svaret er alt mellem 5000-25.000kr

    Det er en 20 år gammel Audi som næppe er mere værd en 25.000kr, så hvis man ikke har kasko kan det være man er villig til at leve med en dårligere løsning.


  • Louise  K
    Louise K Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #79   4. feb 2019 Nå men det løb op i 29500kr og bilen er blevet total skadet da bilen har samme værdi ??

  • Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 18
    #81   4. feb 2019 Jamen så landede den som jeg skrev, men mener at når det er under 30.000 som også er bilens værdi. så må kunden selv vælge om den skal laves.

  • #82   4. feb 2019 #81

    Jep, det kan jeg sagtens. Var det måske mig, der gav hende pris på 29k?? smiley

    Jeg skrev endda, at den bliver totaltskadet, hvis den går igennem forsikringen. Så hvad er dit problem??


  • #83   4. feb 2019 Nej det var mig som var så fræk osse og komme med det postulat.
    Men jeg kommer jo heller ikke så meget ud.

    Men jeg holder nu stadig på du ikke finder et ansvarlig værksted som vil lave sådan en skade for under 10kg.
    Hvad man så laver på Sjælland må jo være jeres sag, men jeg tænker at nok du #82 ikke har mange gengangere med skader lavet på den måde.


  • #85   5. feb 2019 Hvor meget koster det at lave denne her skade ?
    A. Hvor billigt kan det laves
    B. Hvad ville det koste at lave som nyt.


    profilbillede
  • Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 18
    #86   5. feb 2019 #82
    Ja hva fanden er dit problem???? har aldrig nævn dig, så forstår slet ikke sammenhængen i kommentaren til mit indlæg som gik på at jeg har skrevet den ville koste 25-30.000kr

    At du arbejder hos bentes klamp og fusk eller kender en på Annes dyre hospital som kan lave den for 10kg siger alt om din faglige stolthed??


  • #87   5. feb 2019 Mirza

    Det ligner en skade du allerede har prisen på smiley
    A: Den billigste løsning, ville være og finde en komplet bil, som er skrotningsmoden og flytte dele over, og self gjort af dig selv smiley
    https://www.dba.dk/honda-civic-14i-s-benzin/id-1048540010/
    Aner ikke om 3 og 4 dørs passer dele?


    B: Nu kan man jo ligge hvad man vil i alt som nyt, forudsat den bliver overgivet til værksted og forsikring, så der jo igen hurtigt 20000 med arbejdsløn og materialer.


  • #88   5. feb 2019 A: der er en tale om en Civic VTi 1,6 de koster mellem 20-50.000kr alt efter stand.

    (hov ja, man kunne selvfølgelig lave det ved at vælge en donorbil anden end VTi, men det skal stadig lakeres, lygteopstilling skal svejses af en pladesmed osv, hvis det skal gøres ordentlig.)

    B: Jeg tror ikke 20.000kr kan gøre det, der var skadet følgende:

    Motorhjelm
    kofanger
    begge skærme
    begge lygter
    grill
    køler
    servo
    nr. plade
    lygteopstilling var bøjet i hele fronten, så det skulle skæres af, og en ny skulle svejses i.
    Og så skal hele fronten lakeres.

    jeg kan ikke se hvordan det skal kunne laves gennem et forsikring for 20.000kr når Audien er skadet for knap 30.000kr smiley smiley
    Alene lakering ville koste 10.000kr formoder jeg.


  • #89   5. feb 2019 Med A tænkte jeg du ville gå billigst muligt vejen, bare så bilen kunne komme ud og køre igen smiley
    Altså selv lavet og udenom forsikringen.

    Skaden er lige sket eller blev bilen skrottet? Siden du ikke kender prisen?

    Men ja skal der en pladesmed, mekaniker og maler ind over.
    Og hvis den er trykket så meget, hvordan har vangerne/tårnene det så?
    Når først man roder i sådan en skade så løber det hurtigt, self er det osse alle priser på nye dele.


    Min makker blev påkørt i hans Passat c3 sidste år, højre side skulle laves rettes fra for til agter, fronten, styretøj osv.
    Ved 55000kr stoppede værkstedet med og regne.
    De nye stumper, handler jo ligeså meget om at forsikringen hellere vil tjene penge på at sælge bilen videre til huggeren.


  • #90   5. feb 2019 Jeg har lavet bilen for mange år siden.

    Det kostede mig 7500kr inklusiv mekanikeren som svejsede lygteopstilling, og diverse værktøj jeg selv brugte, bl.a. opretningsklodser/værktøj osv..

    Tænker sådan en skade ville koste mindste 30-40.000kr hos Honda.. Jeg havde ikke kasko dengang, jeg var ung og fattig og brugt alle mine penge på trackday.. så jeg kunne sagtens leve med en bil hvor samlingerne gabte, og lidt strips.. Men den blev synet 3 gange efterfølgende, og blev solgt til en mekaniker til en ret fin pris selv efter den havde 400.000km på bagen...

    Så det er bare for at sætte tingene i perspektiv, bilen blev lappet sammen ja, den var ikke køn, men det blev gjort sikkerhedsmæssigt efter bogen.. og jeg sparede knap 40.000kr som jeg brugte på en motorcykel i stedet for..

    Så Audien kan helt sikkert også laves for under 10.000kr hvis man ikke har kasko, og ikke har penge nok... bliver det kønt nej, kommer der rust om 3-4 år, sandsynligvis, men til den tid er den alligevel klar til lossepladsen og man har sparet 20.000kr...


  • #91   5. feb 2019 Det er ligesom heller ikke pointen i diskussionen med Audien, den uheldige bruger spurgte efter en pris.
    Hvis man har masser af viden om biler, reps og lak osv så spurgte man jo ikke her inde, havde man en sort mekker man brugte, så spurgte man nok heller ikke her inde.

    Problemet ligger jo i og sige ja ja den kan sagtens laves for en stag tyggegummi og to varme øl.
    Og kunden så forventer at bilen bliver som før, er arbejdet lavet virkelig skidt så holder det ikke 3-4, men meget kortere, samtidig med at finishen ligner lort.

    Og samtidig får man jo heller ikke sådan en pris hos et værksted med bare nogenlunde regnskab på det meste, man risikere jo den vej igen og give et forkert indtryk, og bilejeren tror værkstedet eller stederne prøver at tage røven på vedkommende.


  • #92   5. feb 2019 Men vi ved ikke om trådstarter bare vil have en bil der kan reddes og køre videre for mindst mulige penge, eller om den skal på værkstedet og stå tip top.. jeg synes det er venlig info at fortæller trådstarter at man kan lave den billigt, men at resultatet måske også er derefter når der er nogen i den anden grøft der siger at det er 3x så dyrt..



  • #93   5. feb 2019 Men det blev der jo ikke rigtigt gjort opmærksom på, kun en smart i fart bemærkning, og ellers barnlige personangreb.

    Hvilket for mig lyder som varm luft eller et kæmpe ego med ingenting bagved.

    Man kan jo ikke bruge argumentet jamen fordi JEG siger det.
    Og da slet ikke når man ikke engang ved hvordan en egentlig skade opgøres først, med nye dele osv.

    Det sidste er så at trådstarter virker som en mor med en eller to børn, bilen er nok ikke lige købt igår til ingen penge, men sikkert da den var noget nyere, så chance for der var lån/pant i bilen og derfor kasko var osse stor.
    Jeg tvivler osse på de fleste børnefamilier idag lige har 5-10-15k kr til og betale for en skade selv.


  • #94   5. feb 2019 det er alt sammen spekulationer både fra min og din side, men jeg gjorde mig den ulejlighed i #68 at fortælle, både hvis man vil spare penge, og hvis man vil have en rigtig løsning...

    og det synes jeg er vigtigt, ISÆR hvis man ikke ved ret meget om biler, så man ikke tror at man er NØD til at vælge den dyre løsning..


  • #95   5. feb 2019 Ja man kunne jo have spurgt efter mere info fra trådstarter.

    Det der mest faldt mig for brystet, er den barnlige opførsel, vi går jo ikke børnehave selvom det tit virker sådan.
    Igen gå efter bolden i stedet for manden.


  • #96   5. feb 2019 Kent... Du er sgu genial... Du lægger jo straks ud i #15 med at tvivle på det, jeg skriver og begynder at tale ned til mig? Noget i retning af "hav respekt for dig selv". Du skriver stort set direkte, at jeg lyver? Du skriver bl.a. "du får sgu aldrig en maler til at male den skærm for 2k", selvom det er rent gætteværk fra din side.

    Du begynder at ævle om at kvaliteten af mit arbejde bliver dårlig og lortet ruster osv... UDEN AT HAVE NOGET SOM HELST BELÆG FOR DINE UDTALELSER?! Du begyndte beskylde mig i fusk, dårlig kvalitet, at reparationen ville kunne ses, at det ikke bliver lavet ordenligt osv... HVAD VED DU OM DET?? Og du siger, at JEG er barnlig?? smiley

    Skulle jeg bare have sagt "Ok, Kent. Det ved du nok bedre end mig. Du ved bedre, hvor godt jeg kan reparere biler"...??

    Denne bil f.eks. har jeg svejst begge bagskærme på, for de var rustet helt væk... Omlakeringen kostede 800,- pr skærm... KAN DU SE, AT DE ER REPARERET?? smiley

    https://www.bilgalleri.dk/galleri/storbilledevisning/240565-mitsubishi_galant_2_0_avance?n=2568919


  • #97   5. feb 2019 Tja du ligger jo selv krudtet i pistolen med yugo svejser, flere kg spartel hvad du ellers har skrevet.
    Det dine egne udtryk og skriverier ikke mine.
    Og dig selv der starter med og kalde mig idiot osv osv.
    Men det jo svært for dig og se, men du kan jo gå tilbage i tråde og læse.

    Ja bilen er fin igen beviser det bare ingenting, jeg vil hellere se svejse arbejdet under arbejdet, inden slibning osv.
    Samt rent faktisk af skærmkanten med maling og ikke flere meter væk.

    Så selvom du bliver nok så fornærmet og tvær, så servere du selv bolden til et perfekt skud.

    Men som jeg skrevet før, jeg kan sagtens tage skyllende for at være idiot, det holder ikke mig vågen om natten.
    Så jeg stopper her, og du må mene/skrive hvad du vil.


  • #98   5. feb 2019 Så stop dog... Når jeg siger, at jeg kan lave den skade for 10k med et udmærket resultat og du siger nej, det kan du ikke og noget med ikke at have respekt for sig selv - vel at mærke UDEN AT KENDE NOGET TIL MIT ARBEJDE... Hvem er idiot??

  • #100   6. feb 2019 #99

    Spade... Fik mit eget værksted i 97. Kørelærer er blot en udvidelse af kørekortet, som jeg tog på 9 måneder i 1999. Det er en aftenkursus, hvor man møder op en gang om ugen. Man tager så mange elever, man har lyst til og kører når man har lyst til. Vi har flere kørelærere på skolen, som har fuldtidsjob ved siden af. Siden 2003 fik jeg medarbejdere på værkstedet, så jeg lavede selv biler i det omfang jeg gad og kørte med mange elever i den omfang jeg orkede... På værkstedet brugte jeg det meste af tiden på at konvertere RHD til LHD.

    Du er for dum til at fatte, men jeg kan prøve: kørelærer er ikke 8 til 16 job, men det forstår du nok ikke meget af... Flere spørgsmål?


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #101   6. feb 2019 #99
    Han kører også lastbil. Husk det. smiley


  • #102   6. feb 2019 #99

    Kigger du godt efter, så kan du nok godt se, at det er en skolevogn...

    https://www.bilgalleri.dk/galleri/139862-mitsubishi_galant_gls_turbodiesel


  • #103   6. feb 2019 #102
    Jeg er nysgerrig, hvor skal jeg kigge. For jeg kan sgu’ette se det


  • #104   6. feb 2019 Ja ok... smiley Ekstra sidespejl på højre side og ekstra bakspejl, spionspejl oppe i forruden i passagersiden smiley

  • #109   8. feb 2019 #108

    Kæft, du er sgu ikke helt rask... Har du seriøst ikke andet at gå op i?? smiley
    Hvad vil du have bevis på? At jeg har mit eget værksted, at jeg kan svejse skærme, at den grå Galant er en skolevogn, eller at jeg er kørelærer? smiley

    Og jeg aner ikke, hvor du har gravet lastbilkørsel fra? Livlig fantasi?? smiley Godt nok jeg har kørt turistbus og HT-bus et halvt års tid i starten af 00'erene, tror jeg... Men lastbil?? smiley


  • #110   8. feb 2019 #106

    Du burde klage til din optiker...

    1. Ekstra sidespejl i højre side
    2. Spionspejl
    3. Ekstra bakspejl


    profilbillede
  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #111   8. feb 2019 Det er vist mig der har skrevet noget vrøvl.
    Troede det var en Scania lastbil du havde kørt, men det må have været en bus så.


  • #112   8. feb 2019 Jeg synes, at vi skal lukke denne ubrugelige diskussion snart....

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #113   8. feb 2019 God idé.
    Mon ikke de fleste har luret, hvad du er for en. smiley


  • #114   8. feb 2019 Hvorfor fanden bliver du ved med at vrøvle?

  • #116   9. feb 2019 Så længe det kan irritere sådan nogle fladpandede klovne som dig, gør jeg det sgu gerne...

  • #123   12. feb 2019 #122

    Hvilken mangel på viden hentyder du til?


Kommentér på:
Hvad mon den koster i rep??

Annonce