{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.392 visninger | Oprettet:

Pewe O
Pewe O
Tilmeldt:
5. feb 2019
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6

Køb af ældre bil med lavt km tal. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har været ude og kigge på en Audi A3 fra 98. Den har gået 110k km, rundt regnet 5k km om året.

Det er en ældre herre der har kørt den. Er ikke helt sikker på hans kørevaner, men er temmelig sikker på han ikke har fitlet med km tælleren.

Bilen var i fin stand, både mekanisk og kosmetisk. Den er blevet forhandlet ned gil en pris der hedder 23k kr.

Hvad er jeres holdning til en bil med denne profil? Altså uden lige at kende andre parametre.

Hører gerne for og imod et køb af 21 årig gammel med med få kilometer og en ældre herre som ejer. Det skal også lige siges at han er den eneste som har kørt og ejet sjæden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af ældre bil med lavt km tal.
  • #2   5. feb 2019 som sådan lyder det ikke usandsynligt, det hænder da nu og da at man render over sådan en bil.
    hvis ellers den ser pæn og velholdt ud og har en fornuftig servicebog, så ville jeg squ nok ikke betænke mig ret længe
    vores nabo kører max 4-5000 km om året og hendes forrige bil en mazda 3 havde hun i 5 år og den havde kørt 16000 km da hun skiftede den ud med en ny.

    i tyskland er det helt alm at finde den slags biler

    det eneste jeg kunne forestille mig ved sådan en bil er at den aldrig rigtig er kørt varm og kun har små korte ture bag sig og jo det omvendte kan osse hænde, altså at den kun har kørt lange ture nu og da.


  • #3   5. feb 2019 en bil med lav km kan være mere slidt i motor end en bil der har gået 250k. fordi bilen har sikkert kørt små ture og har haft mange start-stop.
    hvis jeg skulle se på sådan en bil, ville jeg tage tændrør ud og tjekke honinger.
    så sys jeg 23k for en audi a3 der er 21 år gammel er mega dyrt.
    tjek servicebog, eller tag den med til FDM eller anden værksted og få dem til at tjekke den i hoved og røv


  • #4   5. feb 2019 På sådan en bil skal man tjekke alt hvad der er gummi, da alderen nok skal have sat sig i diverse slanger bøsninger og pakninger.. du kan være uheldig når bilen rigtig kommer i brug igen at den vil begynde at være utæt med motor olie osv da gummi pakningerne vil blive hårde med tiden. Især hvis olien kun er blevet skiftet efter kilometerne og ikke tid.

  • Pewe O
    Pewe O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
    #5   5. feb 2019 Motoren er en 1.8 benziner.

    21 år, måske mange korte ture og måske kørt med meget lav hastighed. Hvor meget trækker det ned?

    Jeg er meget tæt på at lave et køb. Men vil gerne lige tænke det igennem grundigt. Vil så vidt gerne lave et godt køb, som jeg ikke fik gjort den forrige gang.

    Jeg har egentligt tænkt at beholde bilen i mange år. Måske bliver et videresalg ikke aktuelt.


  • #6   5. feb 2019 jeg ville personligt ikke gøre det. ikke når bilen er så gammel, hvis det var en 10-13 år så ja. men igen, har ikke set bilen, eller ved noget historie om den.

  • #7   5. feb 2019 Hvis det er ved en forhandler du handler, så kan prisen da lyde okay, men køber du privat så er den for dyr.
    Som paddy også skriver...


  • #8   5. feb 2019 Bilen er så billig, hvad er det værste der kan ske at du fortryder og bare skyder den af for måske 5000kr... hvis det først sker efter 1 år, så har du tabt færre penge end hvad 90% af folk der køber en ny bil taber når de kører udover kantstenen..

    når det er sagt, så vil jeg sige go for it.. gammel bil med få km, no problem... har selv en smiley


  • #10   5. feb 2019 KØB KØB KØB.

  • #12   5. feb 2019 pewe o
    hvis du springer fra, må du gerne sætte mig i forbindelse med sælgeren?


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #13   5. feb 2019 jeg hjalp en sidste år han købte en Toyota fra 96 uden en boble i lakken den havde kørt 155000 af ældre mennesker
    det var et super køb fik den for 11500 med plader hos en forhandler
    når man kigger i motor rummet ser det ud som om bilen er 2 år gammel
    så ud og prøv den og kør evt ud på et værksted med den så du kan se den nede under de fleste værksteder laver gratis syns tjek


  • #14   5. feb 2019 Jeg købte en 16 årig gammel starlet med 57.000 km på tælleren, en ejers af en meget gammel mand, den er nu 21 år og 210.000 på tælleren, jeg har lavet service og skiftet bremser som det eneste endnu, ikke engang svejset endnu smiley
    Man kan være heldig smiley


Kommentér på:
Køb af ældre bil med lavt km tal.

Annonce