837 visninger
|
Oprettet:
reservedele forhandler {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået besked på at jeg skal handle ordenlige dele til min lille Kia Picanto (olie filter)
Men hvilken forhandler skal jeg køre til som sælger til privat ?? (Bor i esbjerg)
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
Skal det være originalt (og tit dyrt), så sælger KIA forhandlere også reservedele.
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Til jer der skriver at thansen er fint, ja er det.. Men ret ofte koster de mere end org, hvilket jeg finder latterligt, har undersøgt med en del biler efterhånden, derfor anbefaler jeg altid at man køber ved forhandler, da man så får et i, som de selv ville smide i.. (også mig som har sagt at der bare skulle handles ved forhandler)
Men Wix, bosch og hvad thansen sælger er også fint nok.
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.329
men hold dig til en olie, som er foreskrevet til din vogn, hvilket enhver reservedelspusher kan finde til dig..
maj 2012
Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 13 Svar: 18
Med hensyn til kvalitet af produkterne..
Thansen har gerne flere forskellige prisklasser.. Tager du det billigste filter, får du jo også en kvalitet der er tilsvarende prisen.. (dette er jo gældende alle steder)
Men så længe du går efter HENGST, BOSCH, eller et andet godt kendt mærke som har en god kvalitetskontrol så går du ikke helt galt i byen.
Vær opmærksom på at olien skal opfylde de krav som din bilproducent har angivet på din bil. Dette kan ses i servicebogen. Ellers har mange af reservedelsforhandlerne en "smøreguide" som de kan slå op i hvilken olie der passer med godkendelserne fra producenterne.
Lige som en sidste ting, vil jeg lige nævne at du også skal tænke på dem der sidder de forskellige steder, hvor langt deres viden og erfaring rækker..
Ofte så er det jo ikke uddannede mekanikere eller ekspedienter der står ved Thansen.. (du kan være heldig at afdelingslederen har noget erfaring med autobranchen) men ellers så er de fleste ved de forskellige reservedelskæder rundt om i landet som regel uddannet mekaniker eller ekspedient.
Jeg håber det gav dig nok svar..
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
reservedele forhandler