{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.542 visninger | Oprettet:

Hvidt røg og det er voldsom tyk hvid røg. {{forumTopicSubject}}

Det er en Opel astra 1,6 Gtc fra 2005
Jeg har. Problemet er at jeg kan køre på motorvej og så der intet galt ud over den bruger lidt olie. Men når jeg så køre bykørsel eller holder et stykke tid i tomgang og så sætter i gang til at køre. Så blæser det ud med hvid tyk røg i 10-20 sec? Men den starter hver dag og hakker ikke eller noget under kørsel og ingen lamper lyser og tændrør bliver ikke våde og lambdasonde er os skiftet. Ps det har ikke turbo hvis nogle skulle tro det Kunn være problemet.

Af hvad jeg kan forstå så skulle
hvidt røg være vand. Men den bruger heller ikke vand??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvidt røg og det er voldsom tyk hvid røg.
  • #1   25. feb 2019 Tja, det betyder jo indlysende nok at noget brænder, det kunne være vand eller frostvæske.

Olie giver mest sort røg, så det er nok ikke så olie eller transmissionsolie. Men det er ren gætværk, det skal jo undersøges af en som har forstand på den slags.

• #3   25. feb 2019 Den har kørt 205.000
    Og jeg blev anbefalet og køre med 15/40 fordi det lidt tykkere så hvis den brugte olie så kunne det måske ikke glide lige så nemt ud end hvis det var en tynd olie.

• #5   25. feb 2019 Okay. Hvad ville du anbefale af olie?

• #7   25. feb 2019 Øøø det er en grund til at er en foreskrevet olie type, så det er klart bedst at holde sig til den. Også selvom den spise lidt olie.

• #9   25. feb 2019 #8
    Skal han bruge traktor olie eller hvad er det du skriver?

• #11   2. mar 2019 Den gør det kun når man som sagt har holdt i tomgang i noget tid. Men ikke under normal kørsel. Det som om den fylder et kammer op mens den står i tomgang. Tænker den måske ikke forbrænder det eller bliver tilstoppet ved tomgang og så brænder den det af ved opstart efter tomgang. Er det måske noget i kender til eller har prøvet gør ? Og kan i forklare hvordan jeg laver en krumtrap udluftning ?

• #12   3. mar 2019 Det lyder meget som om det er olie den brænder af. Enten forbi ventilstammetætningerne eller olieskraberingene. Hvis det var pga. utæthed i toppakningen burde det ikke ændre sig om du kører landevej eller by.

Brændt olie har en markant lugt. En fagmand kan svare på om det er olie eller ej bare ved at bruge snothanen

• #13   4. mar 2019 Ville os selv mene at hvis det var toppakningen så burde det være permanent. Men ja den har os den markante lugt af brændt olie når det er at røgen kommer.

• Ahmed R
    Ahmed R Tilmeldt:
    apr 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #14   21. apr 2020 Jeg har samme problem

Kommentér på:
Hvidt røg og det er voldsom tyk hvid røg.

Annonce