{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

VW Passat 1,9 TDI dør i tomgang. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en VW Passat der dør når jeg lader den forvarme 5 min hvorefter den så hakker den som en gammel fiskekutter, og så dør den, hvorefter den har meget svært ved at starte igen, og skal køre meget længe på starter af flere omgange inden den starter.
Men starter jeg den og køre med det sammen og køre en god tur, så er der ingenting.
Der er skiftet ledningsnet i topstykke/til dyser og batteri.
Min mekaniker kan ikke finde fejlen. Og den melder ingen fejl på computer.
Håber i kan hjælpe mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Passat 1,9 TDI dør i tomgang.
  • #1   26. feb 2019 Defekt topstykke/oval ved dyserne, så diesel løber fra

• #2   26. feb 2019 tjek din tandem pumpe. vis den er slidt så gør den det ved diesel løber retur til tanken natten over. og så går den ud når man starter den første gang. og er svær at starte der efter. prøv evt at måle trykket fra tandem pumpe om morgen når du skal starte. Det skal helst lægge på 8 til 10 bar. Har set en hel del af de passat 1.9 tdi gør det du beskriver pga en slidt tandem pumpe. det den der sidder i enden af topstykket hvor der både er vacum pumpe i og diesel pumpe. regner med din er en 1.9 pd tdi.
    Det kan også være ovale huller til dyser i topstykket. vis det er det så kan du nemt set det. da vis du tager dit diesel filter af. og kigger inde i det vis dieselolie er sort og filter er sort så blander den diesel og motorolie. og det kan ske ved ovale huller til dyser. men også vis din tandem pumpe er slidt op og utæt. Men jeg ville tjekke den tandem pumpe først. da det er den jeg har set svigte mest på de typer. når der sker det du beskriver.

• #3   26. feb 2019 Enig med freeway, men trykket ved tandem er kun 2-2.5 bar i tomg, og 8 ved forhøjede rpm. , men trykket skal være der med det samme.

• #4   26. feb 2019 Tak for hurtig svar, jeg tjekker tandempumpen ??

• #5   1. mar 2019 Pumpe skiftet og den dør stadig ??

• #6   1. mar 2019 sætte du en ny på eller brugt?. prøv at tjekke den envejs ventil der sidder tæt på diesel filter på diesel slangen om den virker. vis den ikke gør kan den også være skyld i det den gør. ellers så skal du nok have tjekket om huller til dyser i topstykket er ovale.vis de er det så kan man få nogen forstærket O-ringe ved Bochs til at sætte på de dyser i stedet for det alm O-ringe. men de koster også lidt penge. mener ca 1000 kr men det stadig billigere end at udskifte topstykket.

• #7   2. mar 2019 Det var mekanikeren der skiftede den, så jeg håber da for sem at den var ny.

• #8   22. maj ved godt det er et gammelt indlæg, men fandt du ud af hvad der var galt? har noget lignende problem med min passat 1,9tdi

Kommentér på:
VW Passat 1,9 TDI dør i tomgang.

Annonce