{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Morten J
Morten J
Tilmeldt:
16. okt 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Mekaniker med passion for ældre biler i Århus / omegn. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har købt en ældre rød Toyota Starlet fra 1986 som jeg gerne vil have kigget i gennem for at se om der er noget presserende (eks. bremser og tandrem), der skal laves/skiftes så den kan køre længe endnu.
Jeg har mødt en del mekanikere der starter med at sige at det er noget gammelt lort og som ikke virker til at gå op deres fag og ældre biler med charme.

DERFOR VIL JEG HØRE OM I KENDER NOGEN DER GÅR OP I CHARMERENDE GAMLE BILER I ÅRHUS ELLER OMEGN?

På forhånd tak for jeres input.

De bedste hilsner,
Morten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mekaniker med passion for ældre biler i Århus / omegn.
  • #1   26. feb 2019 Den gider de ikke lave - der kan ikke sættes et diagnose stik i den, så de ved ikke hvor de skal starte smiley

    Du kunne måske overveje "Toyota Klub Danmark" hvor der sikkert er entusiaster der kan finde en god mekaniker til dig. smiley
    http://www.toyotaklub.dk/news.php


  • #3   26. feb 2019 " for ellers kan det nemt koste 15 - 20.000 kroner om året i stumper og arbejdsløn"

    Stop nu engang. Det koster jo ikke 15-20000 Kroner om året at holde en ældre Starlet kørende, selvom du ikke selv kan skrue. Ingen grund til at male fanden på væggen.

    "Sådan en bil kræver nærmest sit eget lille værksted eller garage og en ejer der har forstand på selv at vedligeholde den . "

    Gu gør den da ej. Der findes masser af mennesker der kan skrue i sådan en bil for dig - også i "weekenden". Manden snakker om bremser og tandrem og du får det til at lyde som om han skal holde en Liebhaver BMW M3 E30 til 1 million kørende som hverdagsbil.


  • #4   26. feb 2019 Du kan få komplette bremser foran og bag - såfremt kalibre er i orden - og et tandremssæt for ca 3000 Kr. Så har du stadig 17000 kr tilbage om året i forhold til Trolles budget.

  • #6   26. feb 2019 Nej men for fanden Trolle..

    De stumper han skal have skiftet til 3000 kr. + løn bliver jo ikke til 15000 kr. Til 500 i timen så skulle det tage 30 timers arbejde at skifte 4 x bremser og tandrem - ej vel? Det er en hel uge for en deltidsansat.

    Med mindre han kører 75000 Km om året i et 33 år gammel Starlet skal han jo ikke skifte de dele igen foreløbigt. Så kan der komme lidt småting som på alle andre biler, men en Starlet fra 86 koster jo ikke 15-20000 om året i almen vedlighed at holde kørende.


  • #7   26. feb 2019 prøv at kontakte hinnerup auto
    han rep alt hvad der kan rep på og han tager ikke overpris plus at du som kunde kun betaler for den reelle tid der bliver brugt. selv hvis man har fået fast pris på rep og der ikke er brugt så meget tid som beregnet så bliver det billigere, har endnu ikke været ude for at det har været dyrere end opgivet

    https://www.hinnerupauto.dk/


  • #9   26. feb 2019 Jeg kender én, men han bikser vist kun med Citroën...
    Men mon ikke der findes tilsvarende for Toyota


  • #10   26. feb 2019 vi lave da gerne biler af ældre dato på arbejdet.
    nogen af dem kan være lidt tricky, da man ikke lige kan fejl udlæse dem.

    vi har eks en kunde der en en Toyota starlet. kan ikke huske årgangen.

    den køre fint i noget tid, så begynder den og køre dårligt.
    og der er skiftet en del.
    så juster man lidt tænding og rode. Lidt med den,
    så køre den fint i stykke tid igen.

    underlig bil.

    men ellers meget fin


  • #11   26. feb 2019 Det burde være en bil de fleste mekanikere kan finde ud af at reparere. Håber du finder et mindre værksted der ikke flår dig.
    Det er fint, at der er nogen der passer på de ældre biler.
    Mvh. Gert


  • #12   27. feb 2019 vi nordjyder, er ikke så vanskelige. min lokale mekker, tager 500/ timen alt incl, og han laver gerne nostalgiske køretøjer..
    og en Starlet, er da en sjældenhed efterhånden..


  • #13   27. feb 2019 Charmerende og startet høre vist ikke til i samme sætning, og kan entenlig godt forstå at de ikke vil tage den ind

  • #14   27. feb 2019 Thomas M:
    En e30 M3 kan du jo få ALT til nærmest, det er blot et spørgsmål om prisen.
    Små biler uden status er straks værre, da ingen gider at blive ved med at markedsføre delene og man skal ud på støvede lagre og finde de "trælse dele".
    Har selv en Nissan Sunny GTi coupé fra 90, der fik jeg den sidste antenne der lagerføres hos Nissan til den, da den er indbygget i A stolpen og den lå i en fin papæske der var 2 cm støv på.


  • #15   27. feb 2019 nu er jeg jo tit i polen og der bugner lagerne med dele til gamle biler

  • #18   2. mar 2019 "Jeg er ikke i tvivl om at et værksted også kan købe de nævnte reservedele til 3000 kroner, men jeg er så også sikker på at værkstedet ikke vil sælge til den pris . "

    Så har vi bare ikke samme erfaringer med disse værksteder kan jeg høre. Jeg har da selv anskaffet reservedele til montering - som endda er blevet monteret ved et autoriseret BMW Værksted fordi jeg selv kunne finde det billigere.

    Det er klart at taler vi om en gennemtæret Starlet så kommer den til at koste at rette op, men den koster ikke 15-20000 om året ved almen brug.



Kommentér på:
Mekaniker med passion for ældre biler i Århus / omegn.

Annonce