{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.606 visninger | Oprettet:

Import af bil fra Tyskland {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har besluttet mig for at min næste bil skal importeres fra Tyskland da udvalget er noget større.

Det virker rimelig lige til, men kunne godt bruge lidt erfaringer fra andre som har importeret biler derfra.
Er med på det er vigtigt at man få del 1 & 2 af registeringensattesten, købsfaktura, samt disse 5 dages prøveplader, så jeg må kører ind i DK .
Har talt med en forhandler som virker fornuftig, og som eksportere de fleste af deres biler, han taler godt engelsk, og kan hjælpe med disse prøveplader, samt vil lave en teknisk gennemgang af bilen inden jeg køber og køre hjem.
De har desuden fået en del gode anmeldelser på www.

Har talt med Automentor herhjemme, som kan lave en fast afgiftberegning til rimelig priser, og samarbejder desuden med en del synshaller.

Lidt spørgsmål.

Er der yderligere papirer jeg SKAL have med fra forhandleren ?
Skal jeg betale prisen gross eller net ? (tysk moms er jo billigere end dansk, så betaler jo gerne gross beløbet)
Forhandleren vil gerne have et depositum, så bilen reserveres, er det normalt ?
Får forhandleren tysk afgift retur ved export ?

Kom endelig med lidt erfaringer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af bil fra Tyskland
  • #1   9. mar 2019 I Tyskland er der ikke noget som hedder Del 1 og del 2. Tror det kun er er spøjst Dansk system som det eneste sted i hele verden. Dernede hedder det Fahrzeugbrief og Fahrzeugschein - og Fahrzeugschein er den som ejer altid bør køre rundt med i sin pung (lille lap papir). Han kan have smidt Fahrzeigschein væk, men Fahrzeugbrief er den vigtigste og jeg mener ikke synshallen og SKAT spør efter Fahrzeugschein.

Nej, du skal ikke have yderligere papirer med fra forhandleren. Købskontrakt er god at have med når du kører rundt på tyske prøvenummerplader som bevis, men så snart du skal til syn og betale afgift, så er den ubrugelig for SKAT regner selv ud hvad de mener bilen er værd.

Du skal betale prisen brutto=gross, dvs med tysk moms da vi begge er EU lande og idet du er privatmand.

Jeg har aldrig prøvet at importere fra en forhandler men kan godt forstå han vil have et depositum: Der må være 100vis af folk som vil have en bil og som ævle bævler i ugevis - uden at købe den i sidste ende. Så han vil have noget sikkerhed for seriøsitet.

Forhandler får ikke noget afgift retur - FOR DER FINDES IKKE REGISTRERINGSAFGIFT PÅ TYSKE BILER smiley

Hvis jeg var dig, så ville jeg køre derned med depositum i cash i lommen og se på bilen, få en prøvetur, finde ud af om det overhovedet er dét du gider. Idet du kommer derned så er du foran 99% af alle andre som bare skriver mails til ham og snakker med ham i telefonen. Så er du 100% seriøs og det sætter han pris på. Så får du en kopi af den tyske registreringsattest og tager den med hjem til DK og smutter ind i en synshal og spør om ALT er som det skal være mht data.

I mellemtiden kan du beslutte dig for 2 ting: a) Med copy af tysk regattest kan du for 400 kr bede om en bindende afgiftsberegning fra SKAT INDEN du henter den hjem. b) Kigge på SKATs tidligere værdifastsættelser, lave et gennemsnit og sjusse dig frem til afgiften - og dermed lave hele arbejdet selv - som er piece of cake. Dét arbejde som den danske importør laver SKAL han have penge for - jeg gætter på 5000 kr og opefter som du kan spare ved at lave hele papirarbejdet selv.

Til sidst kører du derned med tog, bus eller fly, betaler resten og kører selv hjem i den.

L

• #3   9. mar 2019 det er så ikke helt rigtigt, det med registrerings attesten lucas.
    jeg har selv hentet min Audi nede i stuttgart sidste år. men det er vigtigt at forhandleren har Teil 1 og Teil 2, altså del 1 og 2 af registreringsattesten.
    derudover er det vigtigt at have et COC dokument med hvor langt den køre på literen hvor stelnummeret på din bil også står på.

• #4   9. mar 2019 Nu har jeg kigget efter: Fahrzeugschein=Del2 og Fahrzeugbrief=Del 1 og de hænger aldrig sammen på samme stykke a4 papir - de er altid delt. De sidste 5 køretøjer jeg har importeret har man aldrig spurgt efter et COC dokument og alt gik glat igennem.

• #5   9. mar 2019 Ja okay, jeg havde dog problemer med at få det rigtige km/l opgivet, da jeg ikke havde den

• #6   9. mar 2019 Men jeg vil da give ret - hvis man kan få et COC dokument med - så skal man selvf det smiley

• #7   9. mar 2019 Tak for alle jeres svar smiley

Dejligt der ikke skal yderligere papirer med. Dog havde jeg ikke set det med COC dokumentet omkring km/l, værd at tage med i betragtningen smiley
    Jeg vil hellere få et firma til at hjælpe med afgiften, da der vidst pt. er 3 måneders ventetid hos skat til svar på en fast afgift fastsættelse ?

Har pt. brugt bilpriser.dk til at give et ca. fingerpeg på hvad afgiften evt. kan blive, blot så man få et estimeret samlet beløb for bilen.
    Men er de tæt på virkeligheden, eller kan man overhoved ikke regne med det, hjemmesiden fortæller ?

• #8   9. mar 2019 Du er godt på vej - men lige præcis bilpriser.dk er noget lort at bruge. De er langt fra på alt mange tal.

Prøv at gå ind på skats side og finde tidligere vuderinger af samme køretøj, der får du et bedre prej..:)

• #10   10. mar 2019 Tak for input Thomas.

Jeg vil kigge mere på skats hjemmeside, og så få en ca. vurdering fra deres side.
    Har kig på en Volvo V60, og lige den model jeg ønsker, kører der ikke så mange rundt af herhjemme, så derfor kigger jeg syd for grænsen smiley

• #11   10. mar 2019 Har du kigget mod Sverige? Den svenske krone er langt nede pt, så kan gøre et fint køb nogle gange, og da de er en Volvo du kigger efter, kunne det være den også findes derover smiley

• #13   10. mar 2019 Ok takker, det har jeg slet ikke overvejet smiley
    Det kunne jo være den rigtig bil var der istedet for tyskland.

Kommentér på:
Import af bil fra Tyskland

Annonce