{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Helle N
Helle N
Tilmeldt:
7. mar 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hvilken varevogn? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal købe en ny eller nyere varevogn (kassevogn a la Opel Vivaro), men ved ikke så meget om biler og ville høre om i kan give mig et råd smiley

Jeg pendler tur/retur på i alt 100 km. om dagen og kører hver anden weekend 300 km. for at hjælpe min søster i hendes butik.
"Med det løse" er jeg nok på ca. 30.000 km. om året.

Jeg har hest og skal kunne trække en trailer også. Det er ca. 1700 kg. samlet.

Jeg er ret lavt lønnet, så det skal ikke være en bil der er alt for dyr i reparationer.

Håber i har tid til at give et ord med smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken varevogn?
  • #1   11. mar 2019 Evt. En evighedsmaskine Toyota HiAce 2,5 D-4D 95 kort til 39900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/4049191


  • #2   11. mar 2019 Hvorfor skal det være en varevogn??

    Varevogne er billige i indkøb, men hvis ikke du skal anvende helt eller delvist til firma så ødelægger misundelsesafgiften det hele

    En bil som den du kigger på koster i omegnen af 25.000 kr om året i brændstof, 15.000 kr i ejerafgift og så forsikring. Eller små 4000 kr om mdr plus vedligehold med det du kører, og det er uden afskrivning

    Så med mindre det er er stort krav, så ville jeg gå efter en større stationcar i stedet for, den kan fint trække hesten og er noget mere økonomisk


  • Helle N
    Helle N Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   11. mar 2019 Jeg tror ikke jeg ville turde at købe en 11 år gammel HiAce. Det var noget andet, hvis jeg selv kunne finde ud af at så meget som skifte en pære.

    Får jeg ikke problemet med misundelsesafgiften uanset hvad jeg køber, hvis det skal kunne trække så meget?

    Hvis jeg skal have råd til en personbil der må trække, så bliver den ældre. Det betyder løbetiden på lånet bliver kortere og der kommer formentlig hurtigere større reparationer.

    Hvilken stationcar (eller for den sags skyld sedan, van eller rulleskøjte) ville du da anbefale, René?


  • #4   11. mar 2019 Hvad er dit budget??

    En ny Opel som du nævner koster vel en 250.000 kr inkl moms??

    Varebilerne er store, og går i praksis meget kort på literen, grundet stor vindmodstand og høj egenvægt

    For 250.000 kr ville jeg foretrække superb eller Mondeo 2,0 tdi, de koster små 5000-8000 kr om året i ejerafgift, er til og sælge igen, må trække op til 2000 kg, og går noget længere på literen


  • Helle N
    Helle N Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   11. mar 2019 Det er svært at sige nøjagtigt hvilket budget, for jeg skal jo (kunne) låne.
    Jeg kan låne over længere tid til en ny bil - og derfor bliver afdragene ikke så høje (men bilens pris selvfølgelig, fordi der løber en masse renter på!).
    En ældre bil skal betales hurtigere = forholdsmæssigt højere afdrag, men billigere totalpris.
    Jeg har desværre ikke en masse til udbetalingen.

    Jeg sidder og kigger på en ProAce lige nu. Så vidt jeg kan se, starter den på 170.000 inkl. moms og levering. Der er sikkert noget jeg har misforstået.
    Men hvis jeg kan finde en "nyere" af en slags (ikke nødvendigvis en ProAce) kunne jeg måske godt finde noget til under 200.000, der ikke er helt smadret?

    Til de penge får jeg ikke meget Superb. Men måske Mondeo. Er stumperne ikke dyre til Ford?


  • #6   11. mar 2019 Du kan rigtig nok fint finde en kassebil med en 3-4 år på bagen til 200.000 kr, skal den kun være 1-2 år gammel indsnævres feltet en del

    Uden og regne alt ud til bunds, så forstår jeg stadig ikke helt du går efter en stor kassebil til dit behov

    En kassebil som den du kigger på vil hurtigt i ejerafgift og brændstof koste 15.000-20.000 kr mere om året i forhold til eksempelvis en diesel stationcar.

    Jeg kan sagtens se din logik i der er lavere omkostninger ved en nyere bil, men der er altså også meget højere afskrivning. Derudover så er netop gulpladebiler ikke super attraktive på brugtmarkedet, folk vil simpelthen ikke længere give de mange ekstra penge for en stor kassebil


  • Helle N
    Helle N Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   11. mar 2019 OK - tak!
    Jeg kigger lidt nærmere på Mondeo'en.


  • #8   12. mar 2019 1700 kg kan de fleste alm stationcars trække, vores Avensis med den mindste dieselmotor (124 HK 2,0) må trække 1800 kg smiley
    Koster derudover kun en brøkdel i afgift, mener den koster mellem 2 og 3.000 kr smiley


Kommentér på:
Hvilken varevogn?

Annonce