{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Hvilke dæk på 17 tommer fælge mercedes 190 {{forumTopicSubject}}

Vil have nye dæk på mine fælge så de dækker dem helt og fælgenes kant ikke stikker ud.
Lige nu har jeg 195/45 på og vil gerne have bredere dæk.
Mit spørgsmål er bare om der kan sidde 245/35 på (som super dæk service anbefalede) uden de går imod skærmene med læs på eller om de overhovedet passer? Er der nogle der har erfaringer med dette?
Der sidder mercedes evo 2 fælge på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke dæk på 17 tommer fælge mercedes 190
  • #1   18. mar 2019 hvad er bredden på fælgen og hvad er et målet og så er det jo osse vigtigt at vide hvilken bil der er tale om, disse 3 ting spiller meget ind for at du kan få et fyldestgørende svar

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #2   18. mar 2019 Org evo 2 fælge er vidst 7,5-8,25" brede..
    Hvis de er ens hele vejen rundt, så kan 245 godt presses på 8,25 fælge, men det er det absolut bredeste der kan gå, 225-235 er at anbefale!
    Og tror aldrig at der presses 245 (Eller 225) ind under de skærme der, ik uden at den æder i kanten konstant


  • #3   18. mar 2019 Den må sku ikke gå imod skærmene og vil helst undgå at få dem rullet så spørgsmålet er bare hvor brede dæk jeg kan få uden det sker eller om det ikke er muligt at få bredere (måske 215?) end 195 45 17 som jeg har på nu...:/

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #4   18. mar 2019 Du kan måske presse 215 ind, men det bliver tæt!
    Den ser godt sænket ud, og der er ikke meget pladsa nu fra kant til dæk.
    Går du fra 195 til 215, så er det 2cm mere dæk, og de bliver naturligvis fordelt, så det vil ca stikke 1cm længere ud end nu.. MEN selve dækket kan også have en anden form, nogen er mere runde i kasserne, hvor andre er mere stive og er gode til at vise sin stræk montering frem


  • #5   18. mar 2019 hmm det er sgu svært hvad jeg skal gøre
    men mange tak for hjælpen smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #6   18. mar 2019 Find org mål på dæk, og monter dem smiley
    Hvad jeg hurtigt kan læse mig til, så er det 225/40-17..
    Men jeg ved ik om der er forskel på skærme indvendigt på alm 190e og evo II..
    Men du kunne købe et dæk, evt brugt, få det monteret og så lave last testen igen, muligt at din mekaniker har et liggende, er ik en helt unormal størrelse


  • #7   19. mar 2019 Hvis superdæk anbefaler det, så få da dem til at montere dem, så kan du jo bare komme tilbage til dem.

Kommentér på:
Hvilke dæk på 17 tommer fælge mercedes 190

Annonce