{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

MR M
MR M
Emner: 74 Svar: 188

Mondeo mk3 bremserør {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Bilen dumpet til syn. Skal have skiftet alle bremserør.

Et bud på hvor mange timer det vil tage? Så jeg har lidt til at vurdere tilbud ud fra.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mondeo mk3 bremserør
  • MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#2   18. mar 2019 Kunne godt bruge input på, om de f.eks. tager ca 5 timer

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #3   18. mar 2019 Det tager ca 3-4 timer hvis værkstedet selv skal bøje rørene

• #4   19. mar 2019 Jeg mener 3-4 timer er højt sat, men nu ved vi jo heller ikke hvad stand kalibre osv. er i. (udluftning skruer)
    Men hvad skal du bruge tiden til når du vil have et tilbud.

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#5   19. mar 2019 Vil gerne have en cirka idé om timerne, så er det nemmere at vurdere om et tilbud er fornuftigt.

Fået det første tilbud nu. 5 timer, inkl. tiden til at skifte klodser og skiver bag på.
    Det lyder vel fornuftigt så.
    I alt 8.100 med materialer. Materialer kan måske gøres lidt billigere.

• #6   19. mar 2019 5 timer...

Et tilbud bliver da ikke udregnet på tid, når et tilbud er givet så er det jo bindende når man siger ja.
    Hvis man bare beder om en pris så kan jeg forstå at man skriver timer på, men så vil det vel oftes være et overslag... ??

• MR M
    MR M Tilmeldt:
    okt 2006

#8   19. mar 2019 Jo, men hvis tilbuddet består af 10 timer, og det tager 3 timer. Så kan det nok betale sig, at jeg får et mere fra et andet sted.

• #9   19. mar 2019 KT
    Hvorfor hvis man arbejder i normal tempo, dog ikke post nord tempo.
    Den sidste mondeo jeg skiftede rør på, tog det ikke 5 timer på, den fik samtidig nye skiver og klodser hele vejen rundt.
    Er færdigt bremserørs sæt koster jo Ca. 5-600 for de almindelig dødelige.
    Der var mange originale samlinger på denne jeg lavede fra 2002 tror jeg den var fra.
    Det nye sæt havde også samlinger, og syntes det var let at gå til, og hvis det ligner lort bagefter så sjusker man jo bare.
    Et værksted skal jo ikke stå og lave rør selv, der skal bare et nyt sæt til.
    Bremseslange og montering der sidder fast bruger man bare sin minisliber på og nyt på.
    Man kan som reglen godt få fastgroede udluftning skruer ud, og knækker de, så nyt på, med de timepriser der er på værksteder idag er det ikke foreneligt med at lave rør selv, og slet ikke bruge en time på en udluftning skrue, eller en bremseslange.

For det er da sjældent at samtlige bremserør skal skiftes på en bil ved et syn.
    Det er ikke noget jeg oplever generelt, måske 1-2 eller tre rør.
    Mondeoer ruster jo lystigt af sted hvis de ikke får undervogn behandling fra ny og gentagne gange i deres levetid. ??

Kommentér på:
Mondeo mk3 bremserør

Annonce