{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

wiring kit til eftermonteret træk - LED lygter {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

jeg har eftermonteret et træk på min A3 8v fra 2014.
det er modellen med LED baglygter og der fulgte et kit med til wiring.

mit spørgsmål går på: går der 12v ud til lygterne også sidder der modstande i lygterne eller hvordan. er det muligt at hive strøm på ledningerne før baglygterne på en bil med LED ? eller vil dette slet ikke virke ? plan b er jo at finde et original kit. men der er ingen grund til det. hvis dette virker.

spørgsmål 2: bilen skal til syn og godkendes efterfølgende selvom det er en "nyere" bil ikke ?

på forhånd tak for svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  wiring kit til eftermonteret træk - LED lygter
  • #1   24. apr 2019 ja bilen skal synes..

tror ikke du bare smide det på dine eksisterende ledninger, da canbus systemet sikkert vil gå ind over og drille.. men det er blot bare min tanke:)

• #2   24. apr 2019 Er der ikke relæboks med el sættet?
    Der skal nemlig trækkes en ledning til canbus.

• #4   25. apr 2019 Du kan ikke bare koble til ude ved baglygterne.
    Der skal monteres et relæsæt der snakker med can bus, og der er en del ledninger der skal skiftes rundt ved bsi boks.
    Derefter skal den kodes i div. Styrebokse.
    Det tager et pænt stykke tid på dem smiley

• #5   7. maj 2019 Til info til alle dem der siger det ikke kunne lade sig gøre:
    jeg købte en bypass boks. trak 12v direkte fra sikrings boksen under rettet.

stik fra anhængertræk gik op i bypass det samme gjorde 12v. derefter gik der ledninger fra bypass til div lys stik til baglygter. virker upåklageligt smiley

• #6   7. maj 2019 Så har du jo også en boks imellem smiley

• #7   8. maj 2019 Det var mere til dette jeg tænkte:

Fra #4
    "Der skal monteres et relæsæt der snakker med can bus, og der er en del ledninger der skal skiftes rundt ved bsi boks.
    Derefter skal den kodes i div. Styrebokse."

• #8   8. maj 2019 Det skal du også med mindre du selv bikser noget sammen.
    Du kan ikke bare koble til ude ved baglygterne uden at gøre andet, og de fleste nyere biler kan du ikke kode trækket hvis den ikke kan snakke med boksen til anhængertrækket via canbus smiley

• #9   9. maj 2019 Min pointe var at du ikke behøver at kode alt ting bare fordi det er en ny bil.

• #10   9. maj 2019 Det bør du gøre - i alt fald på vag biler.
    Du har du jo gjort så din bil ikke ved der er træk på.
    Det er r også fint nok, det er bare ikke den rigtige måde at gøre det på.
    Normalt vil den registrere når der kobles en trailer på den. Det bruger den blandt andet til at køre esp på en anden måde når den trækker, samt være mere obs på at holde motoren nedkølet, og vide hvorfor den pludselig skal slæbe meget mere.

Så det er fint nok, men det er ikke faglig korrekt udført.

Kommentér på:
wiring kit til eftermonteret træk - LED lygter

Annonce