Beskadigede tændrør {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg er lidt i syv sind så håber i kan komme med lidt inputs.
Jeg bestilte før påske 6 nye tændrør til min "6-bener" på eBay. Billigste pris herhjemme var godt 1.000 kr. for 6 stk. mens jeg kunne få dem til kr. 640,- på eBay.
Igår kom så pakken med posten. Jeg var ikke hjemme da posten kom, så de har bare stillet pakken på trappen foran min husdør (jeg bor ude på landet, så ingen stor fare for tyveri af pakken her )
Desværre var den yderste emballage MEGET trykket og så ud som om der nærmest havde stået en Euro-palle på pakken.
Inde i pakken var der kun en mangelfuld gang "luft-pude-plast". Selve tændrørene lå i de sædvanlige "pap-hylstre" og flere af dem var trykket markant i enderne (altså paphylstrene).
Jeg har ikke kunnet se skader på selve tændrørene, men gider seriøst ikke gå og tænke på, om tændrørene har ikke synlige skader. Derudover tager det en krig at skifte tændrørene på min bil (en Opel Vectra V6´er) - idet både motorstyringsenhed + en masse andet skal afmonteres for at man kan komme til de bagerste tændrør. Så det ville være surt, hvis jeg i givet fald fik monteret tændrørene, og det skulle vise sig at et eller flere var defekte.
Jeg håber ikke - og går ikke ud fra, at der vil være problemer med at få tændrørene byttet - men vil gerne lige høre jeres mening om, hvor meget sådan nogle tændrør kan holde til. Her tænker jeg ikke kun på de synlige dele såsom elektroden men også "indmaden"
På forhånd tak for inputs!
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
Hvis ikke porcelænet er knækket og elektroden er blevet bøjet fejler de ingen ting, tvivler på de sender nye til dig før du ved om de virker eller ej. Tændrør kan klare rigtig meget mishandling.
Når det er sagt så har jeg aldrig oplevet problemer med reklemationer når jeg har handlet over EBay.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
Hvis ikke de erstatter tændrørene, så bruger jeg min lovfæstede returret - om så det måtte koste mig forsendelsen. Måske jeg er krakiler hvad det angår- men jeg gider simpelthen ikke betale små 700 kr. for tændrør, der har fået så hårdhændet en behandling
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
Vi er enige om at du har købt dem via EBay, så skal du nok lige læse om dem du har købt hos overhovedet tager dem retur.
Hvis de har skader så skal EBay nok hjælpe dig, men det kan altså ses hvis de er ødelagte, men du kan jo starte med at skrive til sælger og sende billeder af pakken til ham, og det er altså ikke noget du skal vente flere dage med.
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Monter nu bare de rør og kom videre.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
Gælder for den sags skyld også de fleste netbutikker.
At sælger efterfølgende kan søge erstatning ved transportfirmaet er en anden historie
Men som kunde på EBAY er det ikke noget du skal bekymre dig om.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
aug 2016
Følgere: 3 Svar: 203
Husk track and trace
aug 2008
Der skal lige oprettes en tvist først, man kan ikke bare sende retur, det får man ikke så meget ud af.
aug 2016
aug 2008
Nu var det ikke det du skrev, og PayPal betaler nu ikke noget uden man opretter en tvist og får medhold.
Det ville da aldrig gå godt for PayPal at de skal betale fragt sådan uden videre, bare fordi en kunde er utilfreds.
Tracking er da vist også en vigtig ting at tilføje, hvis man vil have en chance.
Og skal man have brug for Tracking idag ved post nord, så kan de 10 gange du omtaler vist ikke bruges til meget, med de priser der er i landet Danmark.
Men måske du slet ikke er bevidst om fragtpriser med Tracking i Danmark. ??
aug 2016
aug 2008
Der står det samme som jeg skriver.
Så hvorfor bliver du ved.?
aug 2016
aug 2008
Man kan ikke bare læse det man lige selv ønsker.
Der er jo en procedure.
Du skriver at man bare kan sende retur og der ikke er noget man skal gøre andet end at sende retur, bare fordi man har lyst.
aug 2016
Du har 2-3 muligheder
Du kan forspørge at sende varen retur
Du kan oprette en tvist
Du kan kontakte sælger og aftale hvad det gøres
Dette er ikke en tvist, da der ikke påvises nogen skader på tændrørerne. Derfor er det hvad man kalder et fortrudt køb.
Varen sendes så tilbage til sælger og man opretter så en sag om tilbagebetaling af retur fragt, hvor du vedhæfter DOKUMENTATION af FRAGT omkostninger. Derefter går der en uges tid og du får pengene ind på din paypal konto.
Lad være med at spil klog på noget du ikke forstår eller har prøvet.
aug 2008
Dohh
aug 2016
aug 2008
Og PayPal og ebay har altid advaret at man går uden om deres system og skriver direkte med sælger, da du så ikke kan få hjælp hvis du bliver snydt.
Og at jeg ikke ved noget om PayPal aner du nok ikke så meget om.
Jeg har handlet rigtig meget og solgt varer på ebay, og ebay eller PayPal laver ikke noget der er 100% gratis bare fordi at folk gerne vil returnere fordi de ikke kan lide farven.
Ydermere så kan du måske få refunderet varen for et Max beløb, og Max ti gange som du skriver.
Men hvis fragten fra eksempelvis kina er 6 kroner, så tjek lige en ekstra gang hvad det vil koste og sende det retur fra Danmark og til kina med track og trace.
Den prisforskel får du ikke PayPal til at betale, og beløbet vil hurtigt overgå Max beløbet bare på en vare, og så har du ikke så meget til de sidste 9 varer du vil returnere.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.533
Når man modtager sådanne pakker der blot er stillet eller ved modtager flex,, så bliver man nødt til at tage pakken under armen og gå på posthuset. Det er så inden man pakker den ud.
Men hånden på hjerter, et tændrør der er i en kasse, med boble plast uden om. Hvad skulle tage skade fordi kassen var trykket lidt? De er jo ikke lavet af skrøbeligt krystal glas.
aug 2016
Beskadigede tændrør