{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.215 visninger | Oprettet:

VW Up svagheder {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Har været ude og kigge på to citigo's, og de har begge raslet fra udrykkerlejet når koblingen slippes, derfor har jeg valgt ikke at løbe dem, men nogle skriver at de alle siger sådan? kan det virkelig passe?

skal ud og se en VW Up i dag, mit valg af bil er pga lav indtægt ved videregående uddannelse.

er der andre ting man skal være ops på?

tak på forhånd ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Up svagheder
  • #1   9. maj 2019 du skal ikke forvente at du får en bedre bil ved at få dig en up.. de par citigo du har prøvet er en vw up.. der står bare skoda på den, du kan også kigge på en seat mii, det er også en vw up.. de tre biler er identiske rent teknisk så har den ene problemer med kobling.. ja så har de andre også..
    Ellers synes jeg ikke at have hørt om nogen særlige ulemper og fejl ved de biler...


  • #2   9. maj 2019 Bare husk og prøv en tur på motorvejen i den, der er godtnok ikke meget skub i den bette 60 hk motor når den skal derud.
    Havde sidste år lovet fruen en bette potte at køre i, det var meningen det skulle være en Citigo, men efter at have prøvet en blev det til en Aygo i stedet. Den virkede nærmest som en racer bil i forhold til Citigo. Det er den så bestemt ikke!


  • #3   9. maj 2019 Hverken Aygo eller UP er en raket. På motorvej kan de ingenting, nogle af dem. Men det er jo så heller ikke derfor, man køber dem smiley

    Fin, billig bil ellers.


  • #4   9. maj 2019 ja er godt klar over de alle er ens, ville bare lige se en VW Up, fordi nu havde jeg kigget på de gode skodaer i mit område hehe, ja den er ikke hurtig på motorvej eller noget, men valget står mellem sådan en eller ingen bil, så er valget klart, tak fordi i gad tage jer tid til at skrive. :). jeg har forresten fået 3 tilbud på skift af kobling på sådan en, de fra 6k til næsten 8k, er det realistisk? er det noget lort at gøre selv? hvor meget skal man have ud før man kan komme til?

  • #5   9. maj 2019 Mærk efter om den hopper når du bremser....

  • #6   9. maj 2019 Tror nu nærmere det er gearkassen der rasler. Det er normalt på 3 de små 3 cylindrede motorer at man kan høre tandhjulene rasle i tomgang.

  • #7   9. maj 2019 Min broder havde en Skoda Citygo som altid blev passet, plejet og kørt pænt endda med motorvarme så bilen har nærmest aldrig kørt kold. efter knap 40.000km begyndte den at drille i gearkassen, har været med et par gange og det største problem ud over gearkassen er at der er en frygtlig vindstøj fra forruden.

    Inden du køber vil jeg anbefale dig at prøve nogle af de andre mikrobiler og kan anbefale en Ford Ka.


  • #8   9. maj 2019 Henrik C vil du så sige det ikke er noget man skal bekymre sig for meget over?
    Tak Søren jeg vil kigge på ka,en, men det er ikke lige en bil efter min smag, mest inden i


  • #9   9. maj 2019 #8 nej det er jo ikke sikkert designet lige er dig smiley Personligt syntes jeg ikke nogen af trillingerne har et design der er noget at råbe hurra for, men sådan er vi jo forskellige.
    Men tror du får meget mere bil for pengene i en Ka, du skrev selv "lav indtægt ved videregående uddannelse" og det var udgangspunktet for min anbefaling.


  • #10   9. maj 2019 ja det var heller ikke dårligt ment Søren, er glad for i vil hjælpe smiley jeg er bare lige under 2m og der er mange biler jeg nok ikke passer i, som fks Ford ka, men trillingerne er der faktisk god plads i

  • #11   9. maj 2019 Min kæreste har haft sin Up siden 2013, det er en 75 HK model med automatgear. Den har fået nye skiver og klodser foran og et forhjulsleje på 83,000 km, ellers kun almindelig service. Bremseskiverne blev iøvrigt først skiftet efter 78.000 km. Men den rasler lidt fra gearkassen, og har altid gjort det.

  • #12   9. maj 2019 Min kæreste har en Mii haft den fra ny i 2012 den har raslet fra gearkasse/kobling i flere år, men køre og skifter gear uden problemer tror de alle siger sådan.

  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #13   9. maj 2019 Min kones up fungerer også fint uden problemer. Udover en koblingspedal der “klikker” når man kobler ud. Synes personligt det var VILDT belastende og køre med. Så fik pris på lidt over 5000 for en udskiftning, men hendes egen udmelding var, at hun slet ikke hørte det. Så det blev ved det smiley

  • Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 5 Emner: 6 Svar: 21
    #14   9. maj 2019 Havde selv en Citroen C1, og den var helt fint til mig da jeg var under uddannelse, den er i samme familie som Peugeot 108, og Toyota Aygo, ihvertfald de ældre versioner.
    Og ja, den raslede også i gearkassen og koblingen, men jeg havde ingen problemer udover den sædvanlige service

    Jeg valgte den simpelthen fordi Citroen havde det bedste finansiering tilbud på det tidspunkt, Jeg kiggede også på en Up og en Citigo. Men valgte dem fra, da de var meget dyrere, syntes det var for meget at give for en micro bil, udover det har C1'eren fantastiske højtalere, dem var jeg positiv overrasket over.

    Og de spillede højt nok til at kunne drukne kabine støjen når du kører på motorvej smiley


  • #15   9. maj 2019 UP, Citigo og Mii ruller fra det samme bånd i Bratislava i Slovakiet

  • #17   9. maj 2019 jeg vil bruge ca 1500 om mdr på bil, dette er med afgift, forsikring og benzin forbrug. alt ikke penge til reparation. 18000km om året kører jeg ca jeg er snart 22 ingen skader og har haft bil i 3 år i eget navn. har selv set på en nyere aygo fra 2015 og den ældre model, jeg må indrømme at Up, Mii og Citigo er noget mere behagelige at kører i.

  • #19   9. maj 2019 Gearkasse raslen, er normalt i frigear med sluppet kobling, i starten fik folk byttet gearkasser på garanti, men det hjalp ikke. Nu får man af vide at det er en egenskab...95% af den rasler, resten ikke...gearolieskift hjælper ikke.
    Svagheder.
    Skæve nav, og bremser, pga de er så spinkelt bygget og skal spændes med følelse.
    Støddæmpere bag begynder tidligt at støje/knirke. Skal nyt på, smørelse hjælper ikke.
    Varmeskjold over udstødning i bunden rasler istrykker. Nyt på.
    Vandpumper bliver utætte.
    Nogle af dem bruger meget olie. (1 liter pr 1000km) Ikke nædvendigvis pga de ikke er vedligeholdt.

    Ellers en fin lille potte...ja den mangler 15-20 heste i forhold til c1/107/aygo..men de er så meget mere blikagtige i forhold til citigo/up/mii.. Men tager du de nyere c1/108 er de samme std. Dog er prisen højere..
    Up/ kan findes til 30000. 35000 med ac... Ny c1/108 er 15000 dyrere


  • #21   9. maj 2019 Som citigo ejer ville jeg i dag kigge efter i10 eller picanto..
    Ikke at den ikke har tjent mig godt, men synes faktisk de andre virker mere.... Hvad skal man sige... Hele..


  • #22   9. maj 2019 Som mekaniker. Aygo eller up trillingerne, de andre koreanske er bare mere træls og skrue i, alle bolte ruster osv. .
    Sidder og tænker tilbage. Aygo trillingerne kom frem i 2006. Jeg har aldrig. Som ALDRIG skiftet fjedre eller bærekugler styrekugler på dem..
    Vandpumpe, udstødning, ....Og koblingerne på de første var svage, men de burde være skiftet til bedre type på dem efterhånden.
    Lidt hjullejer og abs følere...ellers ikke noget. De kører bare


  • #23   10. maj 2019 Jeg har regnet mig frem til at afgiften på bilen bliver 55 pr mdr, og mit forbrug bliver 1000 liter benzin om mdr, det bliver ca 960 kr om mdr hvis jeg regner med at bilen kører 18 på literen og det er så med en benzin pris på 11.5kr, har i dag snakket med forsikringen og den får jeg til 5200 om året, her når jeg bliver 22 om 2 mdr, så det bliver 433 om mdr, så i alt bliver det ~1450, så kan benzin priser jo stige og falde, men ca 1500 om mdr, og så kommer rep ved siden af, synes selv det er ok billigt for den bil med kasko

  • #24   10. maj 2019 1000 liter Benzin til 960kr hvor sælges det til den pris for jeg skal da lige have bestilt noget smiley

  • #25   10. maj 2019 hahaha det mig der helt væk, 83 liter benzin om mdr hahahaha

  • #26   10. maj 2019 1000 liter om året hahaaha

  • #27   10. maj 2019 Min Up! fra sidste år har kørt 24000, og den snakker også i gearkasse/udrykkerleje, og det er virkelig helt normalt.. irriterende er det da, men det er trods alt en billig bil, der udover at være en sløv en på motorvejen nu gør det meget godt.

  • #28   14. maj 2019 Min kone har en UP fra Januar 2014. Har rundet 101000 km. Og det eneste der har været udover almindelig service er Skiver og klodser foran ved 90.

  • #29   14. maj 2019 Jeg har nu fået købt mig en Up smiley ganske dejlig bil, og den kører fanme langt på literen, 22km/l på motorvej ved 110 km/t det er alligevel vildt! tak for hjælpen smiley

  • #30   15. maj 2019 det er ikke udrykker lejet der snakker, men nav i koblingen der går på højgears aksle i gearkassen.

    når den er kold har er der en lille skulle slør imellm nav og selve kobling pladen. nok til at det lyder som udrykkerleje. irriterende lyd, men det betyder intet. kobling etc virker fint.


Kommentér på:
VW Up svagheder

Annonce