7.714 visninger
|
Oprettet:
Selvstændig vognmand kurer {{forumTopicSubject}}
Hej BG. Jeg har i en periode gået med tanken om at starte selvstændig vognmandvirksomhed. Umiddelbart tænker jeg hos gls, men har i nogle erfaringer med andre steder? Jeg har adgang til en varevogn (under 3500kg) til knap 5000 om måneden. Er det noget der vil være realistisk hvis man skulle overleve som ny vognmand i branchen?. Jeg har selv kørt kørt møbelkørsel hos en kurer og er godt klar over de mange timers arb det kan indebære. Jeg har set lidt på tidligere opslag herinde, men de fra nogle år siden. Er der nogen der har erfaring, råd eller tips de måske vil dele?
På forhånd tak
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 176
jun 2019
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 4
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.388
Når du har taget uddannelsen, som koster mellem 8.000 og 10.000 og skaffet de 13.500 kr i egenkapital samt om et par måneder fået tilladelsen, så skal du igang med bil og forsikring.
Min Fiat Ducato koster årligt omkring 20.000 i kaskoforsikring og så kommer der transportforskning til omkring 4.000 og så også en erhvervsansvar til omkring 2.000.
Selvrisikoen er på 20.000 plus alt moms af skaderne på din egen og modparts bil.
Har du et nystartet firma vil du få meget svært ved at oprette en forsikring... Nogle af mine kolleger skiftede fra enkeltmandsvirksomhed til ApS og de kunne ikke tegne forsikring igen da deres CVR nummer var under 3 år gammelt, så de skulle ud og se efter andet forsikringsselskab der ville tage deres "nye" firma.
Det bedste vil være at lease en helt ny bil og lave en serviceaftale på den, for NÅR din bil går i stykker, gerne uventet, så kan det hurtigt blive dyrt at stå uden bil i bare en uge.
Men hvis du stadig er frisk når du har fået det hele på plads, så er der helt sikkert muligheder.... For der er med garanti en hel del der ikke kommer til at få tilladelse her efter 01.07.2019.
jun 2019
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 4
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 125 Annoncer: 21 Emner: 39 Svar: 303
jul 2008
jan 2014
Hvorfor tror du det..?
Hvordan er det gået med lastbiler prisen er da kun gået ned. Min far har været vognmand er så stoppet pga alder. Men prisen er langt fra tilfredsstillende.
jul 2008
Jeg kunne allerede sidste år hvor det blev offentliggjort med de nye regler se der hvor jeg er tilknyttet at bl.a. chaufførerne der er ansat under vognmænd har fået helt og aldeles styr på at alle som minimum får løn efter overenskomst og ingen kører sort mere for så ryger vognmanden ud med det samme.
Og så er der varslet højre priser pr 01.07. hos alle operatører jeg kender nogen tilknyttet til.
Men bare det at man ikke længere lige køber en varevogn og begynder at køre transport uden nogen viden om noget gør helt sikkert at priserne vil komme lidt op igen.
jan 2014
Jeg håber du får ret. For det er nødvendigt. Useriøse er der dælme nok af. Så mangler vi bare en stopper for udsat SKAT Det er os dyrt for samfundet
Selvstændig vognmand kurer