{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Hvad har i af pendler biler? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Hvad har i af pendler biler? Taler ikke om en bil i kører 30 km I Dagligt. Jeg kører selv 75.000 km. årligt hovedsageligt landevej. Jeg har alle dage kørt i de ældre 1.9 tdi vag. Nu ønsker jeg noget lidt mere komfortabelt, nyere, sikrere med automatgear.

Jeg har altid købt mine biler kontant, men jeg må nok indrømme at 3-400.000 kr. bliver med hjælp fra banken/forhandleren. Mit problem er at et billån typisk er lagt over 8 år. På 8 år får jeg mindst kørt: 600.000 km. og det er vel de færreste biler der klarer det. Jeg vil helst ikke stå med en bil om 5-6 år der er slidt op, og så stadig have gæld.

Jeg har kigget lidt på Mercedes A-klasse med en 1.5 dieselmotor. Jeg syntes at 600.000 km. for en 1.5 og oveni købet en Renault motor lyder af meget.
Derfor vil jeg meget gerne høre hvad i gør.

Jeg kører pt. i min Audi a4 b5 tdi quattro, men den brokker sig lidt for tiden, så det er min toyota starlet som klarer opgaven pt. og det er dyrt i brændstof. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad har i af pendler biler?
  • #1   2. jun 2019 Der er ingen, der tvinger dig til at afvikle over 8 år. Med dit kørselsbehov synes jeg, du skal overveje at afvikle over fx 4 år i stedet eller lignende. Det er der ingen, der forhindrer én i.

Jeg pendler i en Audi A6. For mig handler det om, at jeg gerne vil have en stor og lækker bil med den komfort, der berettiger pendlerkørsel. Det koster en del, men jeg bruger simpelthen for mange timer om dagen i bilen til, at det er noget, jeg vil gå på kompromis med.

Jeg har ganske vist købt min kontant, men jeg synes ikke, der er noget i vejen med at tage et billån, hvis man bare tænker sig om.

• #2   3. jun 2019 Generelt foretrækker jeg også at købe kontant, men min Honda, som er min nye slider til alm. hverdagsbrug, er faktisk finansieret. Med en rente på 0.9% APR virkede det skørt ikke at finansiere, da jeg har langt højere afkast af pengene ved at have dem stående i investeringer.

Den bedste pendlerbil jeg har haft, var en Tesla Model S. Det var en fornøjelse ikke at skulle hælde benzin på den, og den var super letkørt.

• #3   3. jun 2019 Det er også fint at anskue på den måde. 0,9 % ÅOP er ikke specielt højt, nå man sige. Man skal bare være opmærksom på, at hvis man bruger dét argument, så har man reelt optaget en investeringskredit og gearet sin investering. Så det har en lidt anden risiko end det bare lige ser ud til.

Jeg kan finaisere endnu lavere - til 0,75 % - men har valgt at betale kontant alligevel. Det skyldes også, at jeg ikke har nogle investeringer på hånden, jeg finder specielt attraktive i øjeblikket.

• #4   3. jun 2019 Jeg forstår godt hvad du skriver, og ja, sådan kan man godt se på det. Sådan bør man måske se på det.

• #5   3. jun 2019 Det synes jeg. Men jeg synes heller ikke, der nødvendigvis er noget i vejen med at geare en investering. Man skal bare vide, hvad man laver.

• #6   3. jun 2019 Jeg køre selv 45000 om året i en BMW 530d e61. har haft bilen i 2 år nu.
    Det er en fantastisk køremaskine, men det er en Audi eller Mercedes også.
    Vælg en stor bil der er bare så meget mere komfort.
    Har en kollega der lige har leaset en 530d f11, mener han skulle give 75000 i udbetaling og så 3500 om mdr i 3 år, ink 80000 km om året. Det var måske også en mulighed.

• #7   3. jun 2019 C220 cdi 2011 Amg line med eco går den omkring 23km/l på turen fra haslev til kbh hverdag. Lidt dyr i indkøb men billig i drift og vedligeholdelse.

• #8   3. jun 2019 Min kone kører Peugeot 307 1.6hdi købt brugt til 53000 og kørt 180000 km 5 år senere har den kørt 450000 km og ud over service incl dæk og bremser. Har jeg kun skiftet egr ventil og turbo og 2 x forrude, Er lige blevet synet, så det behøver ikke være dyre biler.

• #9   3. jun 2019 Der er jo nok ikke mange biler der blot snupper 600.000 km. uden diverse investeringer.
    Så en en værdi på gensalg skal man nok ikke påregne.
    Når man kører meget er det vigtigste sgu snart at finde noget man sidder og fungerer godt i. Adaptiv fart pilot der selv holder afstand i kombination med automat gear er fantastisk.
    Når det primært er landevej er der jo også muligheder i den mindre VAG benzin som 1,5 TSI. Lige så uøkonomiske de er når man smider dem over 130 kmt. lige så økonomiske er de når det hedder landevej med jævn fart. Eller også deres 1,6 TDI som er noget svag til motorvej, men fungerer glimrende på landevejen.
    De fås jo både i Golf, Octavia, Scala og diverse Seat. En Skoda er i øvrigt noget billigere at holde service på end en VW.

• #11   3. jun 2019 Nu er der jo ingen af os, der kender alverden til trådstarters økonomi.

Men nej, man låner ikke en halv million på sit glatte ansigt. Der skal en vis indkomst til. Og naturligvis 20 % udbetaling.

• #13   3. jun 2019 Har haft en BMW530d (e61) i 5 år med omkring 50.000km årligt og har lige i foråret skiftet til Mercedes C220d. Savner den 6-cylindrede motor, men nyder den noget bedre brændstoføkonomi. Kan ligesom #6 anbefale at større bil pga. bedre komfort.

@3 hvordan kommer du lige frem til at man har "gearet sin investering" ved at tage et lån i stedet for at realisere og bruge sin investerede kapital???

• #14   4. jun 2019 Der er vel ikke noget i forvejen for at du afdrager over fx 6 år i stedet for 8?

Kommentér på:
Hvad har i af pendler biler?

Annonce