{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koblingsskift Citroën c1 2010
  • #1   29. jun 2019 5000kr inklusiv dele er meget normalt. Der er ikke mange mekaniker der gider kunder der selv kommer med dele. smiley så kommer de med de forkert dele så tjener den lift ingen penge.

  • #2   29. jun 2019 Plus de kan ikke give garanti på arbejdet
    Hvis man selv kommer med dele

    Så sker der efterfølgende noget stå man selv med udgifterne


  • #4   29. jun 2019 Jeg fik min bror til at skifte det i min Aygo, da jeg havde sådan en. Det tog ham et par timer, vil jeg gætte på. Og så et koblingssæt, jeg havde købt til lige under 1.000 kr.

    Men nej, mekanikere er ofte ikke vilde med dem, der selv kommer med dele, hører man. Jeg forstår i virkeligheden ikke helt hvorfor - det er da nemt bare at give en tilsvarende højere pris for selve arbejdet, hvis det er fordi man ikke tjener penge på delene. Og under alle omstændigheder får man da sin timeløn.

    Den mekaniker, jeg bruger, har et par gange selv opfordret mig til at skaffe delene, så han kan montere det. Det kan fx være sænkningsfjedre og lignende.


  • #5   29. jun 2019 #4

    hvis du selv komme med evt en kobling.
    og efter 2 måneder er der bøvl med den.

    hvem skal så dække udgifter til at finde og udbedre fejlen?

    hvis vi på arbejde skifter noget, og det så gå i stykker kort tid efter,
    så dækker vores leverandører, udgifterne.
    men det kræver jo dele er købt gennem os.

    kommer kunden selv med en del, så dækker kunden selv

    har et eksempel, vi skiftede en servo pumpe på en Ford cougar.
    kunden købte den billigste der var på nettet.

    allerede inden montering blev det oplyst, at den virke slidt i lejer(var helt ny)

    kunden. sagde vi bare skulle skifte.
    og da bilen blev startet op, larmede pumpen.(den gamle var kun utæt)

    så kunden måtte punge ud med en igen ny pumpe og betaling for endnu en udskiftning.

    se det er træls for kunden, også havde de kun sparet 4~500kr på selve pumpen, men havde haft garanti, havde vi skaffet den.

    Denner reperation gik hen og blev dyr for dem


  • #6   29. jun 2019 Det må jo være det samme som ved enhver anden fejl - og i øvrigt de fejl, du nævner. Er det en monteringsfejl, må mekanikeren udbedre og er det en fejl på delen, må man gå dertil, hvor man har købt pågældende del - fx kobling.

    Jeg siger jo heller ikke, det er det smarteste at gøre. Men jeg forstår ikke, hvorfor mekanikere skulle blive sure over det.


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.295
    #7   29. jun 2019 Bay , hvem skal så betale for de timer bilen optager en lift mens kunden får byttet en deffekt kobling ??

  • #8   29. jun 2019 Samt h is kunden kommer med en billig lortedel, som vi monterer, og det går i stykker efter 2 uger, så skal klaphatten nok sige til alt og alle at det var den og den mekaniker på det og det værksted, som har monteret og ødelagt din bil. De glemmer bare altid at sige de fandt det billigste lort de kunne finde... Så nej, aldrig..aldrig mintere hvad folk har med selv, og ja hvis bilen spærrer liften i x timer à 5-600kr i timen, plus det samme i dele, så koster det værkstedet 1200kr i timen at lorten hænger og spærrer.

  • #9   29. jun 2019 #7
    Det skal kunden. Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke giver sig selv. Alt, hvad der ikke er mekanikerens skyld, skal kunden betale for.


  • #10   29. jun 2019 Så kan værkstedsejeren bruge timer på en diskussion med bilejeren, når den pågældende del efter to måneder kapitulerer. "Hvorfor sagde du ikke, at I ikke ville anbefale den billige del?" for ikke at glemme diskussionen om, hvem der skal dække udgiften til endnu en udskiftning.
    En kobling og et udrykkerleje er ikke noget man "bare lige" skifter, men nogen biler er selvsagt lettere tilgængelige end andre.
    Hvis der er en masse udstyr som aircondition, servopumper og andet, kan det være svært at komme til.
    Nogle biler er sådan konstrueret, at gearkassen ikke uden videre kan komme ned / ud.
    Og hvis man får den ud kan det være et sandt helvede at få den ind igen.
    Med andre ord: Det tager sin tid. Det kan folk have svært ved at forstå, at den "dims" der under batteriet ikke lige kan tages ud, når man har fjernet fire bolte.

    Mange værksteder har en vis fortjeneste på reservedele imod at de køber hos bestemte leverandører.
    Aftalen forudsætter som regel også, at man køber for et vist beløb for at opnå den aftalte rabat.
    Det gør de jo så ikke, hvis alle kunder selv kommer med stumper.


  • #11   29. jun 2019 Som sagt; det kan reguleres ved, at man bare tager en højere pris for arbejdet, hvis det er en nødvendighed. Jeg forstår ikke, hvorfor det er noget at blive knotten over.

  • #12   29. jun 2019 Jeg plejer også at tage mel med til bageren og forlange han bager 20 rundstykker med det, og vil kin gi 1 kr for det..

  • #13   29. jun 2019 Det giver ingen mening at sammenligne på den måde. En bager sælger et færdigt produkt. En mekaniker sælger sine arbejdstimer og produkter adskilt.

  • #14   29. jun 2019 Sælger da også et færdigt peodukt, jeg tilsætter et stks koblingskit, med 2 pakdåser, rører lidt gearolie i, og spænder skruerne med lidt værktøj, lader den hænge på liften i 90minutter, hvorefter den tages ud af værkstedet...

    Bager tilsætter lidt væske og hævemiddel, rører sammen og sætter i ovnen. Ham, og jeg udfører et stk arbejde, og sælger et færdigt produkt, han et rundstykke. Jeg en fungerende kobling...
    Det sig være elektrikker monterer billige kontakter, mureren monterer 3. Soterings klinker, tømreren monterer tag med spær af affaldstræ, alt som kunden selv har sørget for,,


  • #15   29. jun 2019 Du er vist bare på tværs...

  • #16   29. jun 2019 Bay. Måske. smiley
    Men har haft "hjulpet" kunder så mange gange, og fået røv igen pga deres medbragte lort, at jeg pure viser dem døren hvis de spørger om jeg vil monteres deres


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #17   29. jun 2019 det er helt ok at tage sine egne dele med til et værksted og hvis de stiller jeg på bagbenene siger man bare hav en god dag og finder et andet sted


  • #18   30. jun 2019 Den slags kunder er ikke værd og samle på..flydere. Ja, måske de anbefaler deres venner til en, men 9 ud af 10 er den samme træls type.

  • #19   30. jun 2019 Det handler ikke "kun" om en højere pris. Det handler endnu mere om værkstedets ry og de aftaler som ejeren måske har med leverandører.
    Man skal gardere sig i hoved og r.. hvis ikke man vil have FDM og Fanden på nakken, hvilket i praksis vil sige, at man skal lave et dokument hvor kunden afskriver al garanti m.v. og så finder en smart advokat et hul, så man alligevel ender med håret i postkassen.
    Det er ikke værd at ofre sig på.


Kommentér på:
Koblingsskift Citroën c1 2010

Annonce