{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Mads S
Mads S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Benzin eller dielsel ? {{forumTopicSubject}}

Overvejer at købe en Clio fra 2015, enten so benzin eller diesel.
Men jeg er i tvivl om:
*Tilsodning af partikelfilter
*Brændstoføkonomi

Jeg kører 4dage i ugen 25km, og 1 dag 50km. Er det nok til at undgå tilsodning?

Dielsel udgaven er sat til at køre en del længere på liter end benzin. Kan jeg forvente bedre km/l også ved de små ture på 25k ?

Håber I kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin eller dielsel ?
  • #1   5. jul 2019 25 km er typisk ikke nok til at opnå en effektiv gennemsnitlig god økonomi i en dieselbil. Men den vil nok stadigt være væsentligt bedre end for benzin.

Jeg synes, det svinger meget frem og tilbage, hvad der lige er "moderne" mht. brændstof. Jeg har selv lige købt en ny dieselbil. Det er ikke noget, jeg er bange for. Og det lyder ikke til, at dit kørselsmønster ødelægger noget, hvis du vælger sådan en.

• #2   5. jul 2019 Det gør ingen ting. Jeg køre selv ca de km som dig hver dag. Og har haft diesel i rigtig mange år nu. Og har aldrig haft noget problem med det og har aldrig stoppet mit partikelfilter pga af det køre mønster. med få km nogen dage og mange km andre dage. Jeg udskiftet det ved 250.000 km som alm sliddel da det ikke kunne holde forureningen nede til syn. Men det var alm slidt ikke stoppet.

• #3   5. jul 2019 Har selv en Clio fra 2018 med en 1,5 diesel, og jeg kører 2x20 km om dagen på arbejde + det løse, cirka 30.000-35.000 om året i alt. Jeg kører i snit 22 km/l ved blandet motorvej/landevej. Benzineren bliver tørstig ved 130 km/t på motorvej, og har ikke nær så meget overskud.

• Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    jul 2019

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   5. jul 2019 Tak for jeres svar, så er jeg ikke så urolig for at vælge diesel

• #5   6. jul 2019 Du kan vist roligt vælge en diesel - men husk at tanke noget ORDENTLIGT brændstof, eller brug additiv smiley

• #6   6. jul 2019 Jeg tanker Fuelsave Diesel hos Shell. Jeg tvivler dog på at der er forskel på kvaliteten fra f.eks. OK, Q8 og Shell.

• #7   6. jul 2019 Simon N - Det er der vist meget delte meninger om.
    Jeg sværger til V-power, og Milesplus diesel smiley

• #8   6. jul 2019 Ved faktisk ikke hvad den "almindelige" diesel hos Shell hedder, men det er den jeg tanker smiley jeg kører lige forbi en Shell tank på vejen til og fra arbejde, derfor tanker jeg altid der.

• #9   6. jul 2019 og jeg tanker alm diesel på ok . har godt nok altid været ligeglad hvad diesel og tank jeg normal bruger. Det har aldrig været et problem på mine diesel biler. bruger så additiv men ikke hver tank nok hver 3 ca.

Kommentér på:
Benzin eller dielsel ?

Annonce