F10 (525d vs 530d) er der forskel på vedligehold? {{forumTopicSubject}}
Hej BMW eksperter,
Jeg kigger lidt på F10/F11 fra ca. 2015 (euro6) med omkring 100.000-150.000 km på klokken.
Mit kørselsbehov er ca 15-20.000 om året, inkl længere ture på tværs af landet. Jeg forventer at eje bilen i ca 4-5 år, dvs. i alt ca. 75-100.000 km ialt.
Jeg har læst om gearkasseolie samt problemer med kæde, men tænker at det med kæden nok er fikset i de nyere versioner af F10, så det skræmmer mig ikke synderligt.
Jeg har ikke forstand på biler, så alt vedligehold og rep skal klares af forhandler/værksted.
Jeg hælder til 530d (6 cylinder og mere køreglæde) men er i tvivl, om der vil være meget større vedligeholdsomkostninger på 530d i forhold til 525d ? Især hvis den har kørt 100-150.000 km og kommer op på måske 200.000 km, når jeg er færdig med den?
Det er mest de store udgifter, jeg er bange for (f.eks. turbo, indsugningsmanifold, og andre dyre ting). Hvad kan jeg forvente?
Glæder mig til at høre fra jer!!
nov 2007
Følger: 18 Følgere: 40 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 236
Vedligeholdelse, der vil jeg sige det lidt det samme. 30d har dog 1 turbo som kan gå i stykker, hvorimod 25d har 2 turbo'er. Men så længe de er vedligeholdt med service, så skal du ikke bekymre dig for meget.
Derudover mener jeg ikke at 25d køre med ZF gearkassen som 30d gør. Så du har en virkelig stærk gearkasse i 30d. Og så en meeeeget bedre lyd i en r6
Jeg har lidt ventilstøj fra min 30d ZF gearkasse i 1,2,3 gear i de lave omdr. så håber forhåbentlig det bare er olieskift samt filter der skal til. Men lyt efter det.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Men med de tal du angiver så kører du 15-20000 KM om året højest - Hvorfor diesel hvor du kan kæmpe med ulemperne, og ikke i stedet en benzin?
Jeg havde til hver en tid valgt en 535i med N55´eren i hvis jeg var dig - men også blot et råd. 306 benzin heste - en indkøring og du er på 380 med 0-100 på 5,5 sekunder i en stor bil. 2000 i halvårlig afgift og ingen bekymring over hvad den nye regering kan finde på af afgifter til diesel
jul 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hvis jeg vælger en 330d så har den lidt flere kilometer på klokken end 325d, hvis jeg skal holde mig inden for budgettet. Så er derfor bekymret om jeg løber ind i nogle store udgifter?
Ved hvor mange kilometer skal turbo normalt skiftes på 325d/330d? Hvilke andre større ting kan jeg forvente skal skiftes ml. 100.000-200.000 km? (antaget at servicebogen er ok).
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Alt kan gå i stykker på sådanne biler og fint mekanik - men har du evt. hørt om Bayern Autogroup kan finde en premium til dig med ekstra garanti? Det var måske en ide.
nov 2007
Følger: 18 Følgere: 40 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 236
En 530d laver 0-100 på 5,8 sek. helt standard. Det sku ikke dårligt. (Ref. #2 Thomas M)
Prøv dem og se hvilke du bedst kan lide.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Men ja, prøv dem - det er mavefornemmelsen der tæller i sidste ende.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.641
jul 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
F10 (525d vs 530d) er der forskel på vedligehold?