{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.021 visninger | Oprettet:

H N
H N
Tilmeldt:
11. jul 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

F10 (525d vs 530d) er der forskel på vedligehold? {{forumTopicSubject}}

Hej BMW eksperter,

Jeg kigger lidt på F10/F11 fra ca. 2015 (euro6) med omkring 100.000-150.000 km på klokken.

Mit kørselsbehov er ca 15-20.000 om året, inkl længere ture på tværs af landet. Jeg forventer at eje bilen i ca 4-5 år, dvs. i alt ca. 75-100.000 km ialt.

Jeg har læst om gearkasseolie samt problemer med kæde, men tænker at det med kæden nok er fikset i de nyere versioner af F10, så det skræmmer mig ikke synderligt.

Jeg har ikke forstand på biler, så alt vedligehold og rep skal klares af forhandler/værksted.

Jeg hælder til 530d (6 cylinder og mere køreglæde) men er i tvivl, om der vil være meget større vedligeholdsomkostninger på 530d i forhold til 525d ? Især hvis den har kørt 100-150.000 km og kommer op på måske 200.000 km, når jeg er færdig med den?

Det er mest de store udgifter, jeg er bange for (f.eks. turbo, indsugningsmanifold, og andre dyre ting). Hvad kan jeg forvente?

Glæder mig til at høre fra jer!!








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  F10 (525d vs 530d) er der forskel på vedligehold?
  • #1   11. jul 2019 Mere køreglæde = 530d
    Vedligeholdelse, der vil jeg sige det lidt det samme. 30d har dog 1 turbo som kan gå i stykker, hvorimod 25d har 2 turbo'er. Men så længe de er vedligeholdt med service, så skal du ikke bekymre dig for meget.

    Derudover mener jeg ikke at 25d køre med ZF gearkassen som 30d gør. Så du har en virkelig stærk gearkasse i 30d. Og så en meeeeget bedre lyd i en r6 smiley

    Jeg har lidt ventilstøj fra min 30d ZF gearkasse i 1,2,3 gear i de lave omdr. så håber forhåbentlig det bare er olieskift samt filter der skal til. Men lyt efter det.


  • #2   11. jul 2019 525´eren er en N47 ikk? Godt nok en nyere af dem, men stadig også lidt risky.

    Men med de tal du angiver så kører du 15-20000 KM om året højest - Hvorfor diesel hvor du kan kæmpe med ulemperne, og ikke i stedet en benzin?

    Jeg havde til hver en tid valgt en 535i med N55´eren i hvis jeg var dig - men også blot et råd. 306 benzin heste - en indkøring og du er på 380 med 0-100 på 5,5 sekunder i en stor bil. 2000 i halvårlig afgift og ingen bekymring over hvad den nye regering kan finde på af afgifter til diesel smiley smiley


  • H N
    H N Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   11. jul 2019 Jep, 525d er N47. Jeg har kigget på benzin, men der er meget få (ingen) til salg fra 2015 med pris op til 400.000 kr.

    Hvis jeg vælger en 330d så har den lidt flere kilometer på klokken end 325d, hvis jeg skal holde mig inden for budgettet. Så er derfor bekymret om jeg løber ind i nogle store udgifter?

    Ved hvor mange kilometer skal turbo normalt skiftes på 325d/330d? Hvilke andre større ting kan jeg forvente skal skiftes ml. 100.000-200.000 km? (antaget at servicebogen er ok).




  • #4   11. jul 2019 Jeg havde taget 30´eren uden at blinke. En mindre turbo der kan gå i stykker og mere motor. smiley

    Alt kan gå i stykker på sådanne biler og fint mekanik - men har du evt. hørt om Bayern Autogroup kan finde en premium til dig med ekstra garanti? Det var måske en ide. smiley


  • #5   11. jul 2019 Nu koster en 530d fra 2015 sølle 2330,- halvårligt vægtafgift. Det heller ikke slemt. Diesel er bare generelt dyrere hvis det skulle gå i stykker. MEN du har en del flere km i en diesel end benziner, bare du vedligeholder den med service. Kan ske jeg tager fejl, men gensalgsværdien er nok lidt højere trods km end en benzin bil der har gået "for meget" smiley

    En 530d laver 0-100 på 5,8 sek. helt standard. Det sku ikke dårligt. (Ref. #2 Thomas M)

    Prøv dem og se hvilke du bedst kan lide.


  • #6   11. jul 2019 Jeg vil nu mene at tabet på en Diesel af den type er større end på en benzin fordi der er så stort udbud af netop de brugte diesel. smiley

    Men ja, prøv dem - det er mavefornemmelsen der tæller i sidste ende.


  • #7   12. jul 2019 Husk endelig at skifte olie hyppigere end serviceintervallerne. Det giver som regel længere levetid for turbo og motor. Skift for hver 15.000.

  • H N
    H N Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   12. jul 2019 Tak for alle de gode kommentarer! Det lyder som om, at det er circa det samme vedligehold / reparation, jeg kan forvente, på en 525d som en 530d ?

Kommentér på:
F10 (525d vs 530d) er der forskel på vedligehold?

Annonce