1.536 visninger
|
Oprettet:
Køb af første bil - hvilken? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg skal til at købe min første bil, som vil blive brugt til både lidt by og lidt motorvejskørsel, og ser derfor benzin som bedste mulighed. Bilerne jeg har haft oppe at vende har været:
Kia Rio 1.2
Peugeot 208 1.2
Renault Clio 0.9
Mit budget ligger på maks 65k.
Indtil i dag, har peugeot'en været min første prioritet, indtil jeg læste denne nedensteånde artikel fra FDM, hvilket har gjort mig bekymret.. er det noget jeg burde være bekymret for?
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2016-12-lille-motor-med-stort-olieforbrug
Hvad ville i anbefale jeg burde vælge? eller burde jeg vælge noget helt andet?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Jazz. Yaris og Swift.
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 241
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.785
kører selv renault og i min verden er renault så meget bedre end det ry franske biler har/har haft.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.533
Endte i et voldsomt olieforbrug hvor Peugeot ikke ønskede hjælpe da et service var overskredet med få tusinde kilometer. Et månedslangt slagsmål hvor han blev tørt i røven af både FDM og forhandleren.
Ud over det nævnte problem kører den motor elendigt.
En brugt Kia gad jeg ikke i den model og Renault med den lille motor er også virkelig trist.
Ville personligt kigge efter en Polo eller en Honda Jazz 1,4..
En Jazz er en forrygende praktisk bil det faktisk også kører skide godt.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
Så kig efter Toyota Corolla/Starlet/Yaris eller noget Honda Civic/Jazz, ja det er generelt japansk og det er ikke ligeså fancy som de andre mærker og modeller, men til gengæld har du råd til at spare op til en "federe" bil senere.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.494
Jeg ville dog aldrig vælge noget så som starlet eller en anden gammel bil... Sørg hellere for at få noget udstyr, klima, bluetooth, sædevarme, autoviskere osv
Som første bil havde jeg ikke valgt en med automatgear, men nu her når jeg skal have bil nr 2 skal den klart have automatgear, men mine erfaringer er at det er godt at få manuelt gear godt ind under huden, så man altid kan vende tilbage, hvis man pludselig skal køre en bil med manuelt
dec 2009
Man kan da ligeså godt købe en scooter hvis man køber bil med 0.9 motor
dec 2009
Og hvad ved du om biler? Du har stået stille i 40 år som reservedelsekspedient og tror at du ved alt? og så har du haft en del fake profiler herinde og postet selv-promoverende ting, så ikke ligefrem typen man vil have råd fra... men nu synes jeg ikke at det skal gå ud over trådstarter, så stop dig selv
okt 2010
Af de 3 TS nævner jmk3nde jeg intet til Kia'en men PSA laver elendige motor pt. Deres 1.2t køre som var den samlet af en blind mand i 70'erne. Om den kan holde på sigt tror jeg ikke men det også ligemeget så den er så udynamisk at man få det dårligt.
Renualt 0.9 køre lidt på samme hæslige måde ud over den larmer helt vildt i motoren ved acceleration. Det ville være trist at få en ung gut på vejen i en bil der ikke indbyder til entusiasme og fordybelse i automobiler.
Der ud over PSA's 1.2 uden turbo ogsp et helvede med kæmpe olie forbrug. Hvordan de kan lave sådan elendige motore nu om dage (alle mærker generelt) er mig en gåde. Mine 2 406'ere brugte ikke en eneste dråbe olie efter 400.000km og min vens 406 benzin brugte heller ikke olie selv med 300.000km på bagen og det var biler med en alder på 23-16år på bagen
Og #12 har ret i at nyere biler er et dyrt bekendt skab pga sensore og elektronik der fejler,
Skal man købe noget relativt nyt stabilt så er en Aygo et godt svar da det er en simpel bil som ikke er stukket af på elektronik helvede selvom der er mere en i en ældre Starlet eller Corolla
nov 2007
Følger: 86 Følgere: 80 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 168
sep 2011
Jeg ville selv vælge den fornuftigste bil der dækker mit behov og helst en af de nyeste modeller med godt udstyr indenfor ens budget Jeg startede selv ud med en helt ny 208 med alt i udstyr, pt overvejer jeg at bytte den til en brugt Polo bluegt men det er mest pga manglen af automatgear i min nuværende
sep 2011
Hvis du ikke selv er mekaniker og er en haj til VCDS er det nok ikke lige den bedste bil, det samme gælder Golf V
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
Syntes dog de er blevet utrolig fesne og alt for brian.
okt 2010
Golf 3 er for ringe bygget. Men kunne fint forslå en Golf 4. Den er simpel men stadig velkørende. Og slå Golf5 Mht rust og motor fejl.
Måtte også grine lidt da der blev sagt "golf III 1.8 skudsikker motor" alle dem jeg kendte med den motor skruede hver weekend på den mens min Corolla GSi bare kørte der ud af. Det er vel og mærket 10-11år siden
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 539
Køb af første bil - hvilken?