{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Stephan L
Stephan L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

BMW 318i e46 bruger vand/overopheder {{forumTopicSubject}}

Hej, har købt en brugt BMW, og har nu fået problemer med vand.
Temperaturmåleren står fint i midten, har prøvet at lufte ud, efter diverse anvisninger fra youtube, har skiftet kølerdæksel, samt termostat, kan ikke se nogen utætheder eller dryp på jorden, men som om den koger vandet af, selvom temperaturmåleren viser normal, i hvert fald, mangler den vand, selv efter en kort tur, har set noget røg/damp bagerst fra topstykke/motor, men kan ikke rigtig komme til at kigge bag på topstykket.
Kunne jeg være heldig, at finde en her, der har en mening om, hvad der kan være galt, eller evt. kan måle mig frem til problemet.
Er på SU, så smider ikke bare bilen på værksted, eller prøver mig frem med kostbare reparationer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 318i e46 bruger vand/overopheder
  • #1   4. aug 2019 Gætter på en defekt toppakning. Du kan få lavet en trykprøvning rimeligt billigt på dit lokale værksted.

• Stephan L
    Stephan L Tilmeldt:
    aug 2019

#2   5. aug 2019 Tak for hurtig svar, det var jo ikke lige hvad jeg havde håbet på, når man tager oliepåfyldninhsdækslet af, er det hele pænt sort (ingen mayonnaise) og den ryger heller ikke, så havde håbet på andre (og billigere) reparationer, er jeg rigtig uheldig, er topstykket vel også revnet.

• Stephan L
    Stephan L Tilmeldt:
    aug 2019

#3   7. aug 2019 Har været ved mekaniker nu, og han sagde en defekt vandpumpe, og som følge deraf også toppakning.
    Så kommer næste problem, har søgt og søgt, men hvor finder jeg info om spændingsrækkefølge, moment, kan man bruge boltene igen, samt anden nødvendig viden om projektet?

• #4   7. aug 2019 Som du selv nævner, så kan du risikere at topstykket er revnet eller er blevet skævt. Derfor bør du nok få det planslebet og trykprøvet inden du monterer det igen. Hvis du kender en med adgang til Autodata, så kan han måske fortælle dig tilspændingsmomenter mv.

• Stephan L
    Stephan L Tilmeldt:
    aug 2019

#5   7. aug 2019 Tak, skal prøve at forhøre mig, hos nogle venner, eller om de kender nogen, troede bare man kunne finde stort set alt på nettet, i vore dage.

Kommentér på:
BMW 318i e46 bruger vand/overopheder

Annonce