{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

vægtafgift billigere ved både brug til privat og erhverv {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige blevet informeret om, at hvis jeg omreg. min sharan på papegøjeplader, at den ville blive billigere hvis jeg omreg. den til delvis privat og erhverv (står som privat nu), nogen der kender til det trick??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vægtafgift billigere ved både brug til privat og erhverv
  • #1   22. aug 2019 jamen det er også rigtig og det er skam også lovlig vis du bruger bilen delvis som arbejsbil også.så kan du køre halv privat og halv erhverv.

• #2   22. aug 2019 Du slipper med halv misundelsesafgift hvis du kører blandet erhverv/privat

Nogle snakker om at skat godtager hvis det firma du arbejder for kræver du har bilen til rådighed. Det kender jeg dog desværre ikke helt til.

Men hvis bilen har rette alder så er nedvejning jo ganske givet et bedre alternativ

• #3   22. aug 2019 Jeg påtænker at indregistrere den til mig selv, som både erhverv og privat, da man ikke behøver cvr. og lign når indtægterne er små smiley

• #4   22. aug 2019 Er der et sted hvor man kan beregne vægtafgift ud fra de forskellige situationer??

• #5   22. aug 2019 Det er kun misundelsesafgiften som falder eller stiger

Så der finder du årgangen også kigger på diverse sammenlignings sider på nettet

Derudover skal du jo på en måde have et firma registreret og knytte firmakørslen op på. Du vil ganske givet også blive mødt af krav til dokumentation af fordelingen mellem privat og firmakørsel

Hvis det er en gammel sharan så bør den kunne nedvejes til under 2000 kg, så er misundelsesafgift vist kun 1000 kr ca

• #7   23. aug 2019 #6

Kanon tak smiley

• #8   26. aug 2019 Husk bilen også skal ombygges til varebil.
    Det er ikke nok bare at pille bagsæder ud og kalde det en varebil.

Da jeg i sin havde en Citroen picasso var det en lille fordel. Prisen på bilen var lavere, og jeg kørte flere lange ture, hvor det var rart med en komfortabel bil. Men den kostede til gengæld omkring 8000 bare i afgift, så prisen er ret høj for det.

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 694
    #9   26. aug 2019 #8
    Prøv at læse teksten igen.
    Bilen er allerede en varebil.

Kommentér på:
vægtafgift billigere ved både brug til privat og erhverv

Annonce