{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.840 visninger | Oprettet:

Billig måde at have vinterbil uden at eje! {{forumTopicSubject}}

Jeg har i foråret fået mig en cabriolet, som jeg helst ikke vil vinterkøre. Jeg har haft cabriolet tidligere og købt en vinterbil til perioden nov-mar.
Jeg blev ærligt talt lidt træt af alt det bøvl, der er forbundet med at have en ekstra bil, som jeg skal køre i 5 mdr. og måske 5000 km., så jeg søger en anden løsning. Jeg har kigget på minileasing/korttidsleje og bilabonnement....her kan jeg få en ny bil til 3000 kr. om måneden.
Overser jeg nogle muligheder, eller er der andre, der har finter til f.eks. at leje en brugt bil?

Ingen grund til at prøve at overbevise mig om, at jeg bare skal løbe en gammel Yaris og sælge den igen til foråret....jeg er blevet for gammel til den slags smiley

Mvh,
Lars


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig måde at have vinterbil uden at eje!
  • #1   24. aug 2019 Altså hvis du ikke vil købe et lig og køre rundt i den i nogle måneder, og du så i stedet for gerne vil leje noget, så er der vel ikke nogle andre alternativer end bus eller løbehjul som vi kan komme med forslag på, da jeg ikke tror man finder billigere korttids leasing biler end ud selv har fundet til de 3k ca 100 kr om dagen

  • #3   24. aug 2019 Morten, det er jo lige præcis det han skriver at han ikke gider smiley


    men at man gider og betale 15.000 kr for en bil i 5 måneder forstår jeg ikke, + det de skjulte udgifter der er ved siden af


  • #7   24. aug 2019 Jeg er ikke interesseret i at køre i en gammel bil med dertilhørende risiko for mange reparationer. Det skal være nemt, og det skal være en nyere bil... at folk så synes det er mange penge, kan jeg ikke bruge til så meget.

    Tak for forslaget om Dribe. Det kan ikke svare sig. Findes der mon noget i retning af GoMore, hvor man kan leje på månedsbasis....eller måske firmaer, der lejer brugte biler ud?




  • #8   24. aug 2019 Du kan forsøge og kontakte nogle af dem som gør sig i flexleasing, de kører vist ned til 6 måneders perioder

    Desværre er det oftest med en relativ stor første gangs udbetaling, men du kan nemt komme under 3000 kr om måneden i perioden

    Ellers så er det da bare og kontakte nogle af de lokale brugt forhandlere og forhør om de vil indgå en aftale om leje af en brugt bil

    Nu ved jeg ikke hvad for en cabriolet du har købt, men hvorfor ikke bare køre i den hele året. Med lidt ekstra pleje og forholdsregler så bør den fint klare det


  • #9   24. aug 2019 Hvad er der bøvl ved at købe en ekstra bil, kontra at leje?
    Vef køb skal du jo købe og sælge en bil.
    Derudover skal du betale forsikring og ejerafgift een gang.
    Ved leje skal du bruge tid på at finde en, skrive under på en masse papirer og betale afdrag pr måned.
    Kan ikke se at den ene løsning skulle være nemmere end den anden.

    Find en billig simpel bil med et halvt år til syn, eller en populær bil der er let gensælgelig. Det vil være langt det billigste for dig.


  • #10   24. aug 2019 Men den udgift til at leje en vinterbil, så prøv at regne på totaløkonomien i at købe en helt ny(eller få år gammel) VW Up eller lign.
    Jeg tror du kan gøre det for samme udgift pr. år og det er samtidig en langt mere fleksibel løsning.


  • #11   24. aug 2019 2017 bil til 53k, kør den om vinteren, smid den i garagen hvor din cab holder om sommeren, og kør cab.. Det er ikke for at være negativ eller noget, men tror altså det ville være det billigste i længden..

    Up er også fint bud, har bare hørt at koblingen driller omkring de 75k km, har selv haft en citigo, den havde gået 63k km og den snorrede i koblingen smiley

    Ved ikke om du har prøvet leasing før ? Kender et par stk. der har gjort det, og det koster bare ved kasse 1, når bilen afleveres og der bare er den mindste bule eller ridse! Med mindre du har tegnet en fin forsikring på det også.. smiley


  • #12   24. aug 2019 Falke Biler kører deres leasing på en anden måde, småridser giver ingen ekstra betaling, men ring og hør dem ad.
    Skal det være billigt pr måned skal du ofte selv finde en køber til bilen efter endt leasing.


  • #13   24. aug 2019 Vi er jo alle forskellige, selv ville jeg købe en bil med 1.5 år til syn, 4 nye vintersutter på og så skyde den af igen omkring 1 april, det vil give minimalt tab.

  • #14   24. aug 2019 Tak for jeres indspark. Jeg har prøvet at købe vinterbil før, og ja, det kan give fin økonomisk mening, men det ved man jo ikke, før man sælger den. Sidst havde jeg en 6 år gammel Ford Ka....den skulle have nyt batteri og fixet hjulophæng og nogle andre ting, jeg ikke husker....det er et irritationsmoment og det koster. Derudover hadede jeg den møgbil ??
    Ved korttidsleje kender jeg udgiften, og jeg får en helt ny bil at køre i.
    Det eneste jeg måske kan se en idé i, er at købe en 3-4 år gammel Picanto,, så jeg har garanti på det vigtigste.

    Sommerbilen er en SLK55 AMG, og derfor nænner jeg ikke at vinterkøre den.


  • #15   24. aug 2019 lækkert smiley

  • #16   24. aug 2019 Ville da også med den slags hverdagsbil ikke nøjes med mindre end en Quattro til vinterkørsel smiley
    Jeg skulle måske leje min ud.


  • #17   25. aug 2019 Jeg spurgte hos Falke Biler idag, de kan godt lease en bil ud i 3 mdr til 5.000 pr måned excl forsikring og vægtafgift. spændende biler.

    De kommer med et nyt leasing koncept når sæsonen starter sagde han.


  • #18   25. aug 2019 Tak for dit bud, men jeg er ikke ude efter at lease en dyr/spædende bil. Sådan en har jeg allerede smiley Jeg skal bare have en lille nyere bil til de trælse måneder.

  • #19   25. aug 2019 Flere selvskaber har det de kalder mini lease, men imponerende pebret for ikke ret meget bil. Er det 5-6 måneder pr du tænker vinter eller hvordan?

  • #21   26. aug 2019 kunden har vel altid ret og skal have den pris der er reklameret med på varen ? ;p

    profilbillede
  • #22   26. aug 2019 Hvad med BMC-releasing. De leaser ud i korte perioder. Det er nemt.

    https://www.bmcleasing.dk/biler/bmw-privatleasing/item/bmw-318-d-4-dr-904405


Kommentér på:
Billig måde at have vinterbil uden at eje!

Annonce